Znikający płyn chłodniczy

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 13 sie 2018, 23:39

Od miesiąca zauważyłem, że ubywa płynu. Najpierw myślałem, że może źle się odpowietrzył bo problem pojawił się po wymianie rozrządu i płynu. Niestety po dolaniu znowu ubyło. Nie jest to dużo, na 1000km kilka mm na zbiorniczku, ale jednak.
Wyciekow nie widać, oleju nie przybywa i robiłem test zawartości spalin ( analizatorem do którego wlewa się speclajny płyn, po 10min nie zmienił barwy). Auto po dłuższym postoju lekko dymi przez minutę, siwo biały dym ( obstawiam wtryski)

Może ktoś z was spotkał się z takim problemem?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5781
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 172172
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: mwas » 14 sie 2018, 8:37

Chłodnica nigdzie nie popuszcza na dole ? :pomysli Rozszczelniające się chłodnice to była plaga, tylko że występowało to w okresach zimowych :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Phenix » 14 sie 2018, 8:47

Masz do wyboru:
1- uszczelka pod głowicą jeśli nie ma wycieku i kopci po dłuższym postoju, ten biały dym to pary płynu który dostał się do komory spalania... Bo płyn może dostać się do oleju, lub do komory spalania zależy jaka część uszczelki się uszkodzi...
2- wyciek jest na tyle mały że płyn zdąży odparować na gorącym silniku,
3- może korek od odpowietrzenia nagrzewnicy masz uszkodzony i sączy się może powstać bardzo mała plama wielkości 3x3cm i nie zwracasz na to uwagi ?
4- może jest nieszczelność na stalowej rurze wchodzącej w blok silnika pod kolektorem wydechowym?
5- tak jak kolega pisze wyżej.

Jeśli płyn odparowuje to zostają po nim zacieki, plamy które widać z kanału... Musisz się przyjrzeć, najlepiej sprawdzić gdy auto jest zimne po dłuższym postoju wtedy płyn nie odparowuje i łatwiej zlokalizować wyciek. Jeśli nie ma wycieku plam to została Ci uszczelka pod głowicą tym bardziej że dymi po dłuższym postoju, ale takie spaliny mają inny zapach bardzo wyczuwalny i jeśli masz dobry w węch to z daleka czuć że to płyn bo śmierdzi inaczej.


Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 14 sie 2018, 12:47

Nigdzie nie widzę wycieku czy z chłodnicy, czy korka na wężu nagrzewnicy . Zobaczę jeszcze ta rurkę pod wydechem.
Najbardziej boje się że to uszczelka ale czy by nie kopcil cały czas? Można ją jakoś sprawdzić?
Wszędzie mówią, że oleju by przybywało a nie dymilo tylko po odpaleniu. Zapach nie jest słodki tylko gryzący w oczy.

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Phenix » 14 sie 2018, 13:14

To na 99% masz uszczelkę. Jak pisałem są dwa obiawy uszczelki 1 przybywa olej lub płyn dostaje się do komory spalania i wtedy najbardziej widać gdy auto odpalasz po dłuższym postoju wtedy mocno kopci jak dłużej będziesz czekać to nieszczelność się powiększa i auto po dłuższym postoju coraz gorzej odpala bo coraz więcej dostaje się do komory spalania ale auto jak odpali to już normalnie pracuję a jak jeszcze dużej będziesz czekać to robią się wrzery w głowicy i na bloku w miejscach gdzie uszczelka pusciła. Jak chcesz czekaj i zobaczysz kto ma rację ja gość bez pojęcia czy mechanik z doświadczeniem . Ps. Miałem już 3 auta i w każdym była uszczelka z takimi objawami jak opisałeś i takim samym dymem. Pierwsze dwa sam robiłem bo nie mogłem słuchać mechanika który twierdził że to nie uszczelka bo oleju nie przybywa ... Tylko dziwne że po wymianie uszczelki problem znikał ... Trzecie auto od teścia miał kilka usterek oddał auto do mechanika (innego niż mój) i mówi teściowej że uszczelka jest do wymiany żeby zrobił to razem ze wszystkim ... Po tym jak powiedział mój teść że uszczelkę trzeba wymienić to tamten odpowiedział że nie znam się bo oleju nie przybywa. Po 2 tyg auto teścia nie odpala, osobiście oddałem auto jego mechanika i mówię że uszczelka pod głowicą jest do wymiany mechanik bez słowa zgodził się ze mną...
Jak ktoś zainteresuje się jak są poprowadzone kanały w których jest płyn chłodniczy to zobaczy że są dwie drogi uciekania płynu albo do oleju albo do komory spalania ( cylindra) zobaczyłem to jak pierwszym razem słuchałem mechanika i czekałem aż auto mi zdechło tak że nie umiał odpalić bo świece zalało nawet wykręcenie świec i osuszenie ich nie pomagało.

Poczekaj jak auta nie potrzebujesz to nic ci się nie stanie i tak prawdopodobnie będzie robić planowanie głowicy przy wymianie uszczelki to czekaj aż usterka się powiększy i to ułatwi diagnozę.


Zobacz czy płyn masz czysty w zbiorniku wyrównawczym ?, czy pływają jakieś "śmieci", "brudki"?.

Ewentualnie zobacz czy masz bąble powietrza w okienku zbiornika wyrównawczego, jak zobaczysz bąbel raz na ruski rok to nie przejmuj się tym.

p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: p2170296 » 14 sie 2018, 15:12

Jak ubywa tak mało, to olej sprawę. Miałem tak w Sienie (też myślałem, że uszczelka), po ponad 1,5 roku okazało się, że to chłodnica (wyciek był tak mały, że zawsze zdążyło odparować i śladu nie było), po czasie dziura zrobiła się na tyle duża, że połapałem się ocb.
Chłodnica to zamiennik z intercarsu (jakiś szajs).

Jeździj i się nie przejmuj .-)


Z konkretną diagnozą byłbym ostrożny.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 14 sie 2018, 16:04

Skoro na 99% to uszczelka jak pisze kolega Phenix to chyba trzeba zrobić, 99% pewności to już konkretna diagnoza.

Phenix raz piszesz , że nie ma co czekać bo będzie gorzej a raz , żeby jeździć.
Płyn czysty , żadnych powietrza, bulgotania czy też wywalania płynu nie ma.

Jeżeli płyn dostaje się do oleju i jest spalany to dlaczego nie śmierdzi słodko tylko gryzie w oczy ?
Druga kwestia, czyli płyn dostaje się do oleju na postoju jak jest zimny a podczas jazdy już nie ? Bo robiłem trasę 500km i nic nie zauważyłem niepokojącego czy ubytku płynu w postaci litra płynu.

p2170296
klubowicz
klubowicz
Posty: 46
Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: p2170296 » 14 sie 2018, 17:46

Szczypior pisze:
14 sie 2018, 16:04
Skoro na 99% to uszczelka jak pisze kolega Phenix to chyba trzeba zrobić, 99% pewności to już konkretna diagnoza.



Ja niestety nie mam szklanej kuli, żeby ocenić rodzaj uszkodzenia/awarii. Dziwię się, że kolega tak ochoczo dokonał konkretnej diagnozy :pivo

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Phenix » 14 sie 2018, 18:45

Kolego dokonałem tak samo dobrej diagnozy jak kolega dobrze ją opisał ... Do tego napisałem inne możliwości a co to może być to już sam musisz ruszyć głową i poszukać.
Koledze nie chce sie ruszyć i obejrzeć auta siedzi przed komputerem i chciał by żeby ktoś zdiagnozował mu usterkę? A później żeby mechanik przez telefon ją usunął? .

Opisałem mój przypadek i dodałem na koniec że możesz czekać aż nieszczelność się powiększy i będzie prosta w diagnozie...

Masz kase i Ci nie szkoda to rób teraz... Nie masz kasy to czekaj aż nieszczelność sie powiększy i zbieraj pieniądze...

Ale widać że nie masz kasy, bo byś nie pytał na forum, tylko oddał do mechanika.

Ludzie ci piszą jakie mogą być przyczyny a co to może być to ty musisz pomyśleć i stwierdzić co to jest. Ktoś stara się, wysila żeby Ci pomóc, bo tobie nie chce się szukać wydać kasę na mechanika i jeszcze wymyślasz że ktoś zle diagnozuje i to za darmo. Wejdź na google troszke poszukaj idź do mechanika zapłać, może wtedy docenisz czyjąś pomoc, kogoś kto poświęca swój czas dla Ciebie a tobie jeszcze mało?.
Do lekarza też dzwonisz jak jesteś chory? A później pretensje masz że źle diagnozę postawił i recepty do domu nie chciał wysłać ?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 14 sie 2018, 19:21

Phenix do portfela mi nie zaglądaj i nie bądź taki cwaniaczek bo sam zadajesz pytania i na korek ci szkoda. Twoim bezmyślnymi tekstami wychodzi na to , że 100% użytkowników na forum nie ma kasy , bo zadaje na nim różne pytania zamiast jechać do mechanika. Auto oglądałem kilka razy , sprawdzałem czy nic nie cieknie, nie mogę znaleźć więc zadaje pytanie na forum , po to ono jest . Skoro taki jesteś ogarnięty to nie wiem po co jesteś na tym forum , bo na pewno nie wiesz po co ono jest.

Druga sprawa nigdzie nie napisałem , że jest to zła diagnoza , pytałem jeszcze o inne aspekty ale już na nie nie odpowiedziałeś , na procentach chyba też się nie znasz pisząc 99% uszczelka. Byłem u dwóch mechaników i jakoś żaden nie powiedział, że to ona dlatego padło pytanie na forum.
Trochę pokory

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6527
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 14 sie 2018, 19:39

Turbo jest z płaszczem wodnym w mj?

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 14 sie 2018, 19:48

Kuzyn , nie wiem jak turbo ale przez egr przepływa płyn chłodniczy , może tam jest nieszczelność ? Szukałem wspomnianego metalowego przewodu pod kolektorem ale nie znalazłem. Wiem, że masz spore doświadczenie w mechanice, myślisz , że to UPG
Mechanik mówił, że nie i jeździć aż więcej nie będzie ubywać, wtedy może będzie widać.
Proponował też zmienić korek zbiorniczka.

Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 95
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Phenix » 14 sie 2018, 20:13

@Szczypior może byś napisał jaki masz silnik? czy też liczysz aż ktoś zgadnie? Bo w 1.4 8v jest rura stalowa pod kolektorem wydechowym dla ułatwienia dodam że mnaa tą rurę jest nałożony gumowy wąż... I łatwiej jest szukać grubego gumowego węża i patrzeć gdzie on prowadzi... Widzę ze umiesz korzystać z wyszukiwarki na forum ale jak byś czytał ze zrozumieniem to byś dopatrzył się że byłem w aso... zanim zapytałem na forum ... I umiem uszanować czyś czas poświęcony na pomoc (pisanie na forum).



Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 20:13 przez Phenix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6527
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 14 sie 2018, 20:19

Proszę uspokoić nieco ton wypowiedzi.

Szczypior, nie wsadzałem łap w mj, więc nie powiem wprost gdzie masz patrzeć.
Jeśli wyczuwasz zmianę zapachu spalin, to znaczy że płyn dostaje się komory spalania lub wydechu i w obrębie tych rejonów musisz szukać. Ale musisz być pewny że czujesz w spalinach płyn. Dobra informacja to 90% sukcesu.
Żeby dobrać się do uszczelki i tak musisz po drodze zdemontować wszystkie podejrzane elementy: EGR i turbo, więc problem na pewno wyjdzie po drodze.
Może być jeszcze takie ekstremum jak pęknięcie głowicy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 541
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Szczypior » 14 sie 2018, 21:57

Phenix najwidoczniej potrzebuje okularów jw.

Kuzyn czyli gryzący zapach, nie słodki jak płyn chłodniczy też może oznaczać spalanie płynu? Obstawialem wtryski dlatego taki dym
Egr miałem w rękach jak go czyścilem ale nie widziałem tam jak jest oddzielony kanał spalinowy z wodnym i czy wogole jest szansa aby się rozszczelnił.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość