Co to może być? Czy Seicento lepsze?
-
- klubowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Witaszyce
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Witam.
Czy Linea może prowadzić się gorzej od Seicento ???
Ok pół żartem, pół serio. Zastanawia mnie fakt że moje seicento jest pewniejsze w prowadzeniu niż moja Linea.
Co prawda mam 2 różne szerokości opon. Pierwotnie jak zakupiłem auto z przodu miałem szerokość 195, a z tyłu 205. Przy takim układzie przód samochodu był niestabilny, i samochód ściągało lekko w prawo.
Kilka dni temu miałem kaprys żeby zamienić szerokości, na przód założyłem 205, a na tył 195. Co ciekawe teraz tył pojazdu jest strasznie niestabilny, i co ciekawsze auto ściąga w lewo.
OK. Opony nadają się powoli do wymiany. I zostaną wymienione na wypłatę. Ale czy takie zachowanie pojazdu może mieć tylko przyczynę w oponach?
Zastanawiam się czy przyczyną takiego zachowania nie są także łączniki stabilizatora, i zła zbieżność zawieszenia.
Co do zbieżności to lepiej ustawić przed czy po wymianie nowego kompletu opon ?
Czy w Linei ustawia się obie osie czy tylko przednią?
Koledzy liczę na Waszą opinie i pomoc. Wy macie już doświadczenie i wiecie jak linea powinna się poruszać, a ja jestem jeszcze młody i "głupi"
I taka moja osobista prośba do kolegów z Poznania. Czy jeśli byłaby możliwość spotkania się w jakimś miejscu w poznaniu, by porównać mój samochód z innym w którym jest wszytko dobrze z prowadzenie?
Wtedy będę wiedział do jakiego momentu mam szukać dziury w całym.
Pozdrawiam
Kuba
Czy Linea może prowadzić się gorzej od Seicento ???
Ok pół żartem, pół serio. Zastanawia mnie fakt że moje seicento jest pewniejsze w prowadzeniu niż moja Linea.
Co prawda mam 2 różne szerokości opon. Pierwotnie jak zakupiłem auto z przodu miałem szerokość 195, a z tyłu 205. Przy takim układzie przód samochodu był niestabilny, i samochód ściągało lekko w prawo.
Kilka dni temu miałem kaprys żeby zamienić szerokości, na przód założyłem 205, a na tył 195. Co ciekawe teraz tył pojazdu jest strasznie niestabilny, i co ciekawsze auto ściąga w lewo.
OK. Opony nadają się powoli do wymiany. I zostaną wymienione na wypłatę. Ale czy takie zachowanie pojazdu może mieć tylko przyczynę w oponach?
Zastanawiam się czy przyczyną takiego zachowania nie są także łączniki stabilizatora, i zła zbieżność zawieszenia.
Co do zbieżności to lepiej ustawić przed czy po wymianie nowego kompletu opon ?
Czy w Linei ustawia się obie osie czy tylko przednią?
Koledzy liczę na Waszą opinie i pomoc. Wy macie już doświadczenie i wiecie jak linea powinna się poruszać, a ja jestem jeszcze młody i "głupi"
I taka moja osobista prośba do kolegów z Poznania. Czy jeśli byłaby możliwość spotkania się w jakimś miejscu w poznaniu, by porównać mój samochód z innym w którym jest wszytko dobrze z prowadzenie?
Wtedy będę wiedział do jakiego momentu mam szukać dziury w całym.
Pozdrawiam
Kuba
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Jeśli zamieniłeś koła i wtedy tył stał się niestabilny, to nie szukaj problemów w zawieszeniu Obstawiam, że jedna z tych opon 195 ma już mocno "dość" i pewnie ona powoduje takie zachowanie. Możesz jeszcze sprawdzić, czy ciśnienie w oponach jest równe, bo tego nie napisałeś. Co do zbieżności, to nie ma ona raczej znaczenia na rozmiar kół czy jakość opon, więc spokojnie możesz ją ustawić przed wymianą W Linei ustawia się tylko przód.
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Nie ma takiej możliwości aby Seicento lepiej się prowadziło od Linei.
Wiem, bo mam oba.
Zacznij od rzeczy najprostszych, jeżeli opony są zmęczone to do wymiany, gdy będziesz zmieniał opony to celuj w szerokość 205, dobre wyważenie kół to podstawa, lecz nawet w dzisiejszych czasach można trafić na papraka który tę prostą czynność skopie.., równe ciśnienie w kołach, równomierne przykręcenie kół, od siebie dodam jeszcze jedną rzecz.. osobiście lubię przy zmianie kół "przelecieć" delikatnie papierkiem ściernym miejsce styku koła z tarczą hamulcową, aluminium się utlenia, tarcza rdzewieje, i mam lepsze samopoczucie jak to troszkę przeszlifuję.
Jeżeli nadal będzie coś ściągać to wtedy dopiero sprawdzenie zbieżności.
P.S. Łączniki nie mają nic wspólnego ze ściąganiem.
P.S.2. Masz T-Jeta, którego cechą.. podobno.. jest ściąganie przy przyspieszaniu, ja tam nie wiem ale jest cały temat o tym na forum... http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=36&t=653.. może to o to chodzi w Twoim przypadku Poczytaj.
Wiem, bo mam oba.
Zacznij od rzeczy najprostszych, jeżeli opony są zmęczone to do wymiany, gdy będziesz zmieniał opony to celuj w szerokość 205, dobre wyważenie kół to podstawa, lecz nawet w dzisiejszych czasach można trafić na papraka który tę prostą czynność skopie.., równe ciśnienie w kołach, równomierne przykręcenie kół, od siebie dodam jeszcze jedną rzecz.. osobiście lubię przy zmianie kół "przelecieć" delikatnie papierkiem ściernym miejsce styku koła z tarczą hamulcową, aluminium się utlenia, tarcza rdzewieje, i mam lepsze samopoczucie jak to troszkę przeszlifuję.
Jeżeli nadal będzie coś ściągać to wtedy dopiero sprawdzenie zbieżności.
P.S. Łączniki nie mają nic wspólnego ze ściąganiem.
P.S.2. Masz T-Jeta, którego cechą.. podobno.. jest ściąganie przy przyspieszaniu, ja tam nie wiem ale jest cały temat o tym na forum... http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=36&t=653.. może to o to chodzi w Twoim przypadku Poczytaj.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Uwaga zasadnicza ustawianie zbieżności robimy wyłącznie wtedy gdy jesteśmy pewni , że w zawieszeniu nie mamy żadnych luzów .
Uwaga druga to przy założeniu , że wszystko jest w zawieszeniu o,key - po założeniu kompletu nowych opon bezwzględnie skontrolował bym
zbieżność . W przeciwnym razie biorąc pod uwagę wyjątkową ,, czułość " Linei na problemy związane ze ściąganiem możesz mieć pasmo
denerwujących i nie kończących się problemów .Dodatkowo co diagnosta to co innego wymyśli ,dlatego kontrole zbieżności trzeba robić
w renomowanej stacji kontroli pojazdów .
Uwaga druga to przy założeniu , że wszystko jest w zawieszeniu o,key - po założeniu kompletu nowych opon bezwzględnie skontrolował bym
zbieżność . W przeciwnym razie biorąc pod uwagę wyjątkową ,, czułość " Linei na problemy związane ze ściąganiem możesz mieć pasmo
denerwujących i nie kończących się problemów .Dodatkowo co diagnosta to co innego wymyśli ,dlatego kontrole zbieżności trzeba robić
w renomowanej stacji kontroli pojazdów .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Witaszyce
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Ok. To jak tylko dostanę wypłatę, biorę się za zakup opon i zbieżność kół. Mam nadzieję że linea będzie poruszać się lepiej niż moje seicento.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Polecałbym opony asymetryczne bo w kwestii ściągania jest z nimi najmniej problemów .Linea jest przy swoich gabarytach jest bardzo lekkim autem i bardzo czułym na wiatr boczny stad kwestia zakupu opon o odpowiedniej charakterystyce bieżnika jest bardzo istotna .Tomek też dobrze pisze o odpowiednim wyważaniu kół , a tu na rynku mamy niestety bardzo wielu ,,paproków" , którzy o wyważaniu kół niewiele wiedzą . Np.......
- większość opon ma na boku czerwoną , białą lub żółtą kropkę i,, konia z rzędem" temu oponiarzowi który wie o co chodzi .
- większość opon ma na boku czerwoną , białą lub żółtą kropkę i,, konia z rzędem" temu oponiarzowi który wie o co chodzi .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Witaszyce
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Co do opon ma na oku kilka typów:Fiacik pisze:Polecałbym opony asymetryczne bo w kwestii ściągania jest z nimi najmniej problemów .
LETNIE
Fulda ECOCONTROL HP
http://www.oponeo.pl/model-opony/fulda-ecocontrol-hp
Nokian Line
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian- ... 5-r16-91-v
Uniroyal Rainsport 3
http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroya ... #129070693
CAŁOROCZNE:
Nokian WeatherProof
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian- ... #127190493
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Z podanych opon wybrał bym Fuldy... bo najcichsze.
P.S. Właśnie dlatego że Linea jest tak czuła na geometrię to nie dawałbym przy tym gmerać nikomu jeżeli nie ma wyraźnych ku temu przesłanek.
P.S. Właśnie dlatego że Linea jest tak czuła na geometrię to nie dawałbym przy tym gmerać nikomu jeżeli nie ma wyraźnych ku temu przesłanek.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
To jeszcze nie jeździłeś na GY lub ich bliźniakach czyli Dunlopach .Te opony są już od 2 lat produkowane w Polsce , a przynajmniej moje 15-tki GY w Dębicy , cena bardzo przyjazna w granicach 800 - 850 zł za komplet 195/65R 15 więc i 16 -tki nie powinny być wiele droższe .karol_zydek pisze:Ja mam 205/55/16 barum brawuris 3. Polecam
Za to klasa sama w sobie , to najwyższa półka .
Fuldy są o key ,a Uniroyal nawet więcej niż o,key .W dobre opony naprawdę warto zainwestować ,różnica w komforcie jazdy jest bardzo
odczuwalna - opona to przecież pierwszy amortyzator w samochodzie .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Witam . Koledzy wcześniej napisali zgodnie z prawdą zresztą , że zbieżność ustawia się na przedniej osi . Jednak jesli wczesniej nie kontrolowałeś geometrii linki , to może okazać się że np. poprzedni wlaściciel auta miał go w takim " poszanowaniu " , że i tylna oś będzie przestawiona . Wówczas nie ustawią Ci zbieżności, a właściwie rozbieżności przedniej osi do czasu , aż ktoś nie zrobi Ci porządku z tylem . Ale to chyba rzadko się zdarza. Akurat na mnie trafilo , więc mowię z wlasnego doświadczenia . Co zaś tyczy się ściągania auta ale tylko przy gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu , to także z wlasnego doświadczenia proponuję sprawdzić stan tylnych tulei przednich wahaczy . I na koniec jak napisał wcześniej Mwas , pierszy zabieg przy problemach z prowadzeniem auta to również w/g mnie kontrola ciśnienia w oponach . Opony na jednej osi nie mogą mieć różnych wartości ciśnienia . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:27
- Przebieg: 90000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Witaszyce
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Koledzy proszę o podanie wszystkich parametrów co do ustawienia zbieżności i kątów jeśli posiadacie.
Chciałbym przypilnować mechaników jak będą ustawiać
Chciałbym przypilnować mechaników jak będą ustawiać
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?p=20436
W tym wątku znajdziesz więcej odnośnie parametrów .
W tym wątku znajdziesz więcej odnośnie parametrów .
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
I tu Ciebie zasmucę. Fabryczna opona 16" ma rozmiar 195/55 R16 (na takich jeżdżę) i kosztuje ....... około 400 zł/szt. Dotyczy GY i Dunlopa. 205 - tka jest o około stówkę tańsza.Fiacik pisze:To jeszcze nie jeździłeś na GY lub ich bliźniakach czyli Dunlopach .Te opony są już od 2 lat produkowane w Polsce , a przynajmniej moje 15-tki GY w Dębicy , cena bardzo przyjazna w granicach 800 - 850 zł za komplet 195/65R 15 więc i 16 -tki nie powinny być wiele droższe .
Za to klasa sama w sobie , to najwyższa półka .
[/b].
smak56
* * * *
* * * *
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co to może być? Czy Seicento lepsze?
Zgadzam się z Tobą całkowicie , ale musisz wiedzieć jedno , że rozmiar na , którym jeździsz nie należy do typowych i wielkoseryjnych - zamawianych przez wielu producentów na 1-szy montaż .W związku z tym różnica w cenie musi być i jak w Twoim przypadki rzeczywiście jest - może być to nawet 50 % . Dam Ci mój przykład - rok wcześniej jeździłem na GY 195/55 R 15 i komplet kosztował 1100 zł a teraz mam 195/65 R 15 i jak dobrze poszukać to za 840 zł kupi się takie .Mało tego auto lepiej czuje się na tych tańszych .To samo miałem z Roverem kilka lat wcześniej - tam fabrycznie były 185/65 R 15 a mnie się zachciało 195/55/R 15 tyle ,że wtedy było znacznie gorzej z doborem opon i wybuliłem 1500zł za Yokohamy ,ale za to komfort jazdy to była ogromna różnica . Uważam już od dawna , a trochę aut i nowych opon miałem ,że oszczędzanie na jakości opon jest bezsensowne - wydana na ogół większa kwota na lepsze , zwraca się w dwójnasób zarówno w komforcie jak i okresie użytkowania, a jak ktoś jeździ więcej to tym bardziej.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta