Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6351
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 11 gru 2017, 18:34

Akurat belki to wymieniać nie trzeba, niemniej mnóstwo elementów jest potrzebne... tarcze, klocki, zaciski hamulcowe, uchwyty zacisków, linki ręcznego i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi..

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5745
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 170170
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: mwas » 12 gru 2017, 8:41

No z tym, czy nie trzeba belki wymieniać, to trzeba by dokładnie sprawdzić, bo ePer rzeczywiście pokazuje inny rodzaj belki dla wersji z hamulcami bębnowymi (tutaj jest jeszcze podział na bez ABS i z ABS) i tarczowymi (tutaj z kolei jest dodatkowy podział dla wersji EURO4 i EURO5 - dotyczy diesl'a 1.6). Dla wersji po FL, jest po prostu osobno belka przeznaczona dla hamulców bębnowych i osobno dla tarczowych, więc Tomek, zanim zaczniesz konkrety sprawdź to dokładnie, żeby się nie okazało, że rozbebeszysz auto a tu się okaże, że coś nie pasuje :ink I trochę jestem tutaj skonsternowany, bo pamiętam, że już gadaliśmy o tym z Tomkiem i coś tam ustalaliśmy, ale zastrzel mnie - nie pamiętam jaką część wtedy ustalaliśmy, ale pamiętam, że nasza konkluzja była taka, że można kombinować, ale czy wtedy belkę też sprawdzaliśmy ? :pomysli Chyba nie :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6351
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 12 gru 2017, 9:53

Ja na razie mam mnóstwo innych rzeczy na głowie, więc temat zmiany bębnów na tarcze bardzo się oddali w czasie.
A jak kiedyś tam wróci, to zacznę od kupienia używanych piast razem z uchwytami do jarzm zacisków od T-Jeta i będę mierzył.. cały czas wierząc w to że belki są te same.

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2377
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 194000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań/ Stęszewko
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: helletic » 12 gru 2017, 13:03

2233,32 pln, tyle kosztowała nowa belka do Linei. Nie bawiłbym się w podpasowywanie belki od innych aut.

cross19877
Nowy
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: cross19877 » 13 gru 2017, 18:19

a wiecie z czego podejdą felgi do linki bo to kolejna zagwozdka :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6351
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 13 gru 2017, 18:31

Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2110
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: adamson » 13 gru 2017, 18:52

Tomek pisze:
13 gru 2017, 18:31
Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.
Rozstaw śrub do Linei 4x98, GPunto ma rozstaw 4x100 (oplowski).
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 865
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 81000
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Fiacik » 13 gru 2017, 19:33

A jakie - alumy czy stalowe ? Ważny nie tylko rozstaw śrub , ale także otwór i ET .Przede wszystkim trzeba zacząć od rozmiaru ,
15 czy 16 cali .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 96000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: duskap » 14 gru 2017, 17:54

Osobiście powiem, że różnica między hamulcami z 1,4 77KM a z T-Jeta jest BARDZO niewielka jeśli chodzi o skuteczność (mam porównanie do szwagra Linei na co dzień). Nie wiem czy bawiłbym się w to przekładanie.

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 350
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: pogromcaslaskiej » 14 gru 2017, 20:39

Różnica jest bardzo duża w moim odczuciu

albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

żaRe: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: albert120 » 15 gru 2017, 0:06

Witam.
pogromcaslaskiej czy mógłbyś sprecyzować na jakiej podstawie twierdzisz że różnica między tymi hamulcami jest bardzo duża. :pomysli

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 350
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: pogromcaslaskiej » 15 gru 2017, 9:00

Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: zibi186 » 15 gru 2017, 10:09

pogromcaslaskiej pisze:
15 gru 2017, 9:00
Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
Taaa , syn też mi mówi że mam hamulce zero - jedynkowe 😂 Myślę jednak , że wiele zależy od użytych elementów ( tarcze , klocki ) . Poza tym rozmiary tarczy też nie są bez znaczenia , a w t- jet są jednak chyba większe . Pozdrawiam .

krupniok
Posty: 93
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: krupniok » 15 gru 2017, 12:14

Po pierwsze to nawet w T-Jet hamulce mogą być słabsze niż w 8V, jeśli po prostu T-Jet będzie je miał zużyte, a ten drugi bardzo dobre... tak bym nie porównywał.
Po drugie, czy jest sens narażać się na koszta i poprawiać fabrykę? Słabszy motor to słabsze hamulce, tysiące aut jeździ i hamuje więc po co zmieniać? O ile w T-Jet wyhamowanie z 180 km/h może zdarzać się dość często i wtedy ogromne znaczenie mają właśnie większe tarcze na przodzie oraz tarcze na tyle, o tyle w 8V tak "ekstremalne" sytuacje mogą nawet nie mieć miejsca z oczywistych powodów. Miałem oczywiście okazję jeździć 8V i nigdy bym nie wpadł na pomysł, żeby do samochodu z przyspieszeniem 14,6 s do 100 km/h pakować lepsze hamulce...

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6351
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze

Post autor: Tomek » 15 gru 2017, 12:50

Wszystko co piszesz ma sens i nie sposób się z Tobą nie zgodzić.
Ale jest jeszcze jedna rzecz, że.... każdy ma jakiegoś bzika :ink Dla mnie Linea to takie hobby, i jak coś z nią robię to dla własnego dobrego samopoczucia i czystej radości podłubania sobie.
Ja wiem że to ledwo jedzie i zakładanie większych hamulców nie ma sensu. Ale jakbym doszukiwał się w każdym aspekcie życia sensu to wtedy byłoby nudno.

Bardzo rzadko jeżdżę Liną, ale bardzo lubię to auto i będzie że mną do końca.. mojego lub jej.. ot, taki bzik :lacha

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość