[1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

[1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: Messonline »

Witam Forumowiczów,

Dzisiaj na trasie Radom-Warszawa ujawnił się uślizg sprzęgła - na piątym biegu przy przyspieszaniu obroty idą do góry a prędkość nie. Na czwartym to samo.

Czy ktoś już przeszedł wymiane sprzęgła w 1,3D? Ile was kosztowało sprzegło (kpl) i ile wymiana.

Pozdrawiam.
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

coś™ mi się zdaje że lubisz pojezdzć na półsprzegle. może nawet nieświadomie.
sprzegło ori ze 400, robota w aso koło 500, na garazu 300
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Post autor: smak56 »

Messonline, sprzęgło kompletne Valeo (montowane oryginalnie) 495 zł (listopad 2010) wymiana u Pana Janka 250 zł. Następnym razem 300, gdyż jest trochę roboty, której się nie spodziewał. Jakiej? Nie wiem. Kupiłem auto z przebiegiem 85 tys. km i od razu musiałem wymienić sprzęgło bo było tak jak u Ciebie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
FILBERT
klubowicz
klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 26 sty 2010, 23:11
Przebieg: 50000
Silnik: 1,4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: FILBERT »

Jeśli sprzęgło jest identyczne jak w benzynie to nie przez jazdę na półsprzęgle, ale przez to że diselek ma dużo większy moment obrotowy i część bardziej dostaje. Generalnie powinni wkładać wytrzymalsze sprzęgło. W naszych rachitycznych benzynach powinno być praktycznie wieczne.
Wcześniej. Fiat 126p, 125p, VW polo 1,4, VW pasat B5 2,3l 4x4, Toyota Rav 4 2.0, Czasem Punto II, teraz linka 1.4 8v od 2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Jeśli sprzęgło jest identyczne jak w benzynie
Sprzęgło jest inne.

W Pandach z 1,3 MJ sprzęgło też długo nie wytrzymywało, dlatego mnie osobiście wcale nie dziwi ten nieduży przebieg i awaria tego podzespołu.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

Tomek pisze:Sprzęgło jest inne.
czyli lepsze? bo t-jet ma spory moment a tu 75 tys km przejechane. ciekawe czego się spodziewać?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

1.3 jest znany z tego, że szybko pożera sprzęgła.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

emmer pisze:czyli lepsze?
Powiedzieć trudno.. po prostu z Pb nie pasuje do MJ, i na odwrót.
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: mireks »

Messonline pisze:Witam Forumowiczów,

Dzisiaj na trasie Radom-Warszawa ujawnił się uślizg sprzęgła - na piątym biegu przy przyspieszaniu obroty idą do góry a prędkość nie. Na czwartym to samo.

Czy ktoś już przeszedł wymianę sprzęgła w 1,3D? Ile was kosztowało sprzegło (kpl) i ile wymiana.
Temat już kiedyś wałkowaliśmy. Ale i tak warto przypomnieć, że nasze silniki nie są wyposażone w sprzęgła z kołem dwumasowym i dlatego ich wymiana jest stosunkowo tania względem innych marek.

U mnie przy przebiegu ok. 60 tys. pojawiły się pewne symptomy zużycia sprzęgła (a konkretniej docisku) ale odwrotne w skutkach niż u Kolegi. Problem polegał na niecałkowitym rozłączaniu skrzynki biegów i silnika, co było dokuczliwe przy włączaniu wstecznego biegu. Jednak po wymianie płynu hamulcowego, który jednocześnie zasila też układ hydrauliczny wspomagania sprzęgła problem jakby ustąpił. Były podejrzenia, że przyczyną jest zapowietrzenie układu wspomagania sprzęgła. Aby włączyć wsteczny bieg trzeba było najpierw na moment włączyć bieg nr 1. Problem pojawiał się najczęściej przy dobrze rozgrzanym silniku i w lecie. Obecnie mam już prawie 70 tys. przebiegu i usterka przestała być odczuwalna. Problemów z uślizgiem nigdy nie miałem. Ale w swoim czasie studiowałem temat nierozłączania silnika i skrzynki biegów na forum Grande Punto i w zasadzie jedynym rozwiązaniem na tą usterkę techniczną była wymiana kompletu sprzęgła, a w nielicznych przypadkach pomagało odpowietrzenie układu hydraulicznego sprzęgła.

Niestety sprzęgła w 1.3 Multijet - jak wynika z doświadczeń punciaków - są słabe i trzeba się liczyć z ich wymianą znacznie wcześniej niż w innych samochodach. Oszczędzamy na wymianie rozrządu, ale tracimy na wymianie sprzęgła (na szczęście tylko jednomasowego więc tańszego).

Taki urok tego samochodu. Ciężki samochód, mały silnik i sprzęgło i zaczyna wyłazić oszczędność fiata.
tomektt
klubowicz
klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
Przebieg: 49000
Silnik: 1,3 mjt
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: tomektt »

Hmm...
cena i wymiana elementu gdy rozłozy się ja na lata eksploatacji jest do zniesienia.
Niemniej zastanawiałem się nad jakąś wzmocnioną fachową samoróbką tzn tarczy
Czy ktoś z kolegów diesli też?
Co wiecie coś o tym przy okazji tej usterki?
Tomek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

tomektt pisze:Hmm...
cena i wymiana elementu gdy rozłozy się ja na lata eksploatacji jest do zniesienia.
Niemniej zastanawiałem się nad jakąś wzmocnioną fachową samoróbką tzn tarczy
Czy ktoś z kolegów diesli też?
Co wiecie coś o tym przy okazji tej usterki?
tomektt.
Gdzieś z tyłu głowy mam świadomość tego, że mnie w przyszłości czeka wymiana sprzęgła. Ale nie zastanawiałem się nad tym co włożę do samochodu. Będę starać się bazować na oryginałach, ale jeśli trafi się komponent lepszej jakości, to też go włożę. Nie planuję jednak wkładania podrasowanych elementów ponieważ nie odczuwam takiej potrzeby. Jak sam wspomniałeś, potencjalne koszty eksploatacji rozłożone na lata nie są tak dotkliwe, a tak po prawdzie to taka wymiana trafić mi się może tylko raz podczas użytkowania samochodu. Druga wymiana mogłaby wypaść szacunkowo przy przebiegu ok. 160 tys. przebiegu (lub więcej). Nie wiem czy jeszcze wtedy będę mieć Lineę. Przy obecnym tempie eksploatacji taki przebieg osiągnę gdy samochód będzie mieć 10-11 lat. Jestem zadowolony z tego samochodu, ale nie będę go eksploatować do jego śmierci technicznej więc nie zamierzam dopłacać do wzmocnionych elementów. Tak się składa, że moja włoszka lata przede wszystkim po mieście więc sprzęgło się szybciej zużywa. Jeśli ktoś większą część przebiegu robi na drogach dojazdowych, to sprzęgło spokojnie wytrzyma większy przebieg :pomysli
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

tomektt pisze:Hmm...
cena i wymiana elementu gdy rozłozy się ja na lata eksploatacji jest do zniesienia.
Niemniej zastanawiałem się nad jakąś wzmocnioną fachową samoróbką tzn tarczy
Czy ktoś z kolegów diesli też?
Co wiecie coś o tym przy okazji tej usterki?
po prostu trzebaby się zwrócić do warsztatu który zajmuje sie naprawa sprzegła. z tego co słyszałem są w stanie poprawić tak, ze dana część jest dużo lepsza niż fabryczna. zresztą w Auto Świat często o tym trąbią.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: smak56 »

Niestety, nie mam szczęścia do sprzęgieł. Jak pisałem wcześniej, wymieniłem przy stanie 86 tys. km. Założyłem Valeo. Takie samo zostało wyjęte z samochodu. Po przejechaniu ok. 60 tys. km (ok. 145 tys.) zacząłem słyszeć charakterystyczny dla łożyska wyciskowego (oporowego) szum. Początkowo niewielki i nie zawsze, później coraz wyraźniejszy. Dzisiaj mam najechane 158 tys. km i dojrzałem do wymiany. Nie chcąc narażać się na koszty podwójnej wymiany (samo łożysko, później sprzęgło), postanowiłem wymienić komplet. Tym razem wybór padł na SACHS-a. Wg opinii mechaników jest lepsze niż VALEO, do tego było o pięć dych tańsze. Po założeniu (za tydzień), napiszę jakie odczucia. Jeżeli kogoś interesuje temat (symbole, wymiary, producenci, na co się przekłada itd) chętnie odpowiem lub zilustruję. W załączeniu :foto zakupu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: mireks »

Niestety mały diabełek wykańcza sprzęgła i to szybciutko. U mnie zaczął się problem przy 50 tys., a przy 60 tys. było już bardzo nieprzyjemnie. Większość przebiegu po mieście. Taki urok tego silnika :przykry
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [1.3] Wymiana sprzęgła 1,3D

Post autor: smak56 »

Tak jak napisałem wcześniej, wymienione sprzęgło i drążki kierownicze. Wymiana sprzęgła dała natychmiastowy efekt /cichutko, leciutko i gładziutko, że aaaaaaaaach/ :ok). Stare łożysko faktycznie nadawało się na złom.
Natomiast wymiana drążków chyba niewiele dała. Mechanik trochę poklął, gdyż nie bardzo jest za co złapać /główki drążków są okrągłe/, to jeszcze przy prawym jest bardzo ciasno. Ale dał radę. Wykręcone drążki są dość ciasne i najprawdopodobniej nie one były przyczyną stukania. Jeszcze pojeżdżę po miejscach, gdzie słyszałem stuki i posłucham. Na dziś efekt zadowolenia ze sprzęgła 100%, drążki :?.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ