Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 04 mar 2018, 22:34

Sebek pisze:
04 mar 2018, 22:20
Nie wiem czy reduktor (parownik) pobiera dużo ciepła bo przy temperaturze -15 silnik przełączał się na gaz po przejechaniu ok 2-2,5 km, a 90oC osiąga po kolejnych 2 km. Auto parkuję pod chmurką.
Sebek , ale to jest też myślę trochę sprawa indywidualna dla każdego auta - zależy gdzie został umieszczony parownik , czy bardzo się chłodzi podczas jazdy oraz np.jaka jest temp.ustawiona w kompie lpg na załączanie ukladu .

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 04 mar 2018, 22:51

Koledzy, nie popadajmy w paranoję. Szarpanie, które pojawiło się u mnie np. dzisiaj rano odbywało się na Pb, a nie na LPG (nie zdążył jeszcze przełączyć się na LPG).
Druga sprawa to line przerobiłem na gaz w 2012r, a dopiero teraz wyszły problemy z mocą.
Tak teraz myślę czy problemy z mocą i szarpaniem nie są pogłębiającą się usterką tego mojego szarpania przy skręcie w prawo (na Pb i LPG) z którym zmagam się już od ponad roku.
Może w końcu coś pierdyknie na amen.
:pivo

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Sebek » 04 mar 2018, 22:54

zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.

Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 05 mar 2018, 0:13

Sebek pisze:
04 mar 2018, 22:54
zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.

Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
Czy sama wymiana membran mogła mieć jakiś wplyw na zmianę momentu załączania się lpg ? Chyba nie . . .🤔 myślę , że zmienioną masz temp.w sterowniku od której się zalącza . Ale tu nam się po malu robi :eot :)

Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Sebek » 05 mar 2018, 4:50

No racja, poprawię się :ink
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 05 kwie 2018, 10:03

Wiem, że powinienem pisać o tym w innym temacie, ale nie pamiętam gdzie kiedyś o tym pisałem. Ewentualnie proszę o przeniesienie :)
Powoli rozwiązuje się u mnie problem z szarpaniem przy skręcie w prawo oraz szarpanie na zimnym silniku.
Powodem tego jest instalacja gazowa, a dokładniej wiązka elektryczna gazu lub sam komputer gazowy.
Gazownik odłączył instalację gazową i wszystkie objawy zniknęły.
Dla zainteresowanych dodam, że pomimo jazdy na Pb sygnał leci przez wiązkę elektryczną gazu i komputer.
Jutro będę wiedział dokładnie co uległo uszkodzeniu, czy wiązka za ok 150zł czy komp za ok 450zł.
Lepsza opcja by była gdyby to wiązka bo tańsza ale roboty więcej :ink
:pivo

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 06 kwie 2018, 16:22

Dzisiaj zrobione połączenie przy wtyczce co idzie do kompa żeby sygnał przeszedł przez całą wiązkę gazową, oczywiście komp odłączony - nie szarpie. Włożona wtyczka do kompa gazowego i .... dalej nie szarpie ani na Pb ani na LPG.
Cuda panie cuda😵
Na razie muszę trochę pojeździć, ale najprawdopodobniej problem był przy szerokiej wtyczce co idzie do kompa. Odłączenie i ponowne podłączenie rozwiązało problem z szarpaniem (przynajmniej na razie). W przyszłym tygodniu wszystkie piny we wtyczce zostaną potraktowane jakimś kontaktem w sprayu i zobaczę co dalej będzie
:pivo

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 06 kwie 2018, 18:50

Rafcio , osobiście gdy chcę odpiąć gaz do jakiejś próby , to po prostu wyciągam bezpiecznik na kabelku zasilającym układ lpg podpiętym pod plusową klemę . Myślę , że to wystarczy :)

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 06 kwie 2018, 20:53

Tylko nie wiem do czego ma wystarczyć wyciągnięcie bezpiecznika od gazu :pomysli
Raczej nie dowiedziałbym się, że problem tkwi we wtyczce przy kompie gazu poprzez wyjęcie bezpiecznika
:pivo

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 06 kwie 2018, 21:43

To fakt , w tym wypadku pewnie nic by to nie dalo . Jakoś skupilem się na Twoich słowach , że " problemem jest instalacja gazowa " . To też nauka dla mnie , że czasem nie wystarczy wyciągnięcie bezpiecznika 😊 Pozdrawiam :)
Choć , ciekawi mnie , czy faktycznie wyjęcie bezpiecznika nic by nie dalo . . .w sensie , czy na pb dalej bylyby problemy :pomysli 😉

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 754
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: skory85 » 06 kwie 2018, 23:16

Sebek pisze:
04 mar 2018, 22:54
zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.

Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
U mnie jest ustawione na 30 stopni Celsjusza, czyli zaraz jak wstanie wskazówka. Wszystko od załączeniu gazu zależy od ustawiania komputera i własnych preferencji gazownictwo jak uznaje.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 07 kwie 2018, 8:10

@zibi186, wyjęcie bezpiecznika nic by nie dało ponieważ wiązka elektryczna samochodu jest rozcięta i wlutowana gazowa. Tym samym nawet jak jedziesz na Pb sygnał przechodzi przez całą wiązkę gazową i komputer. Jeśli problem występuje np. we wtyczce przy kompie gazu to po wyjęciu bezpiecznika dalej sygnał leci przez tą wiązkę i problem zostanie.
:pivo

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 » 07 kwie 2018, 14:26

No widzisz , dobrze wiedzieć ! :ok)

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3547
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 97000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio » 20 kwie 2018, 15:47

Wiązka gazowa polutowana na nowo, kostki psiknięte preparatem kontakt do elektroniki i auto jeździ, nie szarpie ale wydaje mi się, że turbo jakoś dziwnie się zachowuje. Pare dni temu na drugim biegu nie mogłem na skali turbo wychylić więcej niż 4 kreski nawet po przypałowaniu.
Czasami wskaźnik wychyla się do końca przy ostrym depnięciu, ale takie mam odczucie, że czuję każdą kreskę na wykresie czyli podczas zapalenia każdej kreski czuję taki nieregularny (niepłynny) przyrost mocy. Wczoraj podczas ostrego depnięcia ładnie przyspieszał i kreski przy zegarach płynnie się wypełniały od 1 do 14 potem jakby sekundowa przerwa i dopiero ostatnie dwa słupki się wypełniły.
dołączam filmik choć dzisiaj znowu jakby lepiej. Dodam tylko, że przyspieszenie było mocne (do dechy), ale nie ciągłem go na obrotach bo potem wiadomo turbo już tak nie pompuje.
N 1 biegu przy ostrym ruszeniu i pociągnięciu go do 5 tyś. max 4 kreski
Zaślepiłem dzisiaj tą rurę przy zaworze, ale dalej było tak samo.
Przywracanie do ustawień fabrycznych zrobione pare dni temu.
W zimie przy ostrym mrozie miałem błąd, który już nie powrócił, ale może kogoś naprowadzi co może być nie tak (błąd wtryskiwacz cylinder 1 jest już rozwiązany).
Wklejam również parametry turbo na wolnych obrotach może ktoś sprawdzi czy u niego są podobne parametry ciśnienia doładowania.
Gdyby już ktoś chciał sprawdzić to u siebie to mam jeszcze jedną prośbę, na zdjęciu z parametrami jest "lambda przed katalizatorem" pętla zamknięta, po przegazowaniu jest chwilowo pętla otwarta. Przy "sonda za katalizatorem" jest cały czas pętla otwarta nawet po przegazowaniu. Tak ma być czy coś u mnie z czujnikiem za katalizatorem?
Tutaj dodaję filmik z przyspieszania, na 30 ostatnich sekundach nagrania widać to chyba najlepiej, ale tak jak mówię, dzisiaj jakby lepiej z tym przyspieszaniem
https://www.youtube.com/watch?v=7p63KvH ... e=youtu.be
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:pivo

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6547
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 20 kwie 2018, 18:45

Jeśli po zaślepieniu rury traci ciśnienie, to albo dolot nieszczelny, albo jest problem z zaworkiem sterującym gruchą, albo z turbiną.
Wystawieniu diagnozy nie ułatwia instalacja LPG, która już wcześniej coś mieszała.

ODPOWIEDZ