[1.3] SPRZĘGŁO
- mireks
- klubowicz
- Posty: 968
- Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
- Przebieg: 65000
- Silnik: 2.0 Multijet
- Rocznik: 2012
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
- Kontakt:
U mnie z tym samym silnikiem co u Ciebie (1.3) zaczęło skrzypieć około 5 tyś przebiegu albo i wcześniej, ale w kabinie tego nie słychać. Natomiast z zewnątrz - tak. Zaskrzypi cicho przy samym końcu skoku pedału. Przebieg mam podobny do Twojego. Nie myślałam, żeby z tym jechać do ASO, ale może warto zapytać?Mario pisze:Występuje u was coś takiego jak skrzypienie sprzęgła(przy końcu)?
Na końcu przy puszczaniu słychać taki dżwięk przypominający skrzypiącą linke.
Zastanawiam się czy można tak sobie narazie jeżdzić i czy możliwe jest że linka strzeli mi gdzieś na trasie?czytałem na forum Fiata Bravo to pisali że ten ryp tak ma.
Mam przejechane dopiero 40 000tyś więc troche za wcześnie na jakąś robote ze sprzęgłem.
- makrys
- klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
- Przebieg: 99550
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Witam
No stało się. Pierwsza poważna awaria- Linka odmówiła posłuszeństwa , dojeżdżam do świateł chcę zrobić redukcję z 3 na 2 a pedał od sprzęgła wpadł w podłogę i tak pozostał.
Dobrze że do serwisu miałem dokładnie ( tylko ) max 50 metrów więc mogłem ją zapchać .
Tu dziękuje panom ( ) , którzy układali kostkę brukową i pomogli mi linkę zapchać.
Niestety czerwona kartka do serwisu którzy widzieli całe zdarzenie nikt nie pofatygował się pomóc .
Werdyk serwisu to :
Uszkodzony Wysprzęglik . wymiana łożyska oporowego , wymiana widełek i prowadnicy sprzęgła.
Tutaj ( ) dla serwisu ( TRANS-POZ sa w Kaliszu ) za szybką naprawę autka.
Miałem szczęście w nieszczęściu mianowicie mam jeszcze gwarancje która kończy się w listopadzie i za usługę nic nie zapłaciłem .
A i tak jestem zadowolony z mojej linki
No stało się. Pierwsza poważna awaria- Linka odmówiła posłuszeństwa , dojeżdżam do świateł chcę zrobić redukcję z 3 na 2 a pedał od sprzęgła wpadł w podłogę i tak pozostał.
Dobrze że do serwisu miałem dokładnie ( tylko ) max 50 metrów więc mogłem ją zapchać .
Tu dziękuje panom ( ) , którzy układali kostkę brukową i pomogli mi linkę zapchać.
Niestety czerwona kartka do serwisu którzy widzieli całe zdarzenie nikt nie pofatygował się pomóc .
Werdyk serwisu to :
Uszkodzony Wysprzęglik . wymiana łożyska oporowego , wymiana widełek i prowadnicy sprzęgła.
Tutaj ( ) dla serwisu ( TRANS-POZ sa w Kaliszu ) za szybką naprawę autka.
Miałem szczęście w nieszczęściu mianowicie mam jeszcze gwarancje która kończy się w listopadzie i za usługę nic nie zapłaciłem .
A i tak jestem zadowolony z mojej linki
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
- makrys
- klubowicz
- Posty: 167
- Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
- Przebieg: 99550
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Koledzy mam pytanie
Podczas wduszania pedału sprzęgła słyszę skrzypienie. Czy to znowu może być awaria wysprzęglika ? Poprzednio rok temu miałem podobne problemy a efekt końcowy , pedał wpadł w podłogę.
( opisałem to wyżej )
Co to może być ?
Podczas wduszania pedału sprzęgła słyszę skrzypienie. Czy to znowu może być awaria wysprzęglika ? Poprzednio rok temu miałem podobne problemy a efekt końcowy , pedał wpadł w podłogę.
( opisałem to wyżej )
Co to może być ?
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
No to dołączam do dyskusji - w niedzielę też wpadł pedał sprzęgła - po zawiezieniu Linki na lawecie do ASO okazało się, że to awaria wysprzęglika plus zalanie sprzęgła (do wymiany). Niestety gwarancja już minęłamakrys pisze:Witam
No stało się. Pierwsza poważna awaria- Linka odmówiła posłuszeństwa , dojeżdżam do świateł chcę zrobić redukcję z 3 na 2 a pedał od sprzęgła wpadł w podłogę i tak pozostał.
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Bolesne ale prawdziwe:
Siłownik sprzęgła - ca. 300 zł, Sprzęgło - 850 zł, robocizna, płyny i inne drobiazgi - 800 zł. Razem 1950 zł poszło w naprawę Robocizna to duży koszt, bo przy wymianie wysprzęglika trzeba było podobno wyjąć skrzynię biegów.
Zresztą w tym roku wymieniałam już tarcze hamulcowe (też trochę bolało), więc to druga większa naprawa w 3 roku eksploatacji, teraz trochę żałuję, że nie przedłużyłam gwarancji na 3 rok
Ale cóż, 75000 km to trochę jest i trzeba się liczyć z takimi wydatkami.
Siłownik sprzęgła - ca. 300 zł, Sprzęgło - 850 zł, robocizna, płyny i inne drobiazgi - 800 zł. Razem 1950 zł poszło w naprawę Robocizna to duży koszt, bo przy wymianie wysprzęglika trzeba było podobno wyjąć skrzynię biegów.
Zresztą w tym roku wymieniałam już tarcze hamulcowe (też trochę bolało), więc to druga większa naprawa w 3 roku eksploatacji, teraz trochę żałuję, że nie przedłużyłam gwarancji na 3 rok
Ale cóż, 75000 km to trochę jest i trzeba się liczyć z takimi wydatkami.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Lula
- klubowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
Sorki, siłownik sprzęgła G/F500 to 362 zł (294 zł to była cena netto - źle spojrzałam na fakturę).darcyn pisze:wysprzęglik za 300 to dobra cena
Oprócz tego sprzęgło 846 zł , olej przekładniowy Castrol 75w-90 0,5 ltr, płyn hamulcowy DOT4, opaska 875 przegubu, dwie nakrętki plus robocizna. Razem cena jak podałam.
Teraz testuję nowe sprzęgło