stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

W kazdym razie nie jest to trudno zlokalizować i sprawdzić :) naprawić również :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

smak56 pisze:
Rafcio pisze:Stefan, a może złamana sprężyna, u mnie jeden zwój się ułamał i leżał na kielichu amortyzatora i sobie dzwonił :ink
Rafcio; jednak Ty miałeś rację :pivo ! Byłem u ostatniej deski i znalazł. Pęknięta sprężyna!!! Na moje usprawiedliwienie jest tylko to, że leżała na talerzyku w swoim fabrycznym miejscu, przyciśnięta pozostałą częścią. Znalezienie było możliwe po podniesieniu auta na wózku i dodatkowym odciągnięciu koła w dół.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rafcio »

Dobrze że udało się zlokalizować przyczynę :ok)
Widzę że u Ciebie ułamał się tylko kawałek, a ja miałem całe kółeczko coś jakby obrączka w rozmiarze mamuta :ryczy
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap »

leszek1234 pisze: na to wygląda. A do tej pory wmawiali mi, że jestem demonem dobrego słuchu. Świat mi się zawalił :-<<
Dla niektórych po prostu ten dźwięk to nic niepokojącego. Nie mniej łożyska mamy te same i konstrukcja auta jest taka sama. I nie ma takiej siły na tym świecie aby te łożyska nie siadały. Fizyki nie da się oszukać.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 »

duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)
Awatar użytkownika
Deleted User 444

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Deleted User 444 »

Mi fabryczne łożyska wytrzymały 70 tys, następne już tylko 20tys, kolejne podobnie ok 15-20 tys ale chyba się przyzwyczaiłem. Łożysko samo w sobie dość tanie, ale nie mam natchnienia co chwilę je wymieniać.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Zatarte łożysko obciąża maglownice i końcówki drążków kierowniczych.
Michal22
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2017, 23:21
Przebieg: 78000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: warszawa

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Michal22 »

U mnie łożyska poszły po 50 tysiącach i też z początku nic nie wskazywało mi, że to łożyska mogą tak trzeszczeć dopiero w ASO się dowiedziałem.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: duskap »

leszek1234 pisze:duskap -moje fabryczne łożyska po 111tys.km nie trzeszczą przy kręceniu kierownicą, koła chodzą płynnie, mechanik mówi, że tam jest ok. No nie chcę wdawać się w jałową dyskusję kto wie lepiej co jest z moim autem bo to jakiś absurd. Może jednak jest jakiś kawałek gumy, inaczej uformowane nadkole lub inny szczegół różniący nasze auta skutkujący różnicą w żywotności tych łożysk. Można to pooglądać przy piwie na jakimś zlocie;)
Nie uwierzę, póki nie zobaczę. Mechanicy też ślepi potrafią być :P
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. Chyba, że nigdy nie jeździsz w deszczu :)
Albo już masz pozmianowe, które mają dłuższą żywotność ale to i tak byłoby szokujące, że tyle wytrzymały.

Oczywiście mocno zatarte łożyska na pewno wpływają na prowadzenie ale chyba mało kto czeka aż tak długo z ich wymianą. U mnie póki co nic nie siadło a sporo było przebiegu na trzeszczących. Niedługo znowu wymiana ale tym razem wstawię pozmianowy oryginał.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: leszek1234 »

duskap pisze:. Mechanicy też ślepi potrafią być
Konstrukcja tych łożysk po prostu nie pozwala by się nie zatarły. Nie ma szans. .
ja ślepy, mechanik głuchy , "absolutnie wszyscy mają problemy z tymi łożyskami". . Q..a pobiegłem do garażu co ja tam mam - no jednak Fiata Linea! Taki fajny bezawaryjny egzemplarz :) :) :)

A tak poza konkursem - w programie "101 napraw" Grzesiek robił łożysko Macphersona w samochodzie, w którym, jak powiedział, ono często pada - i nie była to Linea, tylko nowy Mitsubishi Lancer...
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek »

Moja Linka odstawiona do mechanika 55 tysięcy na fabrycznych łożyskach. Zamówione oryginały.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: lepio »

1. A co Panowie myślą nt. łożysk kolumny sachs?
2. Gdzieś na schemacie widziałem, że istnieją nakładki zakrywające nakrętkę od strony kratek (ktoś wie gdzie to kupić?).
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Rincewind »

Właśnie dzisiaj zakładają mi Sachs. Pewnie wytrzymają tyle co każde skoro to nie zużycie tylko rdza je zjada. Wydaje mi się, że rdzewienie nakrętki nie powinno wpływać na samo łożysko. Za to dowiedziałem się że były ledwo dokręcone - tak jakby ktoś palcami dokręcał. Od 4 lat nikt tego nie ruszał, więc pewnie samosię odkręciło.
Awatar użytkownika
lepio
klubowicz
klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 25 sie 2015, 13:50
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: lepio »

Bądź co bądź jest to na wierzchu i leci zawsze na to woda (a ta pokrywka może by to chroniła lepiej).
W mojej fiescie 3 95' nie istnieją takie dylematy, jest schowane pod maską i nic mu sie nie dzieje. A tu jak już dali na wierzch to by mogli to jakoś z góry zabezpieczyć.. tym kapturkiem jak na rysunku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

lepio pisze:Bądź co bądź jest to na wierzchu i leci zawsze na to woda (a ta pokrywka może by to chroniła lepiej).
Tutaj sobie o tym pogadaliśmy: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=77&t=2985
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ