Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 » 10 gru 2017, 22:40

Witam jestem tu nowy przeszukałem całe forum ale nie potrafie znaleźć odpowiedzi czy podejdzie belka z bravo II do Linei ;) przy okazji wymiany belki chciałym aby zostały tarcze a nie bębny , wizualnie belki niczym się nie różnią oprócz wspomnianych tarcz , prosze o podpowiedzi w czym będą problemy jak z przewodami i rozgałęźnikiem czy jak kupie kmpl belkę z zaciskami i przewodami to wystarczy ? z góry dzięki za odp :jazda

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4241
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 213333
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: smak56 » 10 gru 2017, 23:09

Z forumowiczów tylko helletic wymieniał belkę. Nie była to prosta sprawa, skończyło się na kupnie nowej w ASO. O więcej zapytaj na PW, chyba że Jarek wpadnie na forum i Tobie odpowie (ostatnio jakoś rzadko :pomysli )
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 990
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: zibi186 » 10 gru 2017, 23:57

Poza tym chyba bliżej nam do GP niż do Brawo II ? :)

cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 » 11 gru 2017, 0:08

Z gp całkowicie inna

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 990
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: zibi186 » 11 gru 2017, 0:44

cross19877 pisze:
11 gru 2017, 0:08
Z gp całkowicie inna
A to sorry :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6406
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 gru 2017, 9:02

Nikt się tu nie chwalił taką konwersją, więc jesteś pionierem.
Musiałbyś wszystko dokładnie pomierzyć, rozstaw tulei, kąt, odległość od osi tulei do osi koła itd.
Na oko różnica jest taka, że Linea ma zacisk od strony kabiny.

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 73000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Sebek » 11 gru 2017, 9:09

Chyba Fiat Qubo/Fiorino ma taką samą belkę, ale nie wiem czy występuje z tarczami?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 » 11 gru 2017, 9:29

A na jakiej plycie podlogowej jest zrobiona linka ? , o jakim zacisku mowisz kuzynie ? Jest ktos w stanie w aso sprawdzic sama belke po numerach czy ta sama ?

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5580
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 166666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: mwas » 11 gru 2017, 10:16

Belkę po numerach sprawdzałem, jak helletic miał z nią problem i z tego co kojarzę, to katalog pokazuje, że belka do Linei jest tylko do Linei i to niezależnie od tego, czy tarcze czy bębny :oj Pozostaje więc chyba tylko "organoleptycznie" sprawdzać, czy podejdzie :oj
Odnośnie płyty podłogowej - niektórzy twierdzą, że Linea zrobiona jest na płycie od GP, ale tak na prawdę, to konstrukcyjnie bliżej nam do Bravo niż do GP. Linea to Linea :ink Pamiętam, że jak szukaliśmy belki, to próbowaliśmy porównywać jeszcze sztuki z Fiorino lub czegoś podobnego, ale mieliśmy dostęp tylko do zdjęć i w związku z tym, że było zbyt dużo znaków zapytania, helletic postanowił "nie iść tą drogą" i zainwestował w nówkę sztukę oryginał.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6406
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 gru 2017, 11:18

cross19877 pisze:
11 gru 2017, 9:29
A na jakiej plycie podlogowej jest zrobiona linka ? , o jakim zacisku mowisz kuzynie ? Jest ktos w stanie w aso sprawdzic sama belke po numerach czy ta sama ?
O hamulcowym

cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 » 11 gru 2017, 11:48

Chyba zrezygnuje bo za duzo nie wiadomych :/

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6281
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 11 gru 2017, 12:59

Myślę od jakiegoś czasu nad zmianą hamulców w swojej Linie.. z przodu większe tarcze od T-Jeta, z tyłu też tarcze od T-Jeta.. O ile z przodem kłopotu nie ma, wszystkie części już mam i zmiana nastąpi na wiosnę, o tyle z tyłem jest kłopot bo:
- Zaciski hamulcowe tylne w Linie nie są stosowane w żadnym innym Fiacie, a pochodzą z Lancii Lybry.
W Bravo są zupełnie inne.
Dlatego na tej podstawie śmiem twierdzić że belka też pewnie się różni, bo moim zdaniem nieekonomiczne byłoby wkładanie do Bravo systemu hamulcowego Boscha, a tylko do Liny hamulców Lucas, z w sumie już prawie zapomnianego modelu Lancii.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6406
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 gru 2017, 15:10

Lybra, 156, 147, GT. Zacisk wcale nie taki wyjątkowy.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6281
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 11 gru 2017, 16:25

Wyjątkowy nie jest, ale wszystkie te modele odeszły do historii, i tylko Linea jako jedyny Fiat odziedziczyła ten system Lucasa na tyle.

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 802
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Fiacik » 11 gru 2017, 17:36

Też się tym kiedyś interesowałem , ale mi serwis Fiata wybił to z głowy bo trzeba kupić nową belkę , a koszt z montażem znacząco
przekraczał by 3000zł , więc temat porzuciłem.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości