Problem z wrzuceniem biegów
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Kuzyn , czyli myślisz że Szczypior faktycznie ma sprzęgło do wymiany ? Bo wydaje mi się , że uszkodzenie samego docisku chyba nie powinno objawiać się w taki sposob Ale ceny rzeczywiście okazyjne )
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Wydaje Ci się a koledzy na forum takie mieli objawy, przeczytałem każdy temat o sprzęgle.zibi186 pisze:Kuzyn , czyli myślisz że Szczypior faktycznie ma sprzęgło do wymiany ? Bo wydaje mi się , że uszkodzenie samego docisku chyba nie powinno objawiać się w taki sposob Ale ceny rzeczywiście okazyjne )
Między innymi
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=2560
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Szczypior, ja myślę tak : uślizgu sprzęgła nie ma, więc zasprzęglenie jest pełne . Problem z wrzucaniem biegów mógłby występować przy nieprawidłowym wysprzęglaniu , inaczej -gdybyś nie dociskał sprzęgła do konca to objaw byłby właśnie taki. Ale docisk nie rozróżnia biegów , wszystkie musiałyby zapewne wchodzić równie ciężko .i tak samo powinieneś mieć problem z wyrzucaniem biegów . Zgadzasz się ?
Nie pamiętam, czy diesel ma hydrauliczny docisk ?
Nie pamiętam, czy diesel ma hydrauliczny docisk ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że jeśli na wyłączonym silniku wszystko chodzi cacy, to całe zewnętrzne sterowanie skrzynią możemy uznać za sprawne.
Jeśli po odpaleniu jest problem, to grzebiemy przy sprzęgle, docisku itd.
Jeśli po odpaleniu jest problem, to grzebiemy przy sprzęgle, docisku itd.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Zibi186, nie zastanawiam się nad tym skoro ktoś pisze jasno i wyraźnie, że tak jest jak sprzęgło pada. Czytałeś temat co wrzuciłem? Wymienię i się okaże.
Kuzyn Na wyłączonym silniku biegi wchodzą dobrze.
Kuzyn Na wyłączonym silniku biegi wchodzą dobrze.
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Szczypior dodaj ceramizer do oleju w skrzyni już niedługo będę miał 1500 km i aż mnie zadziwia zmiana biegów w mojej 1.4 V8 jest coraz lżej i wszystko chodzi płynnie i nie zauważyłem zgrzytow przy wstecznym.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Czy ktokolwiek z was czytał temat który wrzuciłem? To nie mój wymysł z dociskiem.
Jak pisałem, mało komu wytrzymuje 100tys u mnie jest 120tys więc raczej dobre nie jest
Jak pisałem, mało komu wytrzymuje 100tys u mnie jest 120tys więc raczej dobre nie jest
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Czytałem od początku a tak jak pisałem byłem sceptycznie nastawiony do tego specyfiku co sam dodałem do skrzyni biegów.... Jestem mile zaskoczony na samej galce, wszystko lekko wchodzi i nie zgrzyt nic. Ale zrobiłem to bo zaczęło mi kąpać na pół osiach. Teraz jak już jest ceramizer zobaczę środek do uszczelniania polosi.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Problem z wrzuceniem biegów
skory85, mądralo, ale Ty wymieniałeś sprzęgło rok temu Ja mogę jedynie potwierdzić słuszność wymiany sprzęgła w opisywanych przypadkach zgrzytania biegów, zwłaszcza pierwszego i wstecznego - maiłem to i ja dokładnie rok temu i skończyło się to wymianą sprzęgła. Po wymianie - jak ręką odjął Rozpisywałem się z resztą również na ten temat na forum W 1.3 MJ pewnie będzie identycznie, jak z resztą opisywane jest to w wątku przytoczonym przez Szczypiora I fakt - w jednostkach 1.3 MJ sprzęgło niestety dość szybko "klęka"
Obstawiam więc, że u kolegi Dominik0215 będzie dokładnie to samo I stwierdzenie tutaj, że "sprzęgło jest dobre, bo nic się nie ślizga ani nie szarpie" niestety nie powinno być tutaj wyrocznią - sama tarcza sprzęgła może i są sprawne, ale pewnie docisk już siada a jak się wymienia docisk, no to umówmy się - tarcza sprzęgła to tylko formalność i warto ją również od razu wymienić Zastanawiam się tylko, czy w przypadku tego Bravo nie wiąże się to z większymi kosztami Tam jest dwumasa ? Ale jest, czy jej nie ma - efekty ewidentnie wskazują na problemy ze sprzęgłem
Obstawiam więc, że u kolegi Dominik0215 będzie dokładnie to samo I stwierdzenie tutaj, że "sprzęgło jest dobre, bo nic się nie ślizga ani nie szarpie" niestety nie powinno być tutaj wyrocznią - sama tarcza sprzęgła może i są sprawne, ale pewnie docisk już siada a jak się wymienia docisk, no to umówmy się - tarcza sprzęgła to tylko formalność i warto ją również od razu wymienić Zastanawiam się tylko, czy w przypadku tego Bravo nie wiąże się to z większymi kosztami Tam jest dwumasa ? Ale jest, czy jej nie ma - efekty ewidentnie wskazują na problemy ze sprzęgłem
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6940
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Szczypior, wymień sprzęgło i wszystko się potwierdzi Tylko... zaraz po wymianie uważaj, żebyś nie wdeptał pedału sprzęgła w podłogę Różnica w twardości pedału sprzęgła będzie kolosalna
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Ale ja Ci wierzę ! Tylko tak jak mówiłem -osobiście nie widzę powodu wymiany sprzęgła , jeśli nie ma typowych oznak jego zużycia - ślizganie rozumiem też , że jeśli będziesz już wymieniał docisk , to sama wymiana sprzęgĺa niezależnie od jego przebiegu to formalność . Chcę tylko dodać , że sam miałem problem z wrzucaniem wstecznego biegu jakiś czas temu i zniwelowałem to właśnie delikatnie skracając odpowiednią linkę zmiany biegów . Zabieg ten opisałem zresztą na forum ze zdjęciami , nie wiem dlaczego nie mogłeś tego znaleźć . . Widocznie nie zrobiłem z tego manuala , tylko gdzieś " wcisnąłem " przy okazji Będę musiał chyba to odszukać i podesłać Ci link - jeśli oczywiście temat nadal Cię interesuje Absolutnie też nie upieram się , że nie masz racji i sprzęgła nie trzeba wymieniać . Prawdopodobnie masz ją . Ja pisałem Ci tylko to , co sam wywnioskowałem w tym temacie . Zresztą zobaczysz , że po zrzuceniu skrzyni i ponownym montażu jej raczej i tak skończy się na regulacji linek
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Spoko , poszukam
Jest ! :
http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... start=6645
Okazuje się , że nie ze zdjęciami - jak pisałem wcześniej , ale ze zdjęciem myślę jednak , że jest dość wyraźne i pokazuje co i jak
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problem z wrzuceniem biegów
Sprzęgło wymienione, pedał wręcz sam wpada w podłogę. Tarcza nie była tragiczna ale docisk był bardzo wytarty, zrobił się rant na słoneczku.
Biegi wchodzą lekko, wsteczny okaże się po dłuższej jeździe.
Co do regulacji to linkę od strony grodzi, trzymamy szczypcami i kluczem wkręcamy o jeden obrót?
Biegi wchodzą lekko, wsteczny okaże się po dłuższej jeździe.
Co do regulacji to linkę od strony grodzi, trzymamy szczypcami i kluczem wkręcamy o jeden obrót?