stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: lepio »

Wow. niezły patent:)
ale gotowych osłon nie sprzedają czy cena zaporowa?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Gotowe osłony, te z ePer'a są dostępne jedynie na rynek Indyjski i żadne ASO w PL nie jest w stanie tego ściągnąć...
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: lepio »

Coś mi się zdaje można by sobie takie "cudo" wyprodukować ze siliconu:)
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek »

Założyłem wczoraj osłony na górne mocowania łożysk MC Persona. Materiał przypomina (plandekę z tira) :ryczy ale cieńszy i bardziej elastyczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: ślimak »

Sebek pisze:Założyłem wczoraj osłony na górne mocowania łożysk MC Persona. Materiał przypomina (plandekę z tira) :ryczy ale cieńszy i bardziej elastyczny.
Co na to kierowca TIR-a ? :ryczy :ryczy
88=))
OGI
klubowicz
klubowicz
Posty: 92
Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
Przebieg: 139200
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: OGI »

No i przyszedł na mnie czas wymienić te cudowne łożyska bo lewe zaczyna mnie irytować :( prawe cichutkie :) jest jakaś różnica w droższych czy tańszych po za nazwą i cena czy jedne buty? Bo jak żywotność taka sama to raczej nie ma sensu kupować droższych
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Ja powiem tak: jestem świeżo (wczoraj) po wymianie obydwóch (lewa i prawa), miałem założone Lemfordery. Ogólnie nigdy więcej już ich nie kupię a to niby górna półka :zły Wytrzymały rok i pięć miesięcy. Prawy był jeszcze jak cię mogę ale lewy... masakra. Poprzednie też miałem Lemfordery i też żywotnością szału nie zrobiły. Teraz wstawiłem KAYABA i różnica w wykonaniu jest spora. Przede wszystkim KYB mają kołnierz dookoła, który zakrywa szczelinę łączenia się łożyska z poduszką. Lemfordery tego nie miały. Dodatkowo, w komplecie z KYB są nowiutkie nakrętki mocujące poduszkę do nadwozia. W Lemforderach tego nie było. Cenowo wychodzi bardzo podobnie, ja płaciłem ok 100 zł za sztukę. No i dobra rada: jak będziesz wymieniał, to zaopatrz się w nowe nakrętki na amortyzatory. Oryginały mają pierścień blokujący z tworzywa i po odkręceniu i przykręceniu ponownie, nie będą już tak trzymały, jak powinny :oj Kuzyn już radził to jakiś czas temu :pivo Nakrętka na amortyzator ma numer 12578421 i kosztuje w ASO coś ok 7.50 PLN :luzak więc warto się w nie zaopatrzyć :ink
Uwaga ! Jakby ktoś studiował ePer'a, to na rysunku jest błąd a raczej te nakrętki są dość niefortunnie narysowane, bo duże nakrętki na amortyzator są na rysunku pokazane jako mniejsze od tych małych, które mocują poduszkę do nadwozia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
OGI
klubowicz
klubowicz
Posty: 92
Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
Przebieg: 139200
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: OGI »

To tak też zrobia :) akurat sie nad nimi zastanawiałem zamówia KYBy a co do nakrętki to sie pochyta domniemam że chodzi o samo kątrująca raz odkręcona już za bardzo nie trzyma kolejny raz :( aż jutro zerkna na nią :) wymienimy pośmigamy a w sierpniu porównamy kto ma bardziej zużyte :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

Ogi , proponuję przed montażem rozebrać i dołożyć smaru na lozyska . Pozdrawiam :)
OGI
klubowicz
klubowicz
Posty: 92
Rejestracja: 10 sty 2017, 11:01
Przebieg: 139200
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: OGI »

Zibi po przestudiowaniu tego wszystkiego to na bank dostana dodatkowe ilości smaru :) może ciut dłużej pożyją :P
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Łożyska SNR też mają gumowy fartuch i 3 nakrętki w komplecie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: skory85 »

He he też je muszę wymienić bo zaczynają mnie denerwować stuki :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
JokerT2
Nowy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2014, 14:04
Przebieg: 95000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zawiercie

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: JokerT2 »

Witam. Ja założyłem Monroe i tez miały gumowy fartuch. Ciężko jest ocenić żywotność bo mam je pół roku.
mihau2104
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 05 paź 2017, 11:59
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mihau2104 »

Koledzy, po tym co przeczytałem w wątku i z racji występujących u mnie podobnych symptomów wymieniłem łożyska amortyzatora wraz z poduszkami, lecz nadal pojawia się dziwny dźwięk przy skręcie głównie w lewo. Zarówno na postoju jak i przy ostrym skręcie kołami przy niskiej prędkości. Co waszym zdaniem może być powodem tych dziwnych skrzeczacych odgłosów dochodzących z przedniej części pojazdu? Może to kwestia wspomagania? I jak to można zdiagnozować?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

Chyba najprościej udać się na ścieżkę diagnostyczną i poddać zawieszenie kontroli doświadczonego diagnosty . Jeśli on nic nie znajdzie na dole , to albo masz niedokręcone nakrętki amortyzatorów w poduszkach u góry, alboTwoje dolegliwości nie pochodzą od zawieszenia. Myślę , że na początek powinieneś zacząć od tego . Ponadto czy sam wymieniałeś łożyska kolumny , czy ktoś Ci to robił ? Dołożono na łożyska smaru " od serca " czy tylko standardowa wymiana bez wdawania się w szczegóły ?
Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ