stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

mihau2104
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mihau2104 »

Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 »

Sprawdź czy masz odpowiednią ilość płynu w zbiorniczku od wspomagania - przy ubytku płynu miałbyś stuki w skrajnych położeniach kierownicy ( na postoju wyczuwalne na kierownicy).
Ja miałem przypadek popiskiwania w okolicy przednich kół. Ileż ja się naszukałem źródła. Po długim sprawdzaniu wreszcie mechanik odkrył pęknięty uchwyt obejmy węża od chłodnicy, który trąc przy wstrząsach o siebie wydawał takie odgłosy.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

mihau2104 pisze: 05 lis 2017, 21:35 Łożyska wymieniał mi znajomy mechanik. Podejrzewam że tylko je wymienił bez większego rozczulania. Zastosował nakrętki amortyzatorow sprzed wymiany bo go o to pytalem. Stwierdził że nakrętki się nadawały do ponownego użycia. Po wymianie byłem na stacji diagnostycznej w celu ustawienia zbieżności. Diagnosta stwierdził że z zawieszeniem wszystko jest ok. A na to skrzypienie powiedzial ze to może być sprawka wspomagania. Szkoda mi nowowymienionych łożysk bo jakby były niepoprawnie przykrecone to pewnie wkrótce ulegną zniszczeniu. Chyba muszę zacząć samodzielną zabawę z usuwaniem usterek w tym aucie bo szkoda straconego czasu i pieniędzy na mechaników.
Tak więc nie wykluczył bym ani nie dokręconych nakrętek górnych od amorów , ani samych łożysk . Gdybyś przed montażem rozebrał poduszkę aby obejrzeć lożysko i zobaczyć ile tam fabrycznie jest smaru , to chyba nic by Cię nie zdziwilo . Ponadto zastosowanie tych samych nakretek samo w sobie jest błędem i bylo już o tym w tym temacie . Nie chcę ani Ciebie , ani nikogo innego do niczego namawiać, ani tymbardziej robić tu reklamy . Powiem tylko tak : Ja zakupilem dawno temu puszkę CX 80 - smar wodoodporny ( poczytaj o tym ) . Mam nalatane 138 tysi i łożyska wymienialem raz w 2014 ( dwa lata po kupnie auta przy przebiegu 44 000 ) , łożyska wymieniałem sam stosując właśnie CX 80 . Do dziś nie mam z nimi problemu i myślę że chyba wcześniej wypracują się same poduszki :) Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1201
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: daro70 »

U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest :ok)
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

daro70 pisze: 06 lis 2017, 18:02 U mnie podobna sytuacja .........wymieniane miałem w 2011 po zakupie auta w serwisie fiata (mam znajomego ) nie chciał wchodzić w szczegóły , ale tylko potwierdził że odpowiednia ilość smaru załatwi sprawę (jaki i ile tego nie wiem) wiem że do dziś jeżdzę na tych samych łożyskach więc coś w tym jest :ok)
Przecież wystarczy do nich zajrzeć żeby stwierdzić , że przy odpowiedniej ilości odpowiedniego smaru , przy tak niewielkiej pracy jaką te łożyska wykonują , tam właściwie nie ma się co zepsuć :) Inna sytuacja bylaby , gdyby to byly kryte łożyska ( jak np.w piastach kół ) , wówczas bylibyśmy zdani na łaskę producenta łożyska i tyle w temacie . W ogóle jest dziś taka tendencja , aby części zamienne wytrzymały max okres reklamacji i nie tylko w fiacie ! Za to w naszym przypadku części zamienne przynajmniej nie czyszczą tak dokładnie kieszeni , jak by to mialo miejsce w przypadku innych marek - takie jest moje zdanie . Nikomu go nie narzucam . Zalecam tylko przemyślenie :)
mihau2104
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mihau2104 »

Rozumiem że aby przesmarowac te łożyska to trzeba je na nowo wymontowac i rozłożyć? Jeżeli chodzi o auto to głównie z rozsadku zdecydowalem się na linee. Choc mi sie bardzo podoba. :) W moim przypadku było to jedno z tańszych aut w swoim roczniku przy symbolicznym przebiegu. Wiedziałem że coś na pewno będzie w nim do roboty. Ale nie chciałem zmieniać auta na kolejne kilkunastoletnie o innej marce w którym co mycie będę znajdował nowe bąble na karoserii czy będę bał się to podnieść na lewarku. :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

Wiadomo , każdy chwali swoje :) Fiat nie jest wolny od wad , ale uważam że ich konsekwencje są łatwiejsze do przełknięcia , niz w przypadku innych marek :) Życzę bezawaryjnego użytkowania , a w razie czego tu na forum znajdziesz pomoc w większości typowych problemow .
Tak , poduszki trzeba wymontowac aby nasmarować te łożyska :) Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Jutro będę zamawiał łożyska do amortyzatorów. Jeszcze się zastanawiam nad KYB, Sachs czy oryginał. Piszcie szybko co Waszym zdaniem najlepsze.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Ja ostatnim razem założyłem KYB :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

mwas pisze: 17 gru 2017, 18:06 Ja ostatnim razem założyłem KYB :luzak
I jak na "oko" wykonane są dobrze?
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Powiem tak: wykonane są najlepiej z tych, z którymi miałem do tej pory do czynienia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Ja w marcu 2015 roku zamontowałem Lemfördery z osłoną i do dzisiaj cisza. Przejechały około 50 tys km. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

karol_zydek pisze: 17 gru 2017, 19:32 Super. Dzięki. Jutro zamawiam ;) pozdro ;)
Karol , jak przed montażem nie rozbierzesz i nie dowalisz od serducha porządnego smaru , to bez względu na producenta - raczej nie licz na to , że długo pojeździsz bez efektów specjalnych . :) Pozdrawiam :)
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: pogromcaslaskiej »

U mnie z dowaleniem smaru wytrzymały krócej jak niedowalone,najlepiej każdemu łożysku klapsa dać w osłonę,loteria po prostu😊
ODPOWIEDZ