Strona 2 z 3

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 11 gru 2017, 18:34
autor: Tomek
Akurat belki to wymieniać nie trzeba, niemniej mnóstwo elementów jest potrzebne... tarcze, klocki, zaciski hamulcowe, uchwyty zacisków, linki ręcznego i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi..

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 12 gru 2017, 8:41
autor: mwas
No z tym, czy nie trzeba belki wymieniać, to trzeba by dokładnie sprawdzić, bo ePer rzeczywiście pokazuje inny rodzaj belki dla wersji z hamulcami bębnowymi (tutaj jest jeszcze podział na bez ABS i z ABS) i tarczowymi (tutaj z kolei jest dodatkowy podział dla wersji EURO4 i EURO5 - dotyczy diesl'a 1.6). Dla wersji po FL, jest po prostu osobno belka przeznaczona dla hamulców bębnowych i osobno dla tarczowych, więc Tomek, zanim zaczniesz konkrety sprawdź to dokładnie, żeby się nie okazało, że rozbebeszysz auto a tu się okaże, że coś nie pasuje :ink I trochę jestem tutaj skonsternowany, bo pamiętam, że już gadaliśmy o tym z Tomkiem i coś tam ustalaliśmy, ale zastrzel mnie - nie pamiętam jaką część wtedy ustalaliśmy, ale pamiętam, że nasza konkluzja była taka, że można kombinować, ale czy wtedy belkę też sprawdzaliśmy ? :pomysli Chyba nie :oj

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 12 gru 2017, 9:53
autor: Tomek
Ja na razie mam mnóstwo innych rzeczy na głowie, więc temat zmiany bębnów na tarcze bardzo się oddali w czasie.
A jak kiedyś tam wróci, to zacznę od kupienia używanych piast razem z uchwytami do jarzm zacisków od T-Jeta i będę mierzył.. cały czas wierząc w to że belki są te same.

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 12 gru 2017, 13:03
autor: helletic
2233,32 pln, tyle kosztowała nowa belka do Linei. Nie bawiłbym się w podpasowywanie belki od innych aut.

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 13 gru 2017, 18:19
autor: cross19877
a wiecie z czego podejdą felgi do linki bo to kolejna zagwozdka :)

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 13 gru 2017, 18:31
autor: Tomek
Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 13 gru 2017, 18:52
autor: adamson
Tomek pisze: 13 gru 2017, 18:31 Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.
Rozstaw śrub do Linei 4x98, GPunto ma rozstaw 4x100 (oplowski).

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 13 gru 2017, 19:33
autor: Fiacik
A jakie - alumy czy stalowe ? Ważny nie tylko rozstaw śrub , ale także otwór i ET .Przede wszystkim trzeba zacząć od rozmiaru ,
15 czy 16 cali .

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 14 gru 2017, 17:54
autor: duskap
Osobiście powiem, że różnica między hamulcami z 1,4 77KM a z T-Jeta jest BARDZO niewielka jeśli chodzi o skuteczność (mam porównanie do szwagra Linei na co dzień). Nie wiem czy bawiłbym się w to przekładanie.

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 14 gru 2017, 20:39
autor: pogromcaslaskiej
Różnica jest bardzo duża w moim odczuciu

żaRe: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 15 gru 2017, 0:06
autor: albert120
Witam.
pogromcaslaskiej czy mógłbyś sprecyzować na jakiej podstawie twierdzisz że różnica między tymi hamulcami jest bardzo duża. :pomysli

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 15 gru 2017, 9:00
autor: pogromcaslaskiej
Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 15 gru 2017, 10:09
autor: zibi186
pogromcaslaskiej pisze: 15 gru 2017, 9:00 Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
Taaa , syn też mi mówi że mam hamulce zero - jedynkowe 😂 Myślę jednak , że wiele zależy od użytych elementów ( tarcze , klocki ) . Poza tym rozmiary tarczy też nie są bez znaczenia , a w t- jet są jednak chyba większe . Pozdrawiam .

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 15 gru 2017, 12:14
autor: krupniok
Po pierwsze to nawet w T-Jet hamulce mogą być słabsze niż w 8V, jeśli po prostu T-Jet będzie je miał zużyte, a ten drugi bardzo dobre... tak bym nie porównywał.
Po drugie, czy jest sens narażać się na koszta i poprawiać fabrykę? Słabszy motor to słabsze hamulce, tysiące aut jeździ i hamuje więc po co zmieniać? O ile w T-Jet wyhamowanie z 180 km/h może zdarzać się dość często i wtedy ogromne znaczenie mają właśnie większe tarcze na przodzie oraz tarcze na tyle, o tyle w 8V tak "ekstremalne" sytuacje mogą nawet nie mieć miejsca z oczywistych powodów. Miałem oczywiście okazję jeździć 8V i nigdy bym nie wpadł na pomysł, żeby do samochodu z przyspieszeniem 14,6 s do 100 km/h pakować lepsze hamulce...

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

: 15 gru 2017, 12:50
autor: Tomek
Wszystko co piszesz ma sens i nie sposób się z Tobą nie zgodzić.
Ale jest jeszcze jedna rzecz, że.... każdy ma jakiegoś bzika :ink Dla mnie Linea to takie hobby, i jak coś z nią robię to dla własnego dobrego samopoczucia i czystej radości podłubania sobie.
Ja wiem że to ledwo jedzie i zakładanie większych hamulców nie ma sensu. Ale jakbym doszukiwał się w każdym aspekcie życia sensu to wtedy byłoby nudno.

Bardzo rzadko jeżdżę Liną, ale bardzo lubię to auto i będzie że mną do końca.. mojego lub jej.. ot, taki bzik :lacha