Check Engine i błąd P0101
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lut 2015, 17:21
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2009
Re: Check Engine i błąd P0101
Przepraszam urażonych kolegów. Samochód jakiego dotyczy usterka to Alfa Mito 1.3 JTD mojej mamy z przebiegiem 100 000 i DPF. Przepływomierz miałem okazję podmieniać na nowy, tak samo nie pomogło. Czyściłem EGR - nie pomogło, chociaż zabieram się za wymianę na nowy. Dolot u mnie jest właściwie czysty, ma może małą warstwę nagaru (naturalną). Głównym problemem jest to, że nie wiem gdzie szukać - czy w elektryce czy fizycznej usterki. Jeśli chodzi o Multiecuscan - wartości przepływomierza jakie pokazuje (zmierzone vs. docelowe) to delikatnie mówiąc bzdury. Pytałem też po serwisach - niestety nie byli w stanie pomóc, usterka nie występuje jakoś szczególnie często. Mam wrażenie, że to nie jest do rozwiązania, chociaż dam znać co się stanie po wymianie EGR na nowy. Kolejnym problemem jest również to, że przez ostatnie 2 miesiące jest spokój. Może nie będę opisywał wszystkiego co sprawdziłem, ale jeśli ktoś chcę wiedzieć to dam mogę opowiedzieć.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 sie 2014, 19:41
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Check Engine i błąd P0101
Napisałem tylko co pomaga na to, bo szukanie przyczyny tego błędu w moim przypadku trwa już ponad rok. Napisałem to czysto dla informacji dla Lukash3, bo jeśli ma podobny problem to może i u niego na jakiś czas się to uspokoi po czyszczeniu.daro70 pisze:Chyba się nie rozumiemy .......od siebie - chodziło o krótki opis auta i ewentualnie zakup , eksploatacja (zadowolenie lub nie) a nie Twoja recepta na tą usterkę
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lut 2015, 17:21
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2009
Re: Check Engine i błąd P0101
DPF nawet rozpinałem - idealny, osobiście stawiam na EGR lub coś ze sterownikiem.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
A gdzie i jakie tankujecie paliwo ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Odkopie temat bo i ja mam problem.
Przepływomierz wymieniłem na bosch i dalej to samo.
Przepływomierz wymieniłem na bosch i dalej to samo.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Jakieś pół roku temu.
Ten błąd nie dotyczy przeplywki?
Skasuje, przejdę 10 km i jest znowu.
Ten błąd nie dotyczy przeplywki?
Skasuje, przejdę 10 km i jest znowu.
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Dodam parę danych, zimny silnik pierwsze zdjęcie płynna jazda, drugie gaz wciśnięty prawie do końca i trzecie na postoju.
Na starej przepływce dane podobne, wymieniona nie z powodu błędu tylko takich rozbieżności.
Na starej przepływce dane podobne, wymieniona nie z powodu błędu tylko takich rozbieżności.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Z danych, które podałeś masz inne wartości mierzonej masy powietrza, ale co mnie zastanawia to 19,13% otwarcia EGR-a na wolnych obrotach. U mnie za każdym razem jest 2%.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Nie powinien być otwarty na postoju i jeździe a 2% czyli zakładam że zamknięty przy przyspieszaniu? Takie info znalazłem w necie, między innymi na forum Alfy
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
Masy powietrza masz cały czas takie same? Pokrywają się?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Nie wiem, może u mnie jest coś nie tak, ale na wolnych obrotach mam 2%, a przy 2000 obr/min (na postoju) 41%. Takie mam wskazania i ich nie komentuję.
Masy powietrza z grubsza się pokrywają. Ciśnienie doładowania się zwiększa przy błędzie P 0234.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
Nie wiem, nigdy nie sprawdzałem. Wg mnie auto jeździ normalnie więc nie widzę potrzeby sprawdzania, tym bardziej samemu.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Check Engine i błąd P0101
A czy ten błąd może być przez zawór overboost { nie wiem czy tak się nazywa} ten przy chłodnicy?
Odczepilem wężyk od gruszki turbiny o przy silniku, w obie strony jest przepływ powietrza w jedną jest tylko większy opór.
Odczepilem wężyk od gruszki turbiny o przy silniku, w obie strony jest przepływ powietrza w jedną jest tylko większy opór.