[T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

[T-jet] Ściągie w prawo przy przyspieszaniu!

Post autor: duskap »

Wpieniłem się i to na maxa!!
Jadę dzisiaj z żoną i synem do Olkusza. Pada deszczyk. Jedzie przed nami jakaś ciężarówka (co ona robiła na drodze w niedziele?) ledwie 40km/h bo więcej nie może. Gdy pojawiła się możliwość wyprzedzenia to kierunkowskaz i gaz do podłogi... Lineą szarpnęło w prawo i w poślizg, kontra kierownicą w lewo i odjęcie trochę gazu, kontra w prawo, kontra w lewo i udało się auto opanować z poślizgu.
Żesz ku...a idę na wojnę z Fiatem dopóki nie usunie tej wady!
Smaruję zaraz pismo do Fiata, do UOKiK, do TVN, do Auto Świata... Będę potrzebował pomocy T-Jetowców aby mieć jak najwięcej udokumentowanych przypadków tej wady.
Wszystkie T-Jety to mają. Na normalnej równej drodze jest to może i nieuciążliwe ale w sytuacjach ekstremalnych tak jak ja miałem dzisiaj jest to niebezpieczne i zagrażające bezpieczeństwu! Do diabła po co mi te 120KM, których nie mogę użyć w bezpieczny sposób? Linea 1,6 Multijet 105KM nie ma tej wady a jest niewiele słabsza! Gdybym wiedział to NIGDY nie kupiłbym T-Jeta tylko 1,6.
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: kk25 »

Ale na chwilę obecną najważniejsze jest to, że nic się Tobie i rodzince nie stało
Swoją drogą na spociku miałem okazję na żywo zobaczyć efekt ściągania. Wku....nie duskapa jest wpełni uzasadnione :zły
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Pod pismem chętnie się podpiszę, jak chcesz jakieś info tzn moje dane, VIN itd to pisz na priv. Im się więcej osób podpiszę tym lepiej, bo walka w pojedynkę jest raczej skazana na przegraną.
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Nie zapomnijcie dodać gdzie jesteście zrzeszeni będzie bardziej oficjalnie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval pisze:Pod pismem chętnie się podpiszę, jak chcesz jakieś info tzn moje dane, VIN itd to pisz na priv. Im się więcej osób podpiszę tym lepiej, bo walka w pojedynkę jest raczej skazana na przegraną.
Odezwę się do Ciebie (i innych chętnych jeśli się znajdą) jak tylko się dowiem jak dokładnie takie pismo ma wyglądać i czym to poprzeć aby zadziałało jak należy. Podpisanie się jako klubowicze Linei ma sens patrząc na podobne działanie klubowiczów Bravo (dot. chłodnicy klimy) i to co osiągnęli. Z góry dzięki :) Trzeba coś z tym zrobić... kiedyś walczyłem w tej sprawie i odpuściłem ale teraz miarka się przebrała. :zły
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Jakby co ja się też podpisuję
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, mam już nalatane 43 tyś. kkm i lubie sobie czasem mocno przyśpieszyć czy to na deszczu czy na śniegu i powiem Ci szczerze, że jeszcze ani razu nie wpadłem tym autem w poślizg. Nie obraź się ale ja nie wiem jak Ty to robisz, że wpadasz w poślizg? Nawet na zakręcie jak dam w palnik to auto zachowuje się przewidywalnie i nic się nie dzieje (nieważne czy mokro czy nie).
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Ano można. Wystarczy, że będzie lepsza przyczepność na to koło albo cokolwiek, że siła na to koło idzie większa. Normalnie w aucie, które ma prawidłowo dobrane siły przy załapaniu lepszej przyczepności jednego koła nie ma tak dużej siły jak w Linei T-Jet. U nas jest to błędnie wyważone i gdy siła na koło prawe działa większa to u nas jest to dużo mocniejsze. Dawałem moje auto wielu osobom i każdy mówił, że nie jest to normalne. I też tak uważam.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

duskap, ale dalej nie mogę pojąć jak to jest możliwe przy wyprzedzaniu, mając już jakąś prędkość? Lekką kontre trzeba dać jak się z postoju rusza ostro, ale przy wyprzedzaniu jeszcze nigdy mi się nie zdażyło, żeby wpaść w poślizg.. Poza tym przy skręcie kierownicą w jakimś stopniu działa dyfer. Może mamy szpere a nawet nie wiemy o tym? ;)

[ Dodano: |20 Cze 2010|, o 20:33 ]
oczywiście powalczyć można, bo delikatne ściąganie czuć, ale wątpie żeby fiat masowo wymieniał skrzynie...
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

jay_21 w Toyocie musieli w milionach aut wymieniać pierdoły a tutaj to trochę poważniejsza kwestia moim zdaniem.

40km/h miałem na liczniku gdy zacząłem go wyprzedzać. Jak już mówiłem na codzień ściąganie nie robi na mnie wrażenia bo się już przyzwyczaiłem i go nie odczuwam. Lecz w pewnych sytuacjach jest to bardzo odczuwalne, wręcz niebezpieczne. W ciągu roku odkąd mam to auto przydażyło mi się to po raz drugi, ponownie podczas wyprzedzania i ponownie ratować się musiałem kontrą, puszczeniem gazu i wycofaniem z wyprzedzania (a co byłoby gdyby za mną jechał rajdowiec i też wyprzedzał zaraz za mną i nie byłoby gdzie się wycofać?!?).
Gdy pierwszy raz walczyłem z Fiatem to porównywałem moją Lineę z innymi T-Jetami, mnóstwo km Lineą 1,6 na tych samych drogach i niestety na niektórych drogach, w koleinach jak dasz w palnik to Ci wyrywa kierownicę w prawo. DLACZEGO na tej samej drodze Linea 1,6 jedzie idealnie prosto i w ogóle nie muszę trzymać kierownicy a ona nie zmieni nawet trochę toru jazdy? W moim T-Jetem puszczenie kierownicy w tym momencie byłoby samobójstwem.
Nie mam pojęcia czemu to powalone auto czasami się tak zachowuje. Rozumiem pochyłość drogi, koleiny itd ale czemu identyczne auto ale z innym silnikiem i skrzynią w tym samym miejscu nie ma najmniejszego problemu?

Poprzednio gdy walczyłem z Fiatem to odpuściłem w końcu bo nie miałem czasu na ekspertyzy, sądy itd (żona w zagrożonej ciąży była, przed rozwiązaniem) ale teraz nie odpuszczę. Nie zdziałam niczego->trudno. Ważne, że próbowałem a nie siedziałem bezczynnie. Gdybym wiedział, że takie coś kupuję to wziąłbym diesla 1,6. Nagłaśniając tę sprawę może sprawię tak, że Ci co będą się wahali nad T-Jetem w Linei a nad innym silnikiem wybiorą inny silnik (gdzieniegdzie można jeszcze dostać 1,6).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

jak by co to i na mnie możesz liczyć.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Ja jakby co tez pomoge,teraz sam widzisz ze to autko ma jakies powazne defekty i nie pisz nic teraz o marudzeniu bo ja wierze w to ze miales taki problem.Najwazniejsze ze nic sie Wam nie stalo. :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Buba pisze:Ja jakby co tez pomoge,teraz sam widzisz ze to autko ma jakies powazne defekty i nie pisz nic teraz o marudzeniu bo ja wierze w to ze miales taki problem.Najwazniejsze ze nic sie Wam nie stalo. :)
To, że tę usterkę to auto ma to wiem od pierwszego dnia posiadania Linei T-Jet. Pozostałe usterki to dla mnie pierdoły, więc nie marudźmy :smak . Z tą jedną poważną wadą walczyłem przez pół roku, potem odpuściłem sobie ale teraz dokończę sprawę.
Dzięki za poparcie. Wierzę, że wspólnymi siłami ruszymy coś w tej materii.
Buba
klubowicz
klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:56
Przebieg: 34000
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Buba »

Jestem tego pewny. W grupie sila,sam dobrze wiesz jak sie skonczyla akcja serwisowa z wymiana bezplatna Skraplacza w bravolotach :) takze badzmy dobrej mysli.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Dzisiaj weszły nowe przepisy odnośnie pozwów zbiorowych do sądu. Wystarczy 10 osób i można wnieść sprawę. Sądzę, że warto tak uczynić jeśli Fiat oleje naszą sprawę ze ściąganiem. Pierw muszę zakończyć naprawy gwarancyjne, które obecnie są prowadzone w Linei (dalej problem z hamulcami i siadła klima->nieszczelny przewód, podejrzenie siadającej sprężarki) a następnie nowe zgłoszenie ściągania, pisma itd itp.
ODPOWIEDZ