[T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
[T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Witam serdecznie.
Niedawno zakupiłem Lineę 1.4 T-Jet i na początek robię wszelkie możliwe czynności związane z eksploatacją.
Zauważyłem że śruba oleju, ta od góry która wyposażona jest w filtr jest stara i na pewno nie była ruszana przez wiele lat.
Chciałbym was podpytać jak jest w rzeczywistości z tą śrubą bo w mojej Lancii Turbo dmucha mi w peaku 1.3 bara w serii a sama turbina należy do szybszych z rodziny Garett, mimo tego nie mam żadnego filtra jak i problemów związanych z rzekomo "nieoczyszczonym" olejem. Zastanawiam się czy jest to po prostu niczemu nie służący wymysł producenta czy faktycznie filtr oleju jest tak miernej jakości że przepuści zanieczyszczenia potencjalnie niebezpiecznie dla wirnika. Ja śrubę oczywiście i tak zakupię, jednakże to moje luźne przemyślenia, chciałbym również zapytać was co o tym sądzicie, a także czy ktoś użytkuje turbo bez tego filtra ?
Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest ciśnienie doładowania w peaku i stałe ?
Pozdrawiam serdecznie !
Niedawno zakupiłem Lineę 1.4 T-Jet i na początek robię wszelkie możliwe czynności związane z eksploatacją.
Zauważyłem że śruba oleju, ta od góry która wyposażona jest w filtr jest stara i na pewno nie była ruszana przez wiele lat.
Chciałbym was podpytać jak jest w rzeczywistości z tą śrubą bo w mojej Lancii Turbo dmucha mi w peaku 1.3 bara w serii a sama turbina należy do szybszych z rodziny Garett, mimo tego nie mam żadnego filtra jak i problemów związanych z rzekomo "nieoczyszczonym" olejem. Zastanawiam się czy jest to po prostu niczemu nie służący wymysł producenta czy faktycznie filtr oleju jest tak miernej jakości że przepuści zanieczyszczenia potencjalnie niebezpiecznie dla wirnika. Ja śrubę oczywiście i tak zakupię, jednakże to moje luźne przemyślenia, chciałbym również zapytać was co o tym sądzicie, a także czy ktoś użytkuje turbo bez tego filtra ?
Mam jeszcze jedno pytanie, jakie jest ciśnienie doładowania w peaku i stałe ?
Pozdrawiam serdecznie !
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
W każdym silniku są dwa kanały olejowe z filtrem i bez. Nigdy 100% nie leci przez filtr, bo fizycznie nie wyrobiłby z taką ilością. Dlatego producent dał śrubę z siatką. Nasza turbinka to IHI VL37, Garett jest w Abarth.
Wymieniałem tą śrubę po 120tyś, siatka była wypalona.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=4246
Wymieniałem tą śrubę po 120tyś, siatka była wypalona.
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=4246
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Wcześniej o tej śrubie z siatką nie wiedziałem. Producent nie przewidział jej kontroli ani wymiany okresowej? Może nic jej nie powinno być skoro teoretycznie jest zanurzona w oleju. No, ale skoro po 120tys km już jej nie było to trzeba będzie tam zajrzeć.
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Ja na pewno to zrobię, śrubę już zamówiłem także pochwalę się stanem starej śruby na forum. Producent nie wspominał o wymianie tego filtra.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Tutaj znalazłem manual: http://fiatpunto.com.pl/post728274.html
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Witajcie.
Jestem po wymianie śruby z filtrem. Jak na moje oko nie była bardzo dawno wymieniana, o ile w ogóle była.
Dostęp jest łatwy, odkręcamy obie opaski odmy przechodzące przez obudowę silnika z odmą, okręcamy 3 śruby 10mm z małej osłony termicznej od strony wastegate, później odkręcamy 2 śruby 10mm dużej osłony termicznej mocowanej do bloku oraz dwie także 10mm wkręcane na gorącą stronę turbo. Jeżeli cokolwiek może sprawić nam trudność to właśnie te śruby, mogą się mocniej trzymać bo działają na nie wyższe temperatury, u mnie poddały się dość łatwo. Później kluczem 17mm odkręcamy śrubę z filtrem, uważajcie na nią jeśli jest skorodowana, drobinki mogą wpaść do korpusu turbo, trzeba ostrożnie wyjmować. Zmieniamy i zakładamy w odwrotnej kolejności.
U mnie śruba jak widać na zdjęciach była w bardzo dobrym stanie, filtr nie wypalony, śruba drożna. Ale dla pewności wolałem się tym zająć.
Pozdrawiam
Jestem po wymianie śruby z filtrem. Jak na moje oko nie była bardzo dawno wymieniana, o ile w ogóle była.
Dostęp jest łatwy, odkręcamy obie opaski odmy przechodzące przez obudowę silnika z odmą, okręcamy 3 śruby 10mm z małej osłony termicznej od strony wastegate, później odkręcamy 2 śruby 10mm dużej osłony termicznej mocowanej do bloku oraz dwie także 10mm wkręcane na gorącą stronę turbo. Jeżeli cokolwiek może sprawić nam trudność to właśnie te śruby, mogą się mocniej trzymać bo działają na nie wyższe temperatury, u mnie poddały się dość łatwo. Później kluczem 17mm odkręcamy śrubę z filtrem, uważajcie na nią jeśli jest skorodowana, drobinki mogą wpaść do korpusu turbo, trzeba ostrożnie wyjmować. Zmieniamy i zakładamy w odwrotnej kolejności.
U mnie śruba jak widać na zdjęciach była w bardzo dobrym stanie, filtr nie wypalony, śruba drożna. Ale dla pewności wolałem się tym zająć.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Matis , dawałeś nowe podkładki miedziane , czy wykorzystałeś stare ?
- matis1906
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 lis 2017, 11:30
- Przebieg: 200431
- Silnik: 1.4 16V T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [T-Jet] Filtr w śrubie olejowej do turbo
Nowe, ale jeżeli nie ma się pod ręką nowych a stare nie były bardzo zmiażdżone to można "splanować" je papierem wodnym 800 lub 1000 i założyć ponownie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam