Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Moja ma 4 i pół roku i jakoś nie chce się odkształcić ani obwisnąć. Mój sposób masz w tym poście; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=255" onclick="window.open(this.href);return false;" To jest dokładnie taka osłona.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
To jest niestety błędne założenie Taka osłona może Ci wytrzymać i 10 lat, ale równie dobrze możesz ją "zwalić" po tygodniu Wystarczy, że zawadzisz spodem o coś twardego, co spowoduje roztrzaskanie się osłony w drzazgi Pamiętaj, że mimo wszystko osłona zmniejsza prześwit autatrebor pisze:No, skoro jest w stanie wytrzymać minimum 3 lata
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 sty 2015, 15:49
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bodzanów
- Podziękował: 1 raz
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Eeee, no wiadomo że jak taką osłonę zamontuję, to już trzeba zacząć brać pod uwagę gdzie się wjeżdża. Z postów wynika że taka osłona może jednak długo posłużyć. Gdzieś wyczytałem że plastikowa lubi się odkształcić od temperatury silnika. Założyłem więc, że pewnie tak po 2 latach trzeba już rozglądać się za drugą. Ale skoro jest jak jest, to wystarczy uważnie jeździć, i jak wytrzyma 4 lata, to już będzie dobrze.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Właśnie o tym Ci napisałem dwa posty wyżej.trebor pisze: to wystarczy uważnie jeździć, i jak wytrzyma 4 lata, to już będzie dobrze.
smak56
* * * *
* * * *
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Maciek - jeżeli mówisz o zawadzeniu, to wolałbym chyba zawadzić plastikową, a jeżeli o uderzeniu od spodu to raczej krzywdy jej nie zrobi (chyba że na siarczystym mrozie)
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Zawadzenie, uderzenie - jeden pies Chodzi o uszkodzenie jej od dołu w wyniku obniżenia prześwitu Po prostu trzeba pamiętać, że tam pod spodem coś jeszcze jest, co można w taki czy inny sposób uszkodzić I tak jak pisałem - można z taką osłoną i przejeździć 10 lat, albo można ją uszkodzić i po tygodniu
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
To ja takiej osłony lepiej nie będę wcale zakładał
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1202
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 100 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Panowie .....od siebie dodam . Mam plastikową osłonę od kiedy mam linkę czyli w marcu będzie cztery lata , zdarzało mi się tu i ówdzie przy nurkować co oznacza tarcie . Zawsze co roku przy wymianie oleju ją odkręcam bo mi jest po prostu łatwiej z wymianą a także w celu sprawdzenia oliwki w skrzyni . Po skręceniu z powrotem zawsze ja łapię opaską zaciskową też z tworzywa i naciągam z wyczuciem do mocowania rury-katalizatora na wysokości skrzyni ......Ja myślę że ta moja osłona jest na tyle elastyczna że się poddaje bo pracuje i nie jest sztywna . Ale tez głównym chyba powodem jest producent i z jakiego materiału zrobiona bo wiadomo przetwórstwo metalurgi-plastycznej jest bogate w tych czasach i wszystko opiera się na tworzywie .......niestety .
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
daro70; zgadzam się z Tobą w 100%. Wielu z nas modyfikuje swoje plastikowe osłony i jest dobrze. Materiał, z którego powstają to podstawa. Wcześniej pokazałem zdjęcie mojej osłony, gdzie jest nazwa producenta. Od nich mam również chlapacze i jestem bardzo zadowolony.
smak56
* * * *
* * * *
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
moja plastikowa pewnego dnia sunęła jak pług po asfalcie bo się odkształciła i obwisła (dziwnie to zabrzmiało no ale z czasem pewne rzeczy zaczynają obwisać) i dlatego zdecydowałam się na zakup metalowej Jestem bardzo zadowolona
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Ja nie mogę sobie pozwolić na osłonę z innych względów, które zaczną być widoczne wiosną
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Mam pytanie: do osłony są już w podwoziu techniczne otwory. Czy są one nagwintowane czy trzeba śrub z nakrętkami? No i czy one już tam są czy trzeba je dokupić i wkręcić (jakie - M?, długość...)? Dużo z tym roboty?
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Gniazda są przygotowane na osłonę. Nagwintowane itd... Śruby musisz dokupić. Roboty jest tyle, że musisz wejść pod auto i to przykręcić Myślę, że 10 minut to maximumAlan pisze:Mam pytanie: do osłony są już w podwoziu techniczne otwory. Czy są one nagwintowane czy trzeba śrub z nakrętkami? No i czy one już tam są czy trzeba je dokupić i wkręcić (jakie - M?, długość...)? Dużo z tym roboty?
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
No to super. Pytanie jeszcze: jakie to mają być śruby? 5, 6, 8mm? Długie, krótkie?
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC