Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1022
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: Sebek » 17 lip 2018, 22:47

Miałem to samo w drodze na Zlot zaczął migać check tak jak piszesz przy jeździe pow. 4 tyś. obrotów ok 150km/h + klima. Ale po zjeździe na MOP zgasiłem na chwilę silnik. Po ponownym uruchomieniu check już nie świecił. Na zlot dojechałem nie przekraczając 140 km/h. mwas skasował błąd, ale nie pamiętam dokładnie czego dotyczył. Na pewno było wypadanie zapłonu i coś jeszcze. A jeśli się nie mylę w moim roczniku nie idzie zrobić adaptacji koła fonicznego. Ale tą tajemną wiedzę posiada Maciej :ink
Na świecach mam przejechane jakieś 30 tyś. km, a kable WN jeszcze oryginalne. Dwa lata temu miałem ten sam przypadek z miganiem check wysoka prędkość + klima.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: mwas » 18 lip 2018, 8:08

klimi pisze:
17 lip 2018, 21:43
Rozrząd (ina kompletny) wymieniałem niecałe 10 tys. km temu, wymieniłem wtedy też same świece. Teraz wymieniłem kable na magneti marelli. Jest poprawa jeżeli chodzi o pracę silnika. Spadków mocy nie odczuwałem. Po wymianie rozrządy adaptacji nie robiłem. Miganie występuję tylko przy dłuższej jeździe powyżej 4 tys. obr.
Więc, odnosząc się do informacji powyżej:
Pierwsze primo - ponieważ wymieniałeś rozrząd, wykonaj wyzerowanie ustawień oraz adaptację koła fonicznego, problem z migającą kontrolką powinien zniknąć
Drugie primo - pozbądź się tych kabli WN jak najszybciej :ink Niestety, nasze doświadczenia dowodzą, że kable Magneti Marelli to badziew :oj Podobnie jak BOSCH, choć tutaj nieco lepsza jakość :oj Nie oszczędzaj na tym, bo to się dość szybko zemści i szybciej niż myślisz pojawią Ci się jajca typu nagłe, chwilowe spadki mocy i ponownie wypadające zapłony :oj Zamontuj tam albo oryginał (CHAMPION), które niestety kosztują krocie, albo zapłać tylko troszkę więcej jak za Magneti Marelli (ale nadal ok połowę ceny oryginalnych) i wstaw kable NGK :ink Tutaj zaryzykuję stwierdzenie: jakość oryginału za połowę ceny :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: opacz » 18 lip 2018, 11:45

Bujnąłem się dziś obwodnicą i przy prędkości około 115km/h mocny spadek mocy(max 70km/h) ale tym razem nie migała kontrolka "check engine". Dodatkowo jak zjeżdżałem z obwodnicy przy prędkości około 40km/h zgasł mi silnik, zauważyłem to jak wspomaganie kierownicy padło, ale całe szczęście bez konsekwencji :) Zatrzymałem się, odpaliłem silnik i wszystko już chodziło bez problemu. Jak podłączyłem się pod komputer to nie pokazywało żadnych zapisanych błędów(oprócz jednego związanego z klimatyzacją ale to w innym wątku :) ).
Podobnie jak kolega Klimi wymieniałem po zakupie rozrząd(jakieś 2500 km temu) i również nie robiłem adaptacji więc przy najbliższej okazji wykonam adaptację jak radzi Mwas.

will
Moderator
Moderator
Posty: 3364
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 102500
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: will » 18 lip 2018, 20:00

Pozwól że wtrące zrobisz adaptacje i lampka zniknie, ale sama adaptacja i migająca lampka nie ma wpływu na spadki mocy jeździłem z tym wielokrotnie na dłuższych trasach i poza migająca kontrolką nic się nie działo.Co ciekawe wykasowałem a komp wywalił check engine I przeszedł w tryb awaryjny :zlośnik po dwukrotnym kasowaniu błędów więcej sytuacja się nie powtórzyła.Osobiście wyglądało mi to na zbyt duże obciążenie silnika spowodowane kompresorem klimy taki też wywaliło błąd.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: opacz » 19 lip 2018, 9:48

Jak mi się zdarzały opisane sytuacje to klima była wyłączona. Oprócz adaptacji zamierzam również, zgodnie z poradami, wymienić świece i kable i zobaczę po tym czy sytuacja się będzie powtarzać :)

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 457
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: alvaro » 26 lip 2018, 20:57

Szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tych kablach Boscha, bo bym w podobnej cenie wziął NGK.... ile obstawiacie wytrzymają ? Co jest oznaką niesprawności kabli WN?

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5818
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 173371
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: mwas » 26 lip 2018, 22:50

alvaro pisze:
26 lip 2018, 20:57
Szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tych kablach Boscha, bo bym w podobnej cenie wziął NGK.... ile obstawiacie wytrzymają ? Co jest oznaką niesprawności kabli WN?
Heh... nikt nie wiedział, do póki nie sprawdził :ink Tym kimś, kto sprawdził, byłem ja :lacha Bosch wytrzymał mi chyba rok... ROK CZASU :! TRAGEDIA ! Natomiast NGK obstawiam, że będą trzymały tyle, co oryginał :ink Objaw jest taki, że albo wypada Ci zapłon na którymś cylindrze i potrafi mignąć kontrolka CHECK ENGINE, albo (ja tak miałem) prujesz maszyną na maksa, pedał w podłodze, a ona nagle, na ułamek sekundy lub sekundę, traci moc - tak jakbyś na tą sekundę zdjął nogę z gazu :oj Mało fajne uczucie, zwłaszcza podczas wyprzedzania panic
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
opacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
Przebieg: 72500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Elbląg
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: opacz » 10 wrz 2018, 14:28

W weekend wymieniłem świece i kable na NGK, a dziś rozpędziłem auto do 140 km/h i żadnych problemów nie było. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc! :)

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1022
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości

Post autor: Sebek » 10 wrz 2018, 16:30

Teraz też na dniach będę wymieniał świece, bo w czasie ubiegło tygodniowej wycieczki do Krakowa na autostradzie zaczął migać CHECK. Zrobiłem 3 przerwy żeby przestał migać aż w końcu dojechałem do Krakowa i wróciłem do domu nie przekraczając 110 km/h. Nawet po drodze zmieniałem kable WN ale to nic nie dało. Bankowo świece.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość