Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

Strzelba pisze: 10 mar 2018, 20:51 Felgi i opony na 100% proste. Dla pewności dziś sprawdzałem. Mam też nieodparte wrażenie, że drgania z czasem się potęgują (choć może to być moja psychika, która też już pada).
To chyba pozostaje Ci guma zawiesia - jak pisał Kuzyn . . . Ale śruby jarzma też sprawdź , na wszelki wypadek 😄
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 »

Przeczytałem temat jeszcze raz i praktycznie prawie wszystko z tego co widać zostało sprawdzone. A jednak .... ? Co powiecie na temat poduszki łożyska Mcphersona? Może ona jest wyrobiona?
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 10 mar 2018, 21:07 Przeczytałem temat jeszcze raz i praktycznie prawie wszystko z tego co widać zostało sprawdzone. A jednak .... ? Co powiecie na temat poduszki łożyska Mcphersona? Może ona jest wyrobiona?
Osobiście wydaje mi się , że prędzej wykończony amortyzator mógłby dawać takie odczucie - podskakujące na nierównościach kolo . Ale amory byly sprawdzane . . . 🤔
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 10 mar 2018, 22:50 Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.
Kuzyn , mówisz że badania na ścieżce amorków nie są wiarygodne ? Tzn.rozumiem , że po Twoim ostatnim wpisie moje pytanie jest conajmniej zbędne , ale chciałbym żebyś może rozwinął swoją myśl .
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Na przykładzie moich amortyzatorów z przodu. Lewy 77%, prawy 73%.
Po zdemontowaniu:
Lewy żeby ścisnąć potrzeba dużo siły, potem sam wychodzi płynnie do końca.
Prawy ściska się bez oporu, wychodzi sam tylko do połowy, bardzo powoli. Stukał na nierównościach.

Większość odczytu na ścieżce robią opony. Jedź z 1.6 bar, będziesz miał dużo %, potem napompuj 2,5 lub więcej, wynik będzie dużo gorszy.
Na uczelni jeden chłopak przygotowywał Civic do KJSów. Całe zawieszenie nowe, wszystko markowe, bardzo sztywne - ścieżka wykazała amortyzatory poniżej 50%.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

To co Strzelba , jeśli tak się sprawy mają to chyba można jeszcze i amory podejrzewać . . . Chociaż takie podskakujące na drodze kolo z niesprawnym amorkiem widać bardzo - miałem okazję jechać za kimś , kto wlaśnie miał taką przypadłość . Więc może obylo by się bez rozbierania kolumny , gdyby ktoś mógł obserwować Twoje osie podczas jazdy ? Albo inaczej - sugerując się tym co powiedział Kuzyn , gdybyś upuścił równo na osi powietrza z kół tak powiedzmy o 0.2 i zrobił jazdę próbną , potem dobił o 0, 4 i porównał wynik ? Kuzyn , jak myślisz , taki test ujawni niesprawne amorki Strzelby ? Bo jeśli to guma zawieszenia silnika , to różnicy chyba nie powinno być żadnej ? Zakladam , że sprawny amor powinien wybierać tak samo i w pierwszym , i w drugim przypadku 🤔
Awatar użytkownika
Strzelba
Posty: 40
Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Strzelba »

Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

Strzelba pisze: 12 mar 2018, 19:02 Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
W/g mnie gumy są w dobrej kondycji . Oberwanie bardzo wyraźnie widać , a u Ciebie go nie ma . Jeśli kolo podczas jazdy w miejscu nie drży , to chyba Kuzyn niestety miał rację i problem może leżeć w amorkach . . .
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 »

U mnie wyzszej granicy czuje jak by drgalo od 80 do 100. Łożyska amorkow pewnie mam do wymiany... Ale czekam, aż się ocieplenie.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

skory85 pisze: 12 mar 2018, 20:34 U mnie wyzszej granicy czuje jak by drgalo od 80 do 100. Łożyska amorkow pewnie mam do wymiany... Ale czekam, aż się ocieplenie.
Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 »

Bo przed zimą zaczęły trzaskac i jak były mrozy też się odzywały, ale narazie spokój jest. Całe zawieszenie sprawdzane na bieżąco, obok mam stacje diagnostyczna lub jadę do znajomego i jak coś mi nie pasuje to sprawdzam. Mówi, że mam już przewidzenia he he
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 »

:oo
zibi186 pisze: 12 mar 2018, 20:42Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄
Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 12 mar 2018, 21:02 :oo
zibi186 pisze: 12 mar 2018, 20:42Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄
Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
Smak 56 , sorry ale nie widzę związku postów z podanych linków z tym tematem . Nie chodzi tu o skrzypienie przy zakrętach, tylko o drgania przy prędkościach 80 - 100 podczas jazdy na wprost . Chyba , że czegoś nie doczytałem . . . :pomysli
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 »

Albo poprostu mam do wymiany już poduszki pod silnikiem... Przy wymianie sprzęgła, gdzie wszystko opisałem i dalem foto relacje zauważyłem, że poduszki są już trochę stare. Nie robiłem tego od razu ponieważ wyszło w praniu...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ