Czesc, potrafi ktos powiedziec co to za element, i czy to normalne ze jest tak zapocony?
Pojawil mi sie tez ostatnio blad przeladowania turbiny po wylaczeniu i wlaczeniu auta znikl, powtorzylo sie to potem parokrotnie na autostradzie, czy to moze byc powiazane?
Dodam ze blad pojawil sie przy wlaczonym tempomacie na rownej pustej autostradzie, bez naglych obciazen dla silnika.
Co to jest?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co to jest?
Trochę się namęczyłem, gdyż odwróciłeś zdjęcia i nie mogłem zlokalizować tego czujnika. Jeżeli jednak dobrze myślę to jest to: REGULATOR CIŚNIENIA Numer części: 71 754 571 Cena:1 722,75 zł
A mieści się tutaj
Zapocenie może pochodzić z odmy, która jest pod nim (wyczyść i obserwuj). Jak nie, to dokręć śruby (może się poluźniły). Przeładowanie może nastąpić z jeszcze innych powodów m.innymi: zablokowanie się EGR-a, niesprawny czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym lub czujnik sterujący łopatkami turbiny. Te usterki były wielokrotnie opisywane na forum (poszukaj) i o wiele tańsze niż to co pokazujesz.
A mieści się tutaj
Zapocenie może pochodzić z odmy, która jest pod nim (wyczyść i obserwuj). Jak nie, to dokręć śruby (może się poluźniły). Przeładowanie może nastąpić z jeszcze innych powodów m.innymi: zablokowanie się EGR-a, niesprawny czujnik ciśnienia na kolektorze dolotowym lub czujnik sterujący łopatkami turbiny. Te usterki były wielokrotnie opisywane na forum (poszukaj) i o wiele tańsze niż to co pokazujesz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Co to jest?
a ten czujnik on jest przykrecony do pompy vacum? ona steruje chyba turbina? to moze niec jakis zwiazek?
tematy o braku mocy przwczytalem, ale zastanawiam sie czy wlasnie to moze miec wplyw
tematy o braku mocy przwczytalem, ale zastanawiam sie czy wlasnie to moze miec wplyw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co to jest?
Ten czujnik przykręcony jest pod pompą wysokiego ciśnienia i nie ma (chyba) nic wspólnego z vacum. Vacum przykręcona jest z prawej strony termostatu i wygląda takmario1990 pisze:a ten czujnik on jest przykrecony do pompy vacum? ona steruje chyba turbina? to moze niec jakis zwiazek?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Co to jest?
nie chce zakladac nowego tematu, a chcialbym sie podzielic swoimi przemysleniami. Mianowicie oprocz wyzej wymienionego bledu przeladowania turbiny odnotowalem ubytki oleju jakies (100-200 gram) przy 2 tysiacach km z predkosciami autostradowymi 150km/h (niemcy ;) ), oraz okopcenie okolic rury wydechowej (zderzak). To mozliwe ze turbina pluje olejem ktory jest potem przepalany? stad okopcenie i ubytki, a przez to ze pluje zawieszaja sie lopatki i dochodzi do przeladowania?