Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: alvaro »

Tu znalazłem taki w miarę tanio, ale nic nie piszą o metalowej miseczce. Model MGZ-204018
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: smak56 »

Łączniki wymieniłem jeden raz; przy przebiegu 142 tys. km. Założyłem kupione u buherta Lemfördery (cena ok.120 zł / 2 szt.). Co do Max Geara - mam złe doświadczenia (chodzi o wahacze).
P.S.
Drobna uwaga przy zakupie łączników. Są takie, które przy główce mają wycięcie na klucz płaski, zamiast nieszczęsnego imbusa, który często się wyrabia i trzeba łącznik ciąć kątówką.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Tomek »

Popieram wypowiedź powyżej.. też bym wolał dołożyć i kupić Lemfordery.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Lemfordery lecą tak samo jak oryginały. Mają fabrykę w Turcji i nie zdziwie się jeśli trafiają na pierwszy montaż. Wyglądają identycznie.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: adamson »

Potwierdzam słowa Kuzyna, lemfordery lecą tak samo jak oryginały, szkoda przepłacać.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: smak56 »

Nie wiem w takim razie, w czym tkwi przyczyna częstych wymian łączników :pomysli .
Przebieg aktualny, jak pisałem wymieniłem je jeden raz. Nie dlatego, że pukały czy coś tam, ale jedna osłonka była uszkodzona, a tak w ogóle to szukałem stukania w zawieszeniu. Wymieniłem wówczas również drążki kierownicze (niepotrzebnie). Końcówki drążków są od nowości. :!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: adamson »

Szkody górnicze, torowiska tramwajowe, przejazd przez Bytom ?
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 647 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: smak56 »

To współczuję :!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ryszardo_ »

Piszę jako ciekawostkę.

U mnie około dwa lata temu z przodu coś stukało i nie mogłem zlokalizować przyczyny nawet na stacji diagnostycznej, ale gdy po jakimś czasie były większe stuki i bardzo mnie to wkurzało, więc zacząłem dociekać z synem co to może być i okazało się, że jest to lewy łącznik stabilizatora miał luz w przegubie na dole przy kole.

Po wymontowaniu okazało się, że jest to łącznik z plastikową miseczką, a że była sobota a nie miałem nowego łącznika na wymianę to postanowiłem, że ten luz zlikwiduję tymczasowo poprzez wbicie 4 cienkich krótkich gwoździków na krzyż pomiędzy główkę a plastikową miseczkę, aby jeździć do chwili otrzymania nowego łącznika i po takiej naprawie zamontowałem go do samochodu.

Oczywiście od razu w internecie zamówiłem nowy łącznik, który otrzymałem już we wtorek po 3 dniach i leży w garażu do dzisiejszego dnia.

Gdyż do dziś jeżdżę na tak naprawionym łączniku na którym przejechałem już ponad 20 tys i nadal nic jeszcze nie stuka.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: duskap »

Jak dla mnie taka naprawa łącznika to druciarstwo. Ale każdy robi to co lubi :)
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

W sumie się nie zastanawiałem ale wymienia się parami ?
88=))
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: mwas »

Z tego co wiem, to łączników nie trzeba wymieniać parami, ale... ja tam wymieniałem obydwa, tak dla świętego spokoju :ink W końcu koszt tych łączników jest na tyle niewielki, że można od czasu do czasu zaszaleć :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: ślimak »

Ja mam kpl. Z peugeota bippera. Za cale 45 kpl. Zrobione na nich 60000 km i wychodzi ze dalej będą jeździć
88=))
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: Fiacik »

W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie . W pierwszym modelu Fabii był własnie z tym problem / przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym mi wymieniano bo z zawieszenia dochodziły stuki/ , ale potem już długo po gwarancji był spokój .
O naprawie za pomocą gwoździ jednak nie słyszałem , ale jak zdaje to egzamin to proponuję opatentować :-<<
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Pęknięta uszczelnienie - jak wymienić

Post autor: duskap »

Fiacik pisze:W niektórych modelach aut krótki żywot łącznika stabilizatora należał do wyjątkowo ,,upierdliwych" dolegliwości , ale tylko do czasu, aż producent się nie zorientował ,że psuje mu to dobrą opinię o całym aucie [...].
Panie... W pierwszych Lineach wymieniano łączniku z przodu w ilościach hurtowych. U mnie 4 razy. Dopóki nie wyszła poprawiona część :)
ODPOWIEDZ