Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 02 mar 2018, 1:36Spokojnie, ta odpowiedź była do Marcin24. Nie ma potrzeby 'krzyczeć', zwykła pomyłka, za dużo odpowiedzi w jednym poście chciałem dać.
Po pierwsze, w net etykiecie krzyczeć, to pisać drukowanymi literami (gdzie takie widzisz?). Po drugie rozpocząłeś wiele wątków i tematów, których pomału nie ogarniasz. A przypisywanie mi czegoś czego nie napisałem powinno skutkować choć drobnym - przepraszam, a nie uspakajaniem mnie.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:18 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: helletic »

rustin pisze: 02 mar 2018, 9:36 Przepraszać, bo pomyliłem osoby? Skoro to taka ujma dla Ciebie to przepraszam.
To chyba oczywiste, prawda?
Nie znamy się "na żywo", ale po samych postach idzie stwierdzić, że arogancki z Ciebie człowiek z ego i dumą ponad normę.
Nienawidzę się wtrącać w spory, bo nauczony "nie wpier...ć się między wódkę, a zakąskę" sam kiedyś wyleciałem z forum za podobny do Ciebie "charakterek". W każdych kręgach, jakie znam (czy to nowa szkoła, praca, wojsko itp.) nowy, to nowy. Zawsze traktowany ostrożnie i pewnym buforem zaufania, że (w przypadku forum) nie przyszedł tylko po poradę i zaraz zniknie. Piszesz, że ogarniasz auto sam z pomocą forum. Co mamy w zamian od Ciebie? Masz rację, starzy użytkownicy są troszeczkę na piedestale. Dlaczego? Bo wywalili tu już kilka set, jak nie kilka tysięcy postów z poradami, fotorelacjami itp. Wkup się, zrób fotorelację i porady z autodetalingu, daj sobie i innym czas na oswojenie się w szerszym gronie o nowe osoby. Nie miej za złe, gdy ktoś zwraca Ci uwagę. Nikt z Ciebie nie robi przygłupa. Skoro uwagi tak Cię irytują, to czyż nie po to jest forum, by tymi uwagami się wymieniać?
Zluzuj. Oddychaj. Miej satysfakcję z posiadania Linejki, bo to na prawdę wdzięczne auto. Nie wsłuchuj się w każdy dźwięk, jak oznakę zdrady czy podstępu.
Przyjedź na zlot. Wypij z nami piwko przy ognisku. Zrozumiesz i zobaczysz, że ten cały tak denerwujący Cię uwagami trzon forum, to banda na prawdę zajefajnych ludzi.
Pozdrawiam.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:18 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: mwas »

I ninejszym wpisem rusitin kończę tę dyskusję, gdyż do niczego nie prowadzi.
Smak56 - stary wyjadaczu, wybacz nowemu :ink
rustin - cieszymy się, że z nami jesteś, czerpiesz z naszych doświadczeń oraz dzielisz się swoimi - oby tak dalej i więcej ! :)
A wszystkim życzę miłego dzionka, dobrych humorów i uśmiechów na twarzach :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: helletic »

Choćby wpis, że nie uważasz personalnej pomyłki za coś, za co miałbyś przeprosić.
Czasami to co masz w głowie, co masz na myśli, gdy jest źle ubrane w słowa, adresat odbierze jako obraźliwe, lub niesmaczne. Dlatego tak: trzeba uważać na to co się napisze. Adresatów jest wielu, każdy z inną interpretacją tego, co napisałeś. Tak więc staraj się pisać bardziej...uniwersalnie.
rustin pisze: 02 mar 2018, 10:53Auto mam tydzień, kiedy miałem robić fotorelacje
Dlatego napisałem, abyś dał sobie i nam czas. A zgramy się i nie będzie niepotrzebnych spięć. Każdy uczy się drugiej osoby, jeśli można to tak nazwać. A jeżeli grupa uczy się nowej, jednej osoby (i na odwrót), to już wyższa szkoła jazdy.

Jesteś na wielu forach. Zatem zauważyłeś pewne różnice. LKP nie gęsi i swoją net etykietę mają :ink :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: helletic »

mwas pisze: 02 mar 2018, 11:02rustin - cieszymy się, że z nami jesteś, czerpiesz z naszych doświadczeń oraz dzielisz się swoimi - oby tak dalej i więcej ! :)
A wszystkim życzę miłego dzionka, dobrych humorów i uśmiechów na twarzach :pivo
Amen :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wracając do poprzednich stron, ciśnienie oleju nie ma aż takiego związku z filtrem. Magistrala olejowa ma bypass lub zawór nadmiarowy. Przez filtr przepływa jednorazowo tylko niewielka ilość oleju. Kilka barów gęstej cieczy napierającej na papierowy wkład natychmiast by go zniszczyło.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Miałem zapytać i to zrobiłem.
Ogólnej jeśli wtryski mają korekty na plus to znaczy że leją i nie jest dobrze, czy to na małych czy dużych obrotach. Jak są na minusie to spoko.
I nie ma jednoznacznych granic co do korekt, mi powiedział tyle że korekta powyżej 1 to dużo.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Może to i prawda, ale ja i tak nie bardzo rozumiem. Wtrysk leje na wolnych obrotach i przestaje na wyższych a inny odwrotnie? :pomysli
Może się mylę, ale jak leje to leje a jak nie to nie?
korekta 13.11.2017.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:18 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Tak, odchylenie to właśnie 1.
Smak56, jak dla mnie to wtryskiwacz powinien pracować dobrze w całym zakresie obrotów, a korekty dają nam podejrzenie że coś może być nie tak. Dopóki osiołek ma moc, nie dymi na czarno lub nie zbiera sie przy przyspieszeniu to raczej nie ma się czym martwić
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:18 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Przyznam że tak dogłębnie nie pytałem.
Powiedział mi tyle co zamieściłem w poście i nie drazylem dalej tematu.
Dopóki u mnie nie będzie duzych wahań to olewam sprawę.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Smak56, wydrukowalem i pokazałem wyniki ze zdjęcia ktore zamiesciles.
Nic niepokojacego nie ma, większe korekty na małych obrotach są spowodowane wiekszym przelewem paliwana powrót, analogicznie przy wiekszych obrotach więcej paliwa idzie przez wtrysk a nie na powrót.
Jakichś standardowych norm odchyleń nie ma, choć niektórzy producenci takowe posiadają, nie wiem jak fiat.
I temperatura nie powinna mieć wpływu na wartości.
Jak jeszcze jakieś pytania to jeszcze ich podpytam przy okazji
ODPOWIEDZ