Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak samo na obu paliwach, brakuje czterech najwyższych słupków. I to czuć przy przyspieszaniu, po "depnięciu" obroty szybko wzrastają wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, a potem przyspiesza już stałym tempem.
Ciekawe jest to, że w piątek wstawiłem sprawne auto do garażu, a dzisiaj coś nie tak. Od razu po odpaleniu falowały obroty (750-1000), nawet po rozgrzaniu. Ustąpiło to po czyszczeniu czujnika temp i zaworu blowoff. Mocy jednak nie odzyskał.
Ciekawe jest to, że w piątek wstawiłem sprawne auto do garażu, a dzisiaj coś nie tak. Od razu po odpaleniu falowały obroty (750-1000), nawet po rozgrzaniu. Ustąpiło to po czyszczeniu czujnika temp i zaworu blowoff. Mocy jednak nie odzyskał.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ?
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ?
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
ja jak byłem u mechanika mówił że w naszych lineach nie ma klina tylko jest coś innego nie pamiętam dokładnej nazwy. Więc jak to jest :D ?
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Mechanik niby dobry duzo ludzi do niego jeździ i siedzi głownie we fiatach :D wyminił mi rozrząd oleje amory i łożysko i na razie wszystko gra :Dwszyscy mówią tutaj o klinie na kole z rozrządu ,czy może stosujecie te nazwe potocznie haha?
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
a jeszcze pytanie z innej półki wskaźnik doladowania turbo nie zamyka sie do konca na 2 i 3 biegu brakuje mu dwóch kresek . Powód do obaw ?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Chodzi o koło pasowe wału korbowego , tam jest klin o którym mowa w tym wątku . A że wiąże się to z problemami rozrządu - zderzenie zaworów 4 cylindra z tłokiem - toteż czasami w poście zdarza się , że ktoś pomyli nazwę . Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Może tylko nie potrafisz jeszcze " wywołać" tego efektu Znacznie łatwiej przyjdzie Ci to osiągnąć przy doładowanym wnętrzu - Ty plus pasażer , ewentualnie większa ich liczba . Myślę , że o ile wykres nie zamyka Ci się gdzieś w połowie , to raczej nie ma powodu do obaw
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
kiedyś zamykał sie do końca haha dziś jechałem z pasażerem plus walizka w bagazniku i tak to zauważyłem , zmieniłem opony na r15 185 /65 ale to chyba nie ma tu nic do gadania
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Poniekąd może mieć znaczenie . Mniejsza średnica koła oznacza większy moment siły - czyli autko mniej się " wysila " . Tak myślę . Ale może też być przybrudzony blow oof . Ja też na zimę mam 15" i chyba podobnie zachowuje mi się ten wykres
- Mariss
- klubowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
- Przebieg: 125600
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: ŻORY Śląsk
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
no tak mi sie wydaje ale wolałem sie upewnic :
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Czujnik ciśnienia to ten rurze inercoolera, a czujnik temp jest na końcu kolektora przy cyl 1 (najbliżej pasażera). To 2 osobne czujniki, a nie zestaw 2w1 jak w 8v.zibi186 pisze: ↑13 lis 2017, 20:08 Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ?
Aku odpiąłem dzisiaj na noc, mam nadzieję że rano dziada odpalę.
Do zabawy z turbo muszę mieć wolny weekend, a to dopiero za 2 tyg. Dokładnie ją obejrzę, może nawet wymontuję, bo oprócz powietrza olej też gdzieś znika, a w t-jetach zdarzają się pęknięcia turbin.
Przed sprawdzeniem gruchy muszę się gdzieś zaopatrzyć w takie mikro opaski, zanim pozrywam te jednorazówki. Ktoś coś sprawdzonego może polecić?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Kuzyn - trytytki wbrew pozorom te wężyki są dość grubo ścienne . U mnie na jednym połączeniu trytytka jeździ od 2012 - czyli od mojego początku z tym autkiem Albo popytaj gazowników , oni lubią mieć takie mikro - czary ")
A co do czujników - znów się czegoś nowego dowiedziałem Dzięki !
Co do pęknięć obudowy turbin IHI też słyszałem , że to nagminne . Garrett jest pod tym względem lepszy , ale to nie u nas .
A co do czujników - znów się czegoś nowego dowiedziałem Dzięki !
Co do pęknięć obudowy turbin IHI też słyszałem , że to nagminne . Garrett jest pod tym względem lepszy , ale to nie u nas .
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 20:12 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Śledzę z uwagą twoje poczynania Kuzynie z Sosnowca. Masz identyczne objawy co ja. Jak wcześniej pisałem nie zapalają się wszystkie słupki, odczuwalny spadek pracy turbo, znikający olej. U mnie troche mniejszy przebieg bo ok 185 tyś.
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jeśli nic nie znajdę to wymienię ten przetwornik, 100zł można zaryzykować.