Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Witajcie
Tak jak mówiłem czułem w kościach, że moja limuzynka choruje, od początku obserwowałem falowanie obrotów> Występowało tylko przy zapalaniu silnika, jak się rozgrzał i ponownie używana była lina tego dnia falowanie nie występowało, dlatego za bardzo się tym nie przejmowałem. Potem zaczęła słabnąć, a teraz niedawno kilka razy włączył się "tryb awaryjny" (tylko tak podejrzewam), a mianowicie gdy wyprzedzałem i deptałem na gaz na autostradzie osiągając 140 km/h nagle linea nie chciała jechać, gdy wciskałem więcej gazu automatycznie hamowała . Gdy utrzymywałem prędkość jeszcze jechała stałą prędkością, ale po zatrzymaniu potrafiła zgasnąć. Lekarstwem na to było przekręcenie kluczyka 3-4 razy w pozycję MAR zapalałem i jechał już normalnie i przyśpieszała. Sytuacja się powtarza ponownie, gdy za szybko jadę, albo depnę na innym biegu gaz (podczas wyprzedzania lub przed).
Poczytałem na forum o podobnych przypadkach i wymieniłem filtr paliwa na początek, niestety dalej to samo. Teraz wiem że trzeba jeszcze sprawdzić i ewentualnie wyczyścić:
- czujnik ciśnienia doładowania
- przetwornik ciśnienia turbiny
- przepływomierz (samochód był podpięty do kompa, żadnych błędów nie było, ale podczas badania przy przyspieszaniu podawał na przepływce mało powietrza)
- gruba i cienka odma
- przepustnica
- kolektor ssący
I tu prośba. Czujnik ciśnienia, przetwornik turbo i przepływomierz wiem gdzie są (z tematu: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet), tak odmy to nie wiem gdzie (nie mam dostępu jeszcze do wszystkich wątków ). Do kolektora raz zaglądałem gdy EGR zciągałem i czyściłem i było troszkę mazi, ale nie był zatkany.
Pozdrawiam
Tak jak mówiłem czułem w kościach, że moja limuzynka choruje, od początku obserwowałem falowanie obrotów> Występowało tylko przy zapalaniu silnika, jak się rozgrzał i ponownie używana była lina tego dnia falowanie nie występowało, dlatego za bardzo się tym nie przejmowałem. Potem zaczęła słabnąć, a teraz niedawno kilka razy włączył się "tryb awaryjny" (tylko tak podejrzewam), a mianowicie gdy wyprzedzałem i deptałem na gaz na autostradzie osiągając 140 km/h nagle linea nie chciała jechać, gdy wciskałem więcej gazu automatycznie hamowała . Gdy utrzymywałem prędkość jeszcze jechała stałą prędkością, ale po zatrzymaniu potrafiła zgasnąć. Lekarstwem na to było przekręcenie kluczyka 3-4 razy w pozycję MAR zapalałem i jechał już normalnie i przyśpieszała. Sytuacja się powtarza ponownie, gdy za szybko jadę, albo depnę na innym biegu gaz (podczas wyprzedzania lub przed).
Poczytałem na forum o podobnych przypadkach i wymieniłem filtr paliwa na początek, niestety dalej to samo. Teraz wiem że trzeba jeszcze sprawdzić i ewentualnie wyczyścić:
- czujnik ciśnienia doładowania
- przetwornik ciśnienia turbiny
- przepływomierz (samochód był podpięty do kompa, żadnych błędów nie było, ale podczas badania przy przyspieszaniu podawał na przepływce mało powietrza)
- gruba i cienka odma
- przepustnica
- kolektor ssący
I tu prośba. Czujnik ciśnienia, przetwornik turbo i przepływomierz wiem gdzie są (z tematu: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet), tak odmy to nie wiem gdzie (nie mam dostępu jeszcze do wszystkich wątków ). Do kolektora raz zaglądałem gdy EGR zciągałem i czyściłem i było troszkę mazi, ale nie był zatkany.
Pozdrawiam
- mwas
- Prezes
- Posty: 6941
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 944 razy
- Kontakt:
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
drazek, troszkę niepokojące te Twoje objawy W związku z tym, że wyglądasz na "spoko gościa", niniejszym awansowałeś na KLUBOWICZA i otrzymałeś dostęp do tajnej części forum Sprawdź proszę, czy wszystko działa i przeszperaj niedostępne do tej pory wątki, może tam znajdziesz coś, co będzie rozwiązaniem problemów Twojego auta
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Pięknie dziękuję Mwas
Sprawdziłem 2 linki z odmami i działają teraz, więc wszystko gra i buczy
Zdam relacje jak sprawuje się bo oględzinach i wyczyszczeniu.
Sprawdziłem 2 linki z odmami i działają teraz, więc wszystko gra i buczy
Zdam relacje jak sprawuje się bo oględzinach i wyczyszczeniu.
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Teraz straciłem znów dostęp do strony :(
tej np. wymiana odmy: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1194&start=30
tej np. wymiana odmy: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1194&start=30
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Tylko zauważ że kłopoty z odmami mają 1,4 8V, MultiJeta to nie dotyczy.
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Dziękuję za cenną uwagę Tomek , nie zauważyłem tego przyznam się bez bicia.
Na dzisiaj wyciągnąłem przepływomierz i spryskałem go IPA. Mam pytanie czy wyciągać go zza tych krat i dokładnie spryskać czy lepiej nie wyciąga, bo możliwe że potem nie włożę. Jutro sprawdzę czujniki od ciśnienia i turbo, dzisiaj za mało czasu :/
Na dzisiaj wyciągnąłem przepływomierz i spryskałem go IPA. Mam pytanie czy wyciągać go zza tych krat i dokładnie spryskać czy lepiej nie wyciąga, bo możliwe że potem nie włożę. Jutro sprawdzę czujniki od ciśnienia i turbo, dzisiaj za mało czasu :/
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Pytanie z mojej strony, w jaki sposób dokonywałeś czyszczenia egr-a?
Pozdrawiam wszystkich
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Według mnie to masz objawy zacinania się zaworu egr, bądź łopatek w turbinie.
Pozdrawiam wszystkich
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Jeżeli czyściłeś EGR-a to masz ewidentne objawy awarii tego czujnikadrazek pisze: ↑23 lis 2017, 8:29 Witajcie moja limuzynka choruje, od początku obserwowałem falowanie obrotów> teraz niedawno kilka razy włączył się "tryb awaryjny" (tylko tak podejrzewam), a mianowicie gdy wyprzedzałem i deptałem na gaz na autostradzie osiągając 140 km/h nagle linea nie chciała jechać, gdy wciskałem więcej gazu automatycznie hamowała . Pozdrawiam
W czasie jazdy wyłączyć kluczykiem zapłon i z powrotem włączyć. Powinien jechać normalnie. Może włączyć się kontrolka "check engine", która przy następnym uruchomieniu silnika może (ale nie musi) zgaśnie. Takie rozwiązanie jest jednak na jakiś czas, będzie zdarzać się częściej. Jedyna rada to wymiana czujnika. Cena około 100 - 120 zł (leży u mnie w zapasie od czasu, gdy na autostradzie, w nocy wyciął mi taki numer w czasie wyprzedzania).
Falowanie obrotów może być przyczyną niewłaściwie pracujących wtrysków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
To tak EGR czyściłem, gdy samochód wcale nie chciał zapalić (znaczy zapłon był ale od razu się dławił), ciężko było go odkręcić, po spryskaniu śrub na 3 dzień puściły i robiłem to szmatą z alkoholem. Ale jak się dowiedziałem teraz, gdy pożyczyłem samochód bratu, jak jechał do domu to zepsuł się (jak mówi nie odpalał wcale). Naprawili rozrusznik, przewód masy i oddali do mechanika aby zatkał EGR. Także przepraszam za nie domówienie, ale mam zatkany (chyba ). Kolejna rzecz wtryski. Także obstawiałem, że może one. Gdy kupowałem auto poprzedni właściciel mówił, że jeden wtrysk był regenerowany. Dlatego gdy było robione badanie komputerem u znajomego mechanika jak wcześniej wspomniałem chciałem, aby sprawdził też wtryski, bo to może ich wina (wiedziałem że był regenerowany). Stwierdził że mają współczynnik, parametr (nie wiem jak to dokładnie się nazywa fachowo w tym oprogramowaniu), że są w normie. Co do czujnika to jak się nie mylę przetwornik ciśnienia turbiny (o którym wspomniałem na początku), a nie wystarczy go tylko przeczyścić? Ale w sumie kosztuje niedużo to zamówię jak tylko mechanik wyzdrowieje. Dziękuję za cenne wskazówki, dam znać jak się poprawi.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
No to ja nie wiem czy można tak bezkarnie zaślepić EGR-a. W naszym samochodzie 90% podzespołów sterowanych jest komputerem, a duża część komunikuje się przez szynę Can. Wartość otwarcia zaworu EGR podaje się w %. Coś to musi wyliczyć. Tak więc bez fachowej ingerencji w program można (chyba) narobić sobie kłopotów
smak56
* * * *
* * * *
- drazek
- klubowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 lis 2016, 16:58
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kunice, Legnica, Wrocław
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Falowanie, brak mocy i tryb awaryjny 1.3 MJ
Co do tego zaślepienia też się dziwiłem, że nawet błędu nie ma o tym, że źle działa. Może też tylko wyczyścił, a nic nie zaślepił i wziął pieniążki. Będę musiał to zbadać.
Dodatkowo mam trochę relacji z dzisiaj. Włożyłem przepływomierz do auta i uwaga 5 razy już zapalałem i falowania ani śladu. Muszę tylko jeszcze polecieć w trasę i zobaczyć jak z dużą prędkością.
Dodatkowo mam trochę relacji z dzisiaj. Włożyłem przepływomierz do auta i uwaga 5 razy już zapalałem i falowania ani śladu. Muszę tylko jeszcze polecieć w trasę i zobaczyć jak z dużą prędkością.