Tył stuka bez obciążenia
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Tył stuka bez obciążenia
Witam. Niestety po przewertowaniu całego wątku o stukach z tyłu muszę stwierdzić, że poległem i magicznie nie da się z tym nic zrobić. Stuka tył gdy samochód jest nieobciążony, tzn. kiedy jeżdżę sam. Gdy do bagażnika wsadzę coś ciężkiego, albo gdy na tylnej kanapie zasiądą minimum dwie osoby stuki ustają. Stuki pojawiają się na MINIMALNYCH nierównościach (typu łata na drodze...), na dziurach większych to losowo. Byłem pewien, że to górne mocowania amortyzatorów, jednak po wymianie kompletu amortyzatory&mocowania&odboje oraz silnym dokręceniu tychże (dokręcone na tyle mocno, ze urwały się końcówki trzpieni amortyzatorów przystosowane do chwycenia kluczykiem) nic nie pomogło. Tuleje belki zachowują się przy podważaniu łomem w porządku. Sprężyny zmieniane jakiś czas temu - nie są pęknięte ani uszkodzone. Co może jeszcze stukać? Odboje wymieniane i zabezpieczone przed "lataniem" poprzez ściśnięcie cybantami.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Przychodzą mi jeszcze do głowy zamki oparć tylnek kanapy. Gdy są wyrobione, to stukają. Te dźwięki mogą nie mieć nic wspólnego z zawieszeniem.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Zapomniałem dodać, że wyeliminowałem wszelkie dźwięki pochodzenia innego niż zawieszenie. Ściągałem plastikowe nadkola, sprawdzałem wlew paliwa, osłony termiczne, zamki drzwi i kanap (oklejanie taśmą, jazda ze złożonymi kanapami), bagażnik i to co znajduje się pod jego obiciami, lampy, zderzak...
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Jeśli miałyby się tak zachowywać, to może być to dobry trop. Podjadę na stację diagnostyczną i się im przyjrzę.Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑06 wrz 2018, 18:58 Ja podważałem i wydawało się ok, a na szarpaku diagnosta wyczuł luz.
Jakie objawy poza luzami na szarpakach miałeś?
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Tylko szarpaki - podważanie pokazuje tylko duże luzy .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Ascari1984
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 sie 2018, 21:42
- Przebieg: 134
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2007
Re: Tył stuka bez obciążenia
Witam podepnę się pod temat mam podobne objawy ale tu słychać w moim prawym tylnym kole łupkanie na gorszej drodze ,i czy jest obciążony czy nie jest to tak samo słychać.Wymienione amortyzatory akurat ten prawy z tyłu się dosyć pocił obstawiałem że to jego wina.Okazało sie że NIE! Obstawiałbym na tą tuleje bo też nie mam pomysłu co mogłoby zakłócać tą cisze w Fiacie hehe.Swoją drogą proponuję posadzić kogoś za kierownicą rozłożyć kanape i odsłuchiwać leżąc z tyłu skąd to dobiega.Zobacz jeszcze zaciski hamulców tarczowych może one albo mocowanie tłumika.Napisze czy wymiana tulei pomogła a tak chciałbym spytać jakiej firmy taką tuleje doradzacie bo mi w sklepie lamfordera znalezli za 80 zł.Nie znam się zbytnio na tym producencie części wiec zapytam czy lepiej szukać jakiejś innej firmy? Za odpowiedz dziekuję i Pozdrawiam
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Żadne inne. Czasem z tyłu coś stuknie, przeważnie na kilku pierwszych dziurach po ruszeniu. Amortyzatory i odboje mam dosyć nowe, a gumy pod sprężynami są w bdb stanie. Myślałem że to zbiornik LPG, albo narzędzia w kole zapasowym.krupniok pisze: ↑06 wrz 2018, 19:00Jeśli miałyby się tak zachowywać, to może być to dobry trop. Podjadę na stację diagnostyczną i się im przyjrzę.Kuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑06 wrz 2018, 18:58 Ja podważałem i wydawało się ok, a na szarpaku diagnosta wyczuł luz.
Jakie objawy poza luzami na szarpakach miałeś?
Tak w ogóle, to nasze tylne tuleje chyba mają olej w środku, bo katalogi pokazują, że to te same co w Stilo i BravoII. W tamtych samochodach tuleje to dosyć częsta usterka.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Ten samochód jest nawiedzony. Musiałem przewieźć w bagażniku ~250kg, auto było tak obciążone ok 16h. Podczas jazdy nic nie stukało. Po wyładowaniu obciążenia na chwilę obecną nie stuka - naprawiło się. Faktycznie to mogą być tuleje belki. Ewentualnie ten istotny element znajdujący się pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy...
- marek3075
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:00
- Przebieg: 124000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Witam.
Przyłącze się do dyskusji. W moim aucie także stuka z tyłu z prawej strony. Odniosłem wrażenie, że stuki nasilają się przy niższej temperaturze. Na początki wydawało mi się, że stuka z okolic tylnej klapy więc nasmarowałem zamek specjalnym smarem do eliminacji pisków i w otwarłem oparcia siedzeń żeby wykluczyć te okolice. Podłożyłem też gąbki pod adbojniki tylnej klapy ale to nic nie pomogło. Górne mocowanie amortyzatora prawego tylnego wymieniłem. Sam odbój także. Amortyzatory sprawdziłem na dwóch stacjach diagnostycznych i w każdej powiedzieli ze jest ich sprawność ok. Sprężyny nie są uszkodzone, luzów na tulejach belki brak. Coraz bardziej skłaniam się żeby wymienić amortyzatory. Może same w sobie stukają bo ponoć w fiatach często tak się dzieje. Czy jest możliwe że to jakaś rura wlewowa paliwa stukała?
Jak będzieci mieli jeszcze jakieś pomysły to piszcie, może wspólnie cos wymyślimy bo widze że stuki z prawego tylnego koła w Lineach to znany temat ale bez jednoznacznych przyczyn usterki Na chwile obecną skłaniam się osobiście ku amortyzatorom tylnym.
Pozdrawiam wszystkich
Przyłącze się do dyskusji. W moim aucie także stuka z tyłu z prawej strony. Odniosłem wrażenie, że stuki nasilają się przy niższej temperaturze. Na początki wydawało mi się, że stuka z okolic tylnej klapy więc nasmarowałem zamek specjalnym smarem do eliminacji pisków i w otwarłem oparcia siedzeń żeby wykluczyć te okolice. Podłożyłem też gąbki pod adbojniki tylnej klapy ale to nic nie pomogło. Górne mocowanie amortyzatora prawego tylnego wymieniłem. Sam odbój także. Amortyzatory sprawdziłem na dwóch stacjach diagnostycznych i w każdej powiedzieli ze jest ich sprawność ok. Sprężyny nie są uszkodzone, luzów na tulejach belki brak. Coraz bardziej skłaniam się żeby wymienić amortyzatory. Może same w sobie stukają bo ponoć w fiatach często tak się dzieje. Czy jest możliwe że to jakaś rura wlewowa paliwa stukała?
Jak będzieci mieli jeszcze jakieś pomysły to piszcie, może wspólnie cos wymyślimy bo widze że stuki z prawego tylnego koła w Lineach to znany temat ale bez jednoznacznych przyczyn usterki Na chwile obecną skłaniam się osobiście ku amortyzatorom tylnym.
Pozdrawiam wszystkich
- marek3075
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:00
- Przebieg: 124000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
Witam klubowiczów.
Myślę, że znalazłem przyczynę stuków i opisze wam dokładnie co sprawdzałem tak żebyście mogli u siebie też je wyeliminować jeżeli wystąpią. Jak pisałem w poprzednim poście skłaniałem się ku wymianie amortyzatorów ponieważ dokładnie sprawdziłem całe zawieszenie i nie stwierdziłem żadnych luzów. Amortyzatory na sprawdzeniu nie wykazały usterki. Jeżdzę Fiatami od zawsze i w Punto miałem podobny problem i wtedy amortyzatory stukały w czasie pracy. W mojej Lince stukała prawa strona podczas przejazdu przez drobne nierówności. Był to głuchy głośny stuk który wzmagał się wraz z obniżaniem się temperatury. Z prawej strony miałem w marcu zeszłego roku wymienione górne mocowanie amortyzatora wraz z odbojem ponieważ była uszkodzona plastikowa osłona amortyzatora. Wymieniłem oba amortyzatory i nowe górne lewe mocowanie mimo że nie było widoczne zużycie (jak nowe wszystko to nowe ) i podniosło mi się ciśnienie bo już po kilku metrach po wyjeździe stukało. Zamówiłem w ramach gwarancji części nowy amortyzator i po wymianie nadal stukało. Już mi to dało do myślenia że to mało prawdopodobne żeby kolejny był uszkodzony ale ponieważ mam takie możliwości to założyłem kolejny. Znowu stukało. Przełożyłem całe górne mocowanie razem z amortyzatorem na lewą stronę a lewy amortyzatora z mocowaniem na prawą. Kolejna jazda wykazała, że stuka tym razem lewa strona więc miałem już pewność że to nie wina amortyzatorów. Znalazłem w kontenerze ze starymi częściami stary amortyzator ten który był z lewej strony wraz z tym starym jeszcze fabrycznym górnym mocowaniem, wykręciłem to mocowanie i założyłem do tego amortyzatora który stukał. Okazało się, że jest cisza. Wniosek jest taki, że przyczyny należy szukać nie w amortyzatorach czy odbojach ale w pierwszej kolejności w górnych mocowaniach. Okazało się że stare fabryczne było lepsze niż nowe w zamienniku i to w markowym zamienniku. Jak popatrzyłem na ten nowy zamiennik jak go zdjąłem to nie było widać żadnej widocznej wady, żadnych śladów otarcia uderzeń itp. Sam amortyzator przykręcony do tego mocowania był sztywny, nie był luźny. Prawdopodobnie wewnętrzna tuleja metalowo gumowa w którą wchodzi góra amortyzatora jest z jakiegoś nie do końca dobrego materiału i być może za mocno się poddaje część gumowa i stąd to "dobijanie". Mam nadzieję, że moje informacje zaoszczędzić wam sporo nerwów, czasu i kosztów.
Pozdrawiam
Myślę, że znalazłem przyczynę stuków i opisze wam dokładnie co sprawdzałem tak żebyście mogli u siebie też je wyeliminować jeżeli wystąpią. Jak pisałem w poprzednim poście skłaniałem się ku wymianie amortyzatorów ponieważ dokładnie sprawdziłem całe zawieszenie i nie stwierdziłem żadnych luzów. Amortyzatory na sprawdzeniu nie wykazały usterki. Jeżdzę Fiatami od zawsze i w Punto miałem podobny problem i wtedy amortyzatory stukały w czasie pracy. W mojej Lince stukała prawa strona podczas przejazdu przez drobne nierówności. Był to głuchy głośny stuk który wzmagał się wraz z obniżaniem się temperatury. Z prawej strony miałem w marcu zeszłego roku wymienione górne mocowanie amortyzatora wraz z odbojem ponieważ była uszkodzona plastikowa osłona amortyzatora. Wymieniłem oba amortyzatory i nowe górne lewe mocowanie mimo że nie było widoczne zużycie (jak nowe wszystko to nowe ) i podniosło mi się ciśnienie bo już po kilku metrach po wyjeździe stukało. Zamówiłem w ramach gwarancji części nowy amortyzator i po wymianie nadal stukało. Już mi to dało do myślenia że to mało prawdopodobne żeby kolejny był uszkodzony ale ponieważ mam takie możliwości to założyłem kolejny. Znowu stukało. Przełożyłem całe górne mocowanie razem z amortyzatorem na lewą stronę a lewy amortyzatora z mocowaniem na prawą. Kolejna jazda wykazała, że stuka tym razem lewa strona więc miałem już pewność że to nie wina amortyzatorów. Znalazłem w kontenerze ze starymi częściami stary amortyzator ten który był z lewej strony wraz z tym starym jeszcze fabrycznym górnym mocowaniem, wykręciłem to mocowanie i założyłem do tego amortyzatora który stukał. Okazało się, że jest cisza. Wniosek jest taki, że przyczyny należy szukać nie w amortyzatorach czy odbojach ale w pierwszej kolejności w górnych mocowaniach. Okazało się że stare fabryczne było lepsze niż nowe w zamienniku i to w markowym zamienniku. Jak popatrzyłem na ten nowy zamiennik jak go zdjąłem to nie było widać żadnej widocznej wady, żadnych śladów otarcia uderzeń itp. Sam amortyzator przykręcony do tego mocowania był sztywny, nie był luźny. Prawdopodobnie wewnętrzna tuleja metalowo gumowa w którą wchodzi góra amortyzatora jest z jakiegoś nie do końca dobrego materiału i być może za mocno się poddaje część gumowa i stąd to "dobijanie". Mam nadzieję, że moje informacje zaoszczędzić wam sporo nerwów, czasu i kosztów.
Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Tył stuka bez obciążenia
No i problem rozwiązany. Dziękuję Ci marek3075 za poradę. Faktycznie, nigdy bym nie przypuszczał, że nowe mocowanie zachowujące się "w rękach" prawidłowo i bez żadnych luzów potrafi wydawać takie dźwięki Wada konstrukcyjna najwyraźniej. Dodam, że były to Magneti Marelli.
Także na przyszłość nie kupujcie zamienników tylko od razu OE 51761830 w ASO 172zł/kpl, Made in Germany.
Także na przyszłość nie kupujcie zamienników tylko od razu OE 51761830 w ASO 172zł/kpl, Made in Germany.