Co to jest?

mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Co to jest?

Post autor: mario1990 »

Czesc, potrafi ktos powiedziec co to za element, i czy to normalne ze jest tak zapocony?

Pojawil mi sie tez ostatnio blad przeladowania turbiny po wylaczeniu i wlaczeniu auta znikl, powtorzylo sie to potem parokrotnie na autostradzie, czy to moze byc powiazane?
Dodam ze blad pojawil sie przy wlaczonym tempomacie na rownej pustej autostradzie, bez naglych obciazen dla silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Co to jest?

Post autor: smak56 »

Trochę się namęczyłem, gdyż odwróciłeś zdjęcia i nie mogłem zlokalizować tego czujnika. Jeżeli jednak dobrze myślę to jest to: REGULATOR CIŚNIENIA Numer części: 71 754 571 Cena:1 722,75 zł
A mieści się tutaj :foto
Zapocenie może pochodzić z odmy, która jest pod nim (wyczyść i obserwuj). Jak nie, to dokręć śruby (może się poluźniły). Przeładowanie może nastąpić z jeszcze innych powodów m.innymi: zablokowanie się EGR-a, niesprawny czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym lub czujnik sterujący łopatkami turbiny. Te usterki były wielokrotnie opisywane na forum (poszukaj) i o wiele tańsze niż to co pokazujesz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Co to jest?

Post autor: mario1990 »

a ten czujnik on jest przykrecony do pompy vacum? ona steruje chyba turbina? to moze niec jakis zwiazek?
tematy o braku mocy przwczytalem, ale zastanawiam sie czy wlasnie to moze miec wplyw
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Co to jest?

Post autor: smak56 »

mario1990 pisze:a ten czujnik on jest przykrecony do pompy vacum? ona steruje chyba turbina? to moze niec jakis zwiazek?
Ten czujnik przykręcony jest pod pompą wysokiego ciśnienia i nie ma (chyba) nic wspólnego z vacum. Vacum przykręcona jest z prawej strony termostatu i wygląda tak :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Co to jest?

Post autor: marcin24 »

To jest czujnik ciśnienia paliwa na pompie
Pozdrawiam wszystkich
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Co to jest?

Post autor: mario1990 »

nie chce zakladac nowego tematu, a chcialbym sie podzielic swoimi przemysleniami. Mianowicie oprocz wyzej wymienionego bledu przeladowania turbiny odnotowalem ubytki oleju jakies (100-200 gram) przy 2 tysiacach km z predkosciami autostradowymi 150km/h (niemcy ;) ), oraz okopcenie okolic rury wydechowej (zderzak). To mozliwe ze turbina pluje olejem ktory jest potem przepalany? stad okopcenie i ubytki, a przez to ze pluje zawieszaja sie lopatki i dochodzi do przeladowania?
ODPOWIEDZ