stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Koledzy, żeby sprawa była jasna: łożysko po tak krótkim czasie nie zardzewiało, nie wsytępuje charakterystyczne stukanie czy też chrobotanie podczas kręcenia kierownicą :oj Teraz po prostu lata na boki całe górne mocowanie amortyzatora, co powoduje postukiwanie na nierównościach, podczas gwałtownieszego ruszania/hamowania :oj Łożysko składa się z dwóch częsci: dolnej, w kótrą wchodzi amortyzator i na której trzyma się sprężyna oraz górnej, która mocowana jest do kariserii. Wygląda na to, że powstał luz pomiędzy tymi obiema częsciami i edektem tego jest, że przesuwają się ona na boki względem siebie :oj Wazystko byłoby ok, gdybg to łożysko przejechało tysiące kilometrów lub po kilku latach eksploatacji, ale nie po 5 miechach ! Sprawa zakończy się na zakupie nowego łożyska, jego wymianie a to felerne poleci do reklamacji.

Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: tojamarko »

W zeszłym roku wymieniłem łożyska na lemforderfy też zakupione u kolegi z forum. Jak na razie wszystko dobrze. Mam osłony z góry i pod spodem. Co prawda nie mogę się porównywać do Ciebie MWAS gdyż nie jeżdżę tyle co Ty, ale fakt faktem za szybko siadło to łożysko. Może za słabo było przykręcone i się rozleciało?
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: helletic »

Mam dokładnie to samo. W okresie jednego roku zmieniałem lewe łożysko dwukrotnie!!! To drugie wytrzymało...bo ja wiem...z 5000 km i to samo: lewa kolumna żyje własnym życiem. Stuka, trzeszczy, odgłosy jak z auta z lat PRL...Nie zmieniam tego na razie, bo ileż można...to już olej w silniku zmieniam rzadziej, masakra jakaś :red . Pochodzenie łożysk to samo co u Maćka, firma także Lemforder.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Sposób dokręcenia będę kontrolował przy wymianie na nową sztukę, ale obstawiam, że wszystko jest dokręcone na "zicher". Mechanik raczej dobrze się przyłożył podczas ostatniej wymiany, do niego akurat mam zaufanie, poza tym byłem przy tym :ink Mam nadzieję, że po prostu trafiliśmy na jakąś felerną serię a nie pogorszenie jakości części ze stajni Lemforder :oj

Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: helletic »

Na pewno to nie kwestia dokręcenia! Za pierwszym razem Lemfordery zakładało ASO, a za drugim znajomy mechanik. Oby dwa komplety padły, zanim je rdza dopadła.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze:Aż się prosi żeby to czymś przyslonic przy wymianie
Ale wielu z forumowiczów już to wymienialo i dziwne że nikt o tym nie pisze????
No, no!? Jak nie pisze? Nawet robi :lacha ; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... mcphersona
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mnie poluzowała się nakrętka amortyzatora i wybiło poduszkę. Sam to wcześniej dokręcałem, ale starą nakrętką, która teoretycznie jest jednorazowa.
Łożysko wymieniałem już chyba 3 razy, a wszystkie nakrętki ciągle oryginalne. Przy następnej naprawie muszę je wymienić.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Fiacik »

Smak56 - no masz u mnie znowu piwo :pivo , ale kiedy Ci go postawić ? No chyba będziesz musiał przyjechać na ZLOT .
Dziwię się tylko , ze producent na tak prosty patent nie wpadł .Ja miałem nieco inny pomysł jak to uszczelnić , ale Twój jest prosty i koszty minimalne.
Jeżeli zajdzie konieczność to go wykorzystam - pozwolę sobie dodać tylko uwagę , którą usłyszałem w serwisie podczas wymiany
obu tych łożysk pod koniec gwarancji przy przebiegu ok.37.500 km.Otóż w serwisie powiedziano mi aby unikać mycia karcherem okolic
nadkoli i w dużej mierze chyba słusznie bo jak zauważyłem na myjniach robią to dość często , a to przecież woda pod dużym ciśnieniem
i do tego ze żrącą pianą .
Problem niskiej trwałości tych łożysk to w/g mnie głównie złe odprowadzenie wody , bo same łożyska to proste i bezawaryjne rozwiązanie oczywiście jeżeli nie dostanie się do niego woda.To tak jak z dachem , kiedyś w firmie gdzie pracowałem . Był źle zaprojektowany i co roku zwłaszcza zimą przeciekał bo lód rozpierał papę w korytach spływowych , remontom i kosztom nie było końca , aż przyszedł gość / wiekowy już rzeczoznawca/ spojrzał ,zrobił parę kresek i stwierdził,że te koryta trzeba zakryć , aby woda spłynęła swobodnie z tego dachu .Proste jak budowa cepa , ale podobno wtedy obowiązywały takie dziwaczne i nowatorskie trendy i zasady konstrukcyjne dachów przemysłowych.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

Koledzy, polecam przed montażem nowego łożyska rozebrać go i solidnie nasmarowac wodoodpornym smarem. Fabryczego smaru jest tam " na lekarstwo" A prócz niedokreconej nakrętki górnego mocowania amora podobne stuki powodują wybite gumy stabilizatora. Sam to przechodzilem. Pozdrawiam.
tojamarko
klubowicz
klubowicz
Posty: 257
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Lokalizacja: Krotoszyn
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 38 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: tojamarko »

Fiacik producent nie przewiduje na rynek Polski takich osłon gumowych, twierdząc, że nie są tak złe warunki, jak naprzyklad w Indiach, gdzie te wszystkie osłony gumowe są.
Fiacik pisze: - pozwolę sobie dodać tylko uwagę , którą usłyszałem w serwisie podczas wymiany
obu tych łożysk pod koniec gwarancji przy przebiegu ok.37.500 km.Otóż w serwisie powiedziano mi aby unikać mycia karcherem okolic
nadkoli i w dużej mierze chyba słusznie bo jak zauważyłem na myjniach robią to dość często , a to przecież woda pod dużym ciśnieniem
i do tego ze żrącą pianą .
Zgodzę się, ale też trzeba wziąść pod uwagę fakt (zima, śnieg, sól, a później lato, upały, deszcze, błoto) to wszystko dostaje się do łożyska od spodu, przez szczelinę w łożysku i łożyska siadają.
U MWAS-a i HELLETIC-a łożyska nie zdążyły zardzewieć bo się rozleciały z innej przyczyny.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r. :jazda :banan
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: emmer »

też brałem Lem... u buherta. jeżdżę już dosyć długo i cisza. nic nie kombinowałem i jest założone bez żadnych osłonek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Mnie poluzowała się nakrętka amortyzatora i wybiło poduszkę. Sam to wcześniej dokręcałem, ale starą nakrętką, która teoretycznie jest jednorazowa.
Łożysko wymieniałem już chyba 3 razy, a wszystkie nakrętki ciągle oryginalne. Przy następnej naprawie muszę je wymienić.
Koledzy i koleżanki... jestem po wizycie w warsztacie. Okazało się, że łożysko z poduszką jest całe i zdrowe :luzak A przyczyną stuków okazało się dokładnie to, o czym pisze Kuzyn :pivo Zaczęła się odkręcać nakrętka mocująca amortyzator :oj Była na tyle luźna, że cały amortyzator "chodził" na wszystkie strony oraz zaczął się poruszać góra/dół :oj Porządne dokręcenie załatwiło sprawę, ale czy na stałe ? :pomysli To się okaże za jakiś czas, a jeśli efekt powróci, to zrobię tak, jak pisze Kuzyn - założę nowe nakrętki :ink Jakby ktoś potrzebował, to kosztują one ok 12 zł w ASO i mają numer 14118811. Tak więc wszystkim, którzy pomimo niedawnej wymianie poduszek doświadczają podobnych objawów polecam kontrolę dokręcenia amortyzatora do poduszki :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja zareagowałem zbyt późno i poduszkę szlag trafił, łożysko było dobre.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

K...a mać... minął ciut ponad rok od wymiany łożysk i niecały rok od kiedy były dokręcane... Wyobraźcie sobie, że znowu padły :! :zły Czeka mnie ponowna wymiana, ale tym razem zaopatrzę się jeszcze w nakrętki, o których była mowa wyżej. I tutaj pojawia mi się pytanie do bardziej doświadczonych: wymieniać tylko nakrętki, którymi przykręcony jest amortyzator, czy te 3 mocujące poduszkę do karoserii też ? No i, czy iść dalej w Lemfordera czy może macie coś bardziej godnego polecenia ? :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek »

Mnie też czeka wymiana. Po malutku słychać ciche dudnienie, dobrze by było jak by łożyska wytrzymaly jeszcze ze 2-3 miesiące. Obecne siedzą od nowości.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
ODPOWIEDZ