[1.3] SPRZĘGŁO

Awatar użytkownika
Mario
klubowicz
klubowicz
Posty: 80
Rejestracja: 04 sty 2010, 13:53
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mario »

no właśnie a jakaś sprężyna?
1.3 Multijet EMOTION
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

właśnie wracam z oględzin. w sumie pedał - sory - ładnie zabudowany plastikiem, nie za bardzo nic widać. ale skoro wraca po naciśnieciu wraca to musi byc jakis mechanizm. ja obstawiam to.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Mario pisze:Występuje u was coś takiego jak skrzypienie sprzęgła(przy końcu)?
Na końcu przy puszczaniu słychać taki dżwięk przypominający skrzypiącą linke.
Zastanawiam się czy można tak sobie narazie jeżdzić i czy możliwe jest że linka strzeli mi gdzieś na trasie?czytałem na forum Fiata Bravo to pisali że ten ryp tak ma.
Mam przejechane dopiero 40 000tyś więc troche za wcześnie na jakąś robote ze sprzęgłem.
U mnie z tym samym silnikiem co u Ciebie (1.3) zaczęło skrzypieć około 5 tyś przebiegu albo i wcześniej, ale w kabinie tego nie słychać. Natomiast z zewnątrz - tak. Zaskrzypi cicho przy samym końcu skoku pedału. Przebieg mam podobny do Twojego. Nie myślałam, żeby z tym jechać do ASO, ale może warto zapytać?
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: makrys »

Witam
No stało się. Pierwsza poważna awaria- Linka odmówiła posłuszeństwa , dojeżdżam do świateł chcę zrobić redukcję z 3 na 2 a pedał od sprzęgła wpadł w podłogę i tak pozostał.
Dobrze że do serwisu miałem dokładnie ( tylko ) max 50 metrów więc mogłem ją zapchać .
Tu dziękuje panom ( :brawo ) , którzy układali kostkę brukową i pomogli mi linkę zapchać.
Niestety :red czerwona kartka do serwisu którzy widzieli całe zdarzenie nikt nie pofatygował się pomóc .
Werdyk serwisu to :
Uszkodzony Wysprzęglik . wymiana łożyska oporowego , wymiana widełek i prowadnicy sprzęgła.
Tutaj ( :brawo ) dla serwisu ( TRANS-POZ sa w Kaliszu ) za szybką naprawę autka.
Miałem szczęście w nieszczęściu mianowicie mam jeszcze gwarancje która kończy się w listopadzie i za usługę nic nie zapłaciłem .
A i tak jestem zadowolony z mojej linki
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

makrys, no cóż - zdarza się. Wiem, że wysprzęgliki w multijetach czasami robiły "kaput".
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: makrys »

Koledzy mam pytanie
Podczas wduszania pedału sprzęgła słyszę skrzypienie. Czy to znowu może być awaria wysprzęglika ? Poprzednio rok temu miałem podobne problemy a efekt końcowy , pedał wpadł w podłogę. :red
( opisałem to wyżej )

Co to może być ? :pomysli
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

makrys pisze:Witam
No stało się. Pierwsza poważna awaria- Linka odmówiła posłuszeństwa , dojeżdżam do świateł chcę zrobić redukcję z 3 na 2 a pedał od sprzęgła wpadł w podłogę i tak pozostał.
No to dołączam do dyskusji - w niedzielę też wpadł pedał sprzęgła - po zawiezieniu Linki na lawecie do ASO okazało się, że to awaria wysprzęglika plus zalanie sprzęgła (do wymiany). Niestety gwarancja już minęła :smutny
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ups. zaboli. daj znać co i jak, no i ile oczywicie. mamy podobny przebiego to sie boję :)
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

Bolesne ale prawdziwe:
Siłownik sprzęgła - ca. 300 zł, Sprzęgło - 850 zł, robocizna, płyny i inne drobiazgi - 800 zł. Razem 1950 zł poszło w naprawę :smutny Robocizna to duży koszt, bo przy wymianie wysprzęglika trzeba było podobno wyjąć skrzynię biegów.
Zresztą w tym roku wymieniałam już tarcze hamulcowe (też trochę bolało), więc to druga większa naprawa w 3 roku eksploatacji, teraz trochę żałuję, że nie przedłużyłam gwarancji na 3 rok :smutny
Ale cóż, 75000 km to trochę jest i trzeba się liczyć z takimi wydatkami.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

i tak dobrze, widze ceny po rabacie - choć nie takim jak umnie ;) chociaż wysprzęglik za 300 to dobra cena. robocizna drogo. sama wymiana powinna kosztować z 500. nie wiem jakie tam płyny dochodzą?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Też mnie to ciekawi. Sprzęgło jest na tym płynie co hamulce. Czy wypuszczając cały płyn z układu sprzęgła jest ryzyko, że hamulce złapią powietrze i trzeba odpowietrzać cały układ??
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

Lula, daj nr kat z fv to zobaczymy co tam upchnęli
Awatar użytkownika
Lula
klubowicz
klubowicz
Posty: 93
Rejestracja: 08 wrz 2011, 21:48
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lula »

darcyn pisze:wysprzęglik za 300 to dobra cena
Sorki, siłownik sprzęgła G/F500 to 362 zł (294 zł to była cena netto - źle spojrzałam na fakturę).
Oprócz tego sprzęgło 846 zł , olej przekładniowy Castrol 75w-90 0,5 ltr, płyn hamulcowy DOT4, opaska 875 przegubu, dwie nakrętki plus robocizna. Razem cena jak podałam.
Teraz testuję nowe sprzęgło :)
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Drogie mamy to sprzęgło w T-Jecie. Pewnie tańsze zamienniki się dostanie bez problemu (albo tego samego producenta co oryginał ale bez znaczka Fiat).
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

nie wiem czy korzystniej nie byłoby regenerować.
ODPOWIEDZ