Szarpanie na zimnym silniku

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: pogromcaslaskiej »

A może przepływomierz?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Rafcio, a czy sprawdzales dokręcenie masy po lewej stronie od cewek ? - tak mi przyszlo do głowy :)
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Fiacik »

Rafcio - sonda to ostateczność bo można sobie narobić tylko niepotrzebnych kosztów jak coś uszkodzisz przy demontażu . Z Twojego opisu wynika ,że problem jest i na benzynie i na gazie / choć na gazie mniejszy/.Teraz jest duża wilgotność powietrza i sprawdź przede wszystkim przewody
wysokiego napięcia , którym zwłaszcza przy instalacji gazowej niewiele trzeba żeby padły.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: mwas »

Tylko że w T-Jet'cie chyba nie ma przewodów wysokiego napięcia... :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Fiacik, w t- jet przewód wn zintegrowany jest w jednej obudowie z cewką . Uszkodzenie samego przewodu wn w/g mnie jest nie tyle niemożliwe, co mało prawdopodobne . Prawdę mówiąc nie natrafiłem na tym forum na opis przypadku silnika t-jet , w którym ucierpiał by właśnie sam przewód wn . Ale oczywiście mogę się mylić . Nie wiem tylko czy istnieje możliwość sprawdzenia ciągłości tegoż przewodu bez uszkodzenia izolacji i z pominięciem cewki . Jeśli jest taka metoda , to chętnie nauczę się czegoś nowego . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: emmer »

też obstawiam lpg. podjedź do kogoś innego i niech zerknie.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Dzięki koledzy :pivo
Na razie jestem w fazie wyjeżdzania benzyny do rezerwy i zalania świeżego paliwa. Potem będę myślał dalej :ink
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Deleted User 444

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Deleted User 444 »

Coś masz chyba duży zbiornik skoro nada nie wyjeździłeś :)
U mnie jest chyba podobnie.
Jeżeli temperatura na zewnątrz jest w okolicach zera to mam problemy z odpaleniem tzn muszę przytrzymać rozrusznik przez kilka sekund (3-4). Ja mrozach rzędu -20 zapala na dotyk, jak ciepło to oczywiście też. Mam wrażenie że ma problemy ze ssaniem bo dopiero po chwili wchodzi na wyższe obroty. Tak jak Rafcio mam też szarpanie przez pierwsze 500m, nie więcej, potem już nic złego się nie dzieje zarówno na benzynie jak i po zagrzaniu i przełączeniu na gaze. Nie ogarniam co może być nie tak.
Znajomy mechanik hobbysta stwierdził że membrana w parowniku może się nie domykać i dlatego na odpale ma za dużo paliwa (pb+lpg) i nie daje rady odpalić zanim "przedmucha rurę" . Ale ta wersja mi śmierdzi bo jak tak to na mrozie było by jeszcze gorzej.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Tyle że u mnie nie ma problemu z samym odpalaniem silnika.
Benzyna wyjeżdżona dawno, problem pozostał. Olałem temat bo mam teraz inne ważniejsze sprawy na głowie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Deleted User 444

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Deleted User 444 »

Dzisiaj pomimo takiej samej temperatury odpalił od razu, nie ogarniam dlaczego tak się dzieje i to tylko czasem. Nawet nie ma z czym do mechanika pojechać bo z moim fartem przez tydzień będzie odpalał na dotyk a jak odbiorę to następnego dnia będzie to samo...
ODPOWIEDZ