stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Super dzięki za tyle info. Ostatnio jak wymieniałem sobie łożyska 6 lat temu to dałem dużo smaru do łożysk i wytrzymały ok. 100.000km ale teraz chcę dać smar wyczytany na wcześniejszych kartach tego działu, tzn smar cx 80 wodoodporny. Przy kontakcie ze słoną wodą też nie zmienia swoich właściwości. Może uda mi się pobić ten poprzedni rekordzik panic oby...
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Dotarły! Jutro lub za 2 dni (jak znajdę czas) wymiana :D pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

O właśnie takie mam u siebie :luzak Masz w zestawie komplet nowych nakrętek mocujących poduszkę do karoserii ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Tak są w zestawie i jeszcze jest zarąbista gumowa opaska na łączeniu łożyska :banan tylko smaru tyle co kot napłakał :-<<
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Pewnie stwierdzili, że smaru więcej nie potrzeba :lacha Opaska też i u mnie, dlatego pisałem, że to najlepiej wykonane łożyska, jakie miałem do tej pory :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: slawek007 »

Niedawno wymieniałem pierwszy raz lewe na identyczne jak wyżej, oryginalne wytrzymało 7 lat ale niemalże od nowości założona była guma osłaniająca. Byłem na sprawdzaniu zbieżności i w zasadzie to się nic nie zmieniło.
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: skory85 »

Ja też u siebie będę musiał wymienić bo czasem się odezwą... A jak wymieniłem u brata w Lancia Ypsilon 98r wszystko zintegrowane było tylko zdjęcie amfora wyczyszczenie miejsca i założenie na nowo na dwóch śruba i nakrętka na amora. A tu widzę że będzie operacja :luzak
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: karol_zydek »

Wymienione ;) dziś jadę na zbierzność :D smaru dowaliłem ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Sebek »

Moje łożyska niby oryginały założone 2 marca przyjechały 12,5 tyś. I już zaczynają się odzywać. Chyba na wiosnę czeka mnie kolejna wymiana tylko tym razem dołoże smaru.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Andre27
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Andre27 »

Moje lewe łożysko padło przy 89 tys. dzwoniłem do aso w Legnicy koszt wymiany 180zł a łożysko coś okolo 80zł. Jutro zadzwonię się umówić na wymianę. Dobrze że powstał ten post zastanawiałem się co to może być...wszedłem na forum i się wyjaśniło :)
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Phenix »

Panowie czy łożysko z KYB posiada taką sama osłonę (uszczelkę) jak łożysko od LEMFÖRDERa?
Macie może twardość i skok gwintu nakrętek którymi przykręca się łożysko (poduszkę)? W KYB są te nakrętki ale łożysko LEMFÖRDERa posiada fajna osłonę jak pokazał na forum @smak56 :ok) i myślałem kupić LEMFÖRDERa oraz nakrętki w sklepie ( w ASO chcą 30 zł zł za szt a potrzeba 6 szt co daje nam 180zł za same nakrętki tyle co kosztują dwa łożyska :-<< ) . Bo jeśli łożysko od KYBa posiada taka samą osłonę jak od LEMFÖRDERa to bardziej opłacalne jest kupienie KYBa bo mamy w cenie nowe nakrętki zamiast skorodowanych starych.
Ps. Panowie moim zdaniem dowalenie smaru czasem przynosi odwrotny skutek bo łożysko nie lubi pracować w "bagnie" z smaru (skraca się jego żywotność) tylko to jest otwarte łożysko (i nie ma takiego "ciśnienia") i może się mylę bo nie robiłem z tego pracy magisterskiej :ink ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: mwas »

Łożysko od KYB również posiada kołnierz ochronny. Ogólnie mam wrażenie, że KYB jest lepiej wykonane niż Lemforder :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Szczepan »

Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: zibi186 »

Szczepan pisze: 11 maja 2019, 21:00 Od 130 tys oryginalne łożyska, kilka lat temu były smarowane przez mechanika, profilaktycznie.
Ostatnio szukam przyczyny luzu na lewym kole, był lekki na końcówkę która wymieniłem. Dalej lapiac koło u góry i mocno ruszając słychać jakiś luz stukanie. Gdy złapie sprężyne i ciągnę ja w dół wydaje się że cichnie. Czy to mogą być łożyska? Podczas kręcenia cisza.
Może górna nakrętka na amortyzatorze luźna ? 🤔
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: stuki w układzie kierowniczym, łożyska amortyzatorów

Post autor: Szczepan »

Aby się dostać do niej trzeba rozbierać podszybie?
ODPOWIEDZ