Czy to może być przegub?
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Czy to może być przegub?
No myślę, że masz rację bo temat trochę był zawily
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Czy to może być przegub?
Sławek napisał, że:
.Tuleja do której przykręcony jest amor jakby odkleiła się od gumy i pracowała jak amor chodził. Wymiana poduch i po sprawie
Jeżeli poduszka mocowania amortyzatora do nadwozia jest "odklejona", wyrobiona (miękka) to niestety amortyzator przy górnym mocowaniu lata jak ....... po pustym sklepie. Ja nie twierdzę, że u Strzelby tak jest, ale ta poduszka poddawana jest dosyć dużym przeciążeniom i przy jednym z tematów pokazałem na przykładzie swojej, jak "usiadła" w stosunku do nowej. Tak więc nie można wykluczyć tego, że przy jakiejś określonej prędkości nie wpada w wibracje. Skoro nie wykluczamy samego amortyzatora, to dlaczego nie wziąć pod uwagę tej poduszki?
Tym bardziej, że pomysły się kończą a problem pozostał.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Czy to może być przegub?
Będę powoli dochodził do tego co jest, eliminacja każdej rzeczy.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Smak , masz rację Zatem podpowiedz Strzelbie jeszcze , czy wizualnie ( bez rozbierania ) da się ocenić stan poduszki gdy jest w ten sposób wyrobiona , odklejona . Jak to wyglądało u Ciebie ? Jeśli dobrze rozumiem , to chyba nakrętka górnego mocowania amorka dość mocno wystawała ponad otwór w podszybiu ?
Dobrze stwierdziłeś , że pomysły się kończą , zatem i rozwiązanie problemu musi być gdzieś blisko ! Strzelba , masz jeszcze dwa typy . Bardzo jestem ciekaw , który okaże się trafiony
Dobrze stwierdziłeś , że pomysły się kończą , zatem i rozwiązanie problemu musi być gdzieś blisko ! Strzelba , masz jeszcze dwa typy . Bardzo jestem ciekaw , który okaże się trafiony
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Czy to może być przegub?
Niestety, te dwa ostatnie etapy łączą się z kosztami Zastanawiam się tylko, czy diagnosta na stacji nie zbada przypadkiem tej poduszki U mnie kiedyś bez większego problemu wyłapał, że coś się dzieje z górnymi mocowaniami amortyzatorów - wciągnął auto na szarpaki i kontrolował siedząc pod autem, co się dzieje. Przy ruchach szarpaków było ewidentnie widać, że cały amortyzator lata w mocowaniu dokładnie tak, jak to określi smak56
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Koszta można znacznie ograniczyć - oczywiście , jeśli Strzelba ma warunki , możliwości i chęć aby samemu się za to zabrać
- Strzelba
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
- Przebieg: 84000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Czy to może być przegub?
Mocowanie amortyzatorów to jest dobry trop. Od jakiegoś czasu, przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający słyszę lekki zgrzyt (szczególnie w zimne dni).
A można to jakoś sprawdzić w warunkach garażowych?
A można to jakoś sprawdzić w warunkach garażowych?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Cóż , najprościej chyba byloby podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o analizę tego konkretnego elementu . Strzelba , a masz chlapacze założone ? Może ten zgrzyt to odgłos sztywnego od mrozu chlapacza zjeżdżającego z progu ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Czy to może być przegub?
A może ten "zgrzyt" to klasyczne "skrzypienie" zimnego zawieszenia w naszych bolidach ? A konkretnie co za to odpowiada opisał ostatnio Kuzyn aka Coval
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Czy to może być przegub?
Na skrzypienie - TAK, na rozwiązanie problemu - niekoniecznie
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Czy to może być przegub?
dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Czy to może być przegub?
Przegub wewnętrzny objawy: podczas jazdy ściągnij nogę z gazu(hamowanie silnikiem) następnie dodaj gazu powinieneś poczuć lub usłyszeć puknięcie (zabierak w przegubie ma luz) lub podnieś auto i złap jedna ręka przegub wew. a drugą z ośkę przy kole i tutaj też przy ruszaniu można poczuć luz. Poszukaj na szrotach całych półosi, wyjdzie taniej a widać po testach ręcznych na 90% czy są sprawnepogromcaslaskiej pisze: ↑21 kwie 2018, 17:22 dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Czy to może być przegub?
Ja gdzieś wyczytałem kiedyś , źe uszkodzenie przegubu wewnętrznego objawia się także drganiem lewarka zmiany biegów . Nie wiem , czy to ma odniesienie w przypadku Linki , ale zanim cokolwiek wymienisz sugeruję sprawdzić organoleptycznie tak , jak kolega wcześniej napisał - czy masz luzy na tym przegubie . Myślę , że sprawdził bym na Twoim miejscu :pogromcaslaskiej pisze: ↑21 kwie 2018, 17:22 dzisiaj wymieniłem tarcze przód,podczas jazdy testowej po wyżej 100km/h kierownica zaczyna drgać,myślałem że to krzywe tarcze ale podobno to przegub wewnętrzny,przed wymianą tarcz przy mocnym skręcie w lewo i dodaniu mocniej gazu był taki objaw jak by koło ocierało o nadkole,szukałem trochę w necie ale chyba przeguby wewnętrzne tylko w oryginale,może ktoś już miał podobny przypadek,w ASO cena za lewą stronę 700zł,ponoć wymienia się parami,może ktoś może pomóc i da się znaleźć jakiś zamiennik,do t-jet
- ciśnienie w kołach ,
- wyważenie kół
A drganie kierownicy raczej sugeruje przegub zewnętrzny niż wewnętrzny - tak myślę . . . Gdybyś potrzebował zewnętrzny , to pisz