Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: marcin24 »

alvaro pisze:Witam!

Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.

Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Jak chcesz to dam Ci gumkę z mojego starego ostatnio się bawiłem i ciągłem :)
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: emmer »

duskap - ja wymieniałem dopiero raz także nie potwierdzę.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: leszek1234 »

duskap pisze:
Fiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].
Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona część :)
widać w 2009 już poprawili , bo ja w ogóle nie wymieniałem;)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: duskap »

leszek1234 pisze:
duskap pisze:
Fiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].
Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona część :)
widać w 2009 już poprawili , bo ja w ogóle nie wymieniałem;)
Poprawili dużo niedoróbek chyba od września 2008 (tzw. faza 1). Moja Linea jest lipiec, więc faza 0.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 304 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: leszek1234 »

Potwierdza to opinię , że nie ma co się spieszyć z zakupem wchodzącego na rynek, nowego modelu auta. Z ewentualnym zakupem Tipo też bym odczekał ze 2 lata;)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: duskap »

leszek1234 pisze:Potwierdza to opinię , że nie ma co się spieszyć z zakupem wchodzącego na rynek, nowego modelu auta. Z ewentualnym zakupem Tipo też bym odczekał ze 2 lata;)
To dotyczy każdego nowego modelu. Wszystkie mają przez pierwszy okres produkcyjny niedomagania. Od Fiatów, przez VW, Mercedesy i wszystkie inne marki bez wyjątku.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: adamson »

Święta racja tylko, że takich aut jak "kiedyś" już się nie produkuje, poszczególne modele kilka lat i następne, nie ma kiedy "wyleczyć" chorób "wieku dziecięcego" .

Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: duskap »

adamson pisze:Święta racja tylko, że takich aut jak "kiedyś" już się nie produkuje, poszczególne modele kilka lat i następne, nie ma kiedy "wyleczyć" chorób "wieku dziecięcego" .

Pozdrawiam. Adam.
To nic, że jest szybka zmiana modelowa. Zawsze pierwszy rocznik jest mniej dopracowany niż kolejne. W każdym aucie, każda marka. Nie znam takiej, gdzie tak nie było. Najnowsze Mercedesy też wtopy zaliczają. Najlepiej kupować auto 2 lata po wypuszczeniu modelu. Albo... od razu bez czekania tak jak moja Linea ale i tak ją lubię :)
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

marcin24 pisze:
alvaro pisze:Witam!

Podczas zmiany kół na letnie ujrzałem taki oto obrazek.

Czy wymiana jest w miarę prosta czy raczej udać się do mechanika (ponowne ustawienie zbieżności)?
Co to w ogóle jest i gdzie dostać tą część?
Jak chcesz to dam Ci gumkę z mojego starego ostatnio się bawiłem i ciągłem :)
Okej :) Ale chłopaki piszą że to część integralna i samej "gumki" nie założę na :banan
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: marcin24 »

Generalnie tak jest kupujesz cały łącznik, ale tak naprawdę rozebrać można wszystko na prawie wszystko. Ja zdjąłem gumę ze starego który wymieniłem bo już stukał, i naprawdę jak ktoś będzie naprawdę uparty to wymieni samą gumę, ale pytanie czy warto?
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

Nie no spoko, zamówilem już 2szt. z MaxGeara, zobaczymy :-) stary wytrzymał 73 tysiace i nie stuka, drugi jeszcze dobry.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

alvaro pisze:Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
przetrzymają poprzedniki :)
88=))
DaRiuSz
klubowicz
klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 118200
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: DaRiuSz »

alvaro pisze:Przyszly mi łączniki z Maxgeara... Niestety z plastikową osłonką głowicy.
Lemforder jak montowałem u siebie też.
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ryszardo_ »

ryszardo_ pisze: 30 kwie 2016, 2:30 Piszę jako ciekawostkę.

U mnie około dwa lata temu z przodu coś stukało i nie mogłem zlokalizować przyczyny nawet na stacji diagnostycznej, ale gdy po jakimś czasie były większe stuki i bardzo mnie to wkurzało, więc zacząłem dociekać z synem co to może być i okazało się, że jest to lewy łącznik stabilizatora miał luz w przegubie na dole przy kole.

Po wymontowaniu okazało się, że jest to łącznik z plastikową miseczką, a że była sobota a nie miałem nowego łącznika na wymianę to postanowiłem, że ten luz zlikwiduję tymczasowo poprzez wbicie 4 cienkich krótkich gwoździków na krzyż pomiędzy główkę a plastikową miseczkę, aby jeździć do chwili otrzymania nowego łącznika i po takiej naprawie zamontowałem go do samochodu.

Oczywiście od razu w internecie zamówiłem nowy łącznik, który otrzymałem już we wtorek po 3 dniach i leży w garażu do dzisiejszego dnia.

Gdyż do dziś jeżdżę na tak naprawionym łączniku na którym przejechałem już ponad 20 tys i nadal nic jeszcze nie stuka.


Naprawy tego łącznika sam zrobiłem w 2014r, gdy miałem przebieg ok. 80tys., miało to być na krótki okres, aż kupię nowy łączni i miałem go na dniach wymienić na nowy, a tu niespodzianka. :lacha


duskap pisze: 01 maja 2016, 10:20 Jak dla mnie taka naprawa łącznika to druciarstwo. Ale każdy robi to co lubi :)

Dobre zrobiłem "druciarstwo" :lacha , że dopiero teraz w V.2018r wymieniłem go na nowy łącznik, gdzie mam dziś przejechane 123tys, co oznacza, że na tym naprawionym łączniku przejechałem jeszcze 4 lata i ok. 43tys
A luz na nim był minimalny, ale już dochodziły stuki i postanowiłem wymienić na nowy.



A tak był naprawiony, zdjęcie zrobione wczoraj z wymontowanego łącznika stabilizatora.
lacznik_stabilizatora.jpg
Jest to pierwsza wymiana tego łącznika od kupna samochodu w sumie na nim przejechałem 123tys.

:jazda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ