Problem z wrzuceniem biegów
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Na moim zdjęciu klucz założony jest na przeciwnakrętkę . Żabka na linkę w miejscu , które nie pracuje ( nie chowa się w osłonę ) . Prawdę powiedziawszy przydał by się może trzeci klucz - do popuszczenia przeciwnakrętki i później do jej dokręcenia . Położenie żabki pokazuje , że linka w trakcie tych manewrow nie obraca się w okól wlasnej osi . Gdyby nie bylo nad tym kontroli , mogłoby się okazać że przekręcając główką ta będzie kręcić się razem z linką , a nie chodzi nam o skręcenie linki tylko o jej skrócenie
Jeszcze raz :
- po założeniu żabki na linkę odkręcasz trochę przeciwnakrętkę
- zdejmujesz główkę linki z kulki
- pilnując żeby linka się nie obracała wkręcasz lub wykręcasz ( w zależności czy chcesz skrócić , czy wydłużyć linkę ) główką o żądaną wartość
- zakładasz spowrotem główkę linki na kulkę i kontrujesz przeciwnakrętką .
Przed skontrowaniem możesz jeszcze sprawdzić na lewarku efekt swojej pracy , tylko zabezpiecz , żeby żabka sie nie wypięła i niczego nie uszkodziła
Zapomniałem jeszcze dodac , że mając wypiętą linkę możesz sprawdzić czy lekko chodzi w osłonie , ewentualnie przesmarować
Jeszcze raz :
- po założeniu żabki na linkę odkręcasz trochę przeciwnakrętkę
- zdejmujesz główkę linki z kulki
- pilnując żeby linka się nie obracała wkręcasz lub wykręcasz ( w zależności czy chcesz skrócić , czy wydłużyć linkę ) główką o żądaną wartość
- zakładasz spowrotem główkę linki na kulkę i kontrujesz przeciwnakrętką .
Przed skontrowaniem możesz jeszcze sprawdzić na lewarku efekt swojej pracy , tylko zabezpiecz , żeby żabka sie nie wypięła i niczego nie uszkodziła
Zapomniałem jeszcze dodac , że mając wypiętą linkę możesz sprawdzić czy lekko chodzi w osłonie , ewentualnie przesmarować
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Czy po wymienię sprzęgła trzeba sprawdzić zbieżność? Odkręcane były sanki jak dobrze rozumiem, stąd moje pytanie.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Bo wydaje mi się, że mam lekko kierownicę w prawo a przed było napewno prosto bo ustawiłem geometrie. Może mi się zdaje skoro nie ma opcji przy wymianie sprzęgła coś przestawić.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Czy nie ma opcji coś przestawić, to nie wiem, ale u mnie jak było wymieniane, to nie musiałem ustawiać zbieżności a mój mechanik na pewny by mnie o tym poinformował
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Jedyna ingerencja w układ kierowniczy przy wymianie sprzęgła jest gdy trzeba odłączyć końcówki drążków od zwrotnic, żeby zwrotnice odchylić i uwyjąć półosie. Nie przypuszczam, żeby mechanik wykręcał drążki z przekładni.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
prędzej minimalnie przesunęła się kołyska jak ją odkręcał, jest minimalny luz na śrubach od kołyski
Pozdrawiam wszystkich
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Czyli pasuje sprawdzić zbieżność?marcin24 pisze:prędzej minimalnie przesunęła się kołyska jak ją odkręcał, jest minimalny luz na śrubach od kołyski
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
tak, chyba że masz 100% pewność że jest w tym samym miejscu.
Pozdrawiam wszystkich