Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak, teoretycznie jest rozbieralny, obudowy łącza się zatrzaskami. Ale trzymają się ze sobą bardzo mocno, a przy podważaniu kołnierz natychmiast się łamie.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Dzięki za infoKuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑08 gru 2017, 20:29 Tak, teoretycznie jest rozbieralny, część obudowy łącza się zatrzaskami. Ale trzymają się ze sobą bardzo mocno, a przy podważaniu kołnierz natychmiast się łamie.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Pytanie.
Wcześniej, gdy moje auto jeździło dobrze, ciśnienie doładowania spadało z max o 1-2 kreski powyżej 4-4,5 tyś obrotów.
Teraz jest tak, że skala jest pełna aż do odciny. Wskaźnik jest na 4 pierwszych kreskach przy lekkim gazie, a przy jakimkolwiek przyspieszaniu gwałtownie odpala całą skale. Auto jest strasznie narowiste, albo jedziesz spokojnie, albo łeb urywa. Nie da się też jeździć na LPG, bo instalacja nie wyrabia.
Czy po wymianie czujnika nie powniniem zrobić wyzerowania wartości samoadaptacyjnych?
Wcześniej, gdy moje auto jeździło dobrze, ciśnienie doładowania spadało z max o 1-2 kreski powyżej 4-4,5 tyś obrotów.
Teraz jest tak, że skala jest pełna aż do odciny. Wskaźnik jest na 4 pierwszych kreskach przy lekkim gazie, a przy jakimkolwiek przyspieszaniu gwałtownie odpala całą skale. Auto jest strasznie narowiste, albo jedziesz spokojnie, albo łeb urywa. Nie da się też jeździć na LPG, bo instalacja nie wyrabia.
Czy po wymianie czujnika nie powniniem zrobić wyzerowania wartości samoadaptacyjnych?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Trzeba zrobić adaptacje. Wszystko wróciło do normy, choć chciałbym mieć możliwość czasowego powrotu do tamtych ustawień, bo rakieta była niesamowita.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
To napisz jeszcze, jak robiłeś tą adaptację
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
MES-Silnik-Wyzeruj wartości samoadaptacyjne-wykonaj.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Właśnie zakończyłem w miarę krótką walkę z problemem "przyspieszania".
Pierwszy objaw który zarejestrowałem: gdy ruszyłem samochodem (mróz -10) odczucie jakby turbina się nie uruchamiała. Wskaźnik doładowania na 4 kreski i brak większego przyspieszenia pomimo gazu w podłodze. Po 20km postanowiłem spróbować "odblokować" doładowanie - kilkakrotnie zwalniałem i przyspieszałem przez całą skalę obrotów z gazem w podłodze. Po kilku próbach w końcu jakoś wskaźnik wszedł do końca i się zaczęło :D Od tego momentu przy mocniejszym dotknięciu gazu wskaźnik doładowania w ułamku sekundy zamykał skalę, auto szarpało i było narowiste. Po paru chwilach zaświecił się check engine - załączył go błąd P0106 - Niezgodność z czujnikiem ciśnienia. Dodatkowo po podpięciu kabla sprawdziłem parametry podczas przyspieszania i ciśnienie doładowania skakało nawet do 1,5 bara (Zmierzone ciśnienie doładowania 2,5 bara ale wiadomo, że trzeba odjąć atmosferyczne). Test na programie MES zaworu upustowego działał (słychać było jego pracę), więc obstawiłem czujnik podciśnienia (ten z cienkimi wężykami, numer 46813571) lub czujnik ciśnienia doładowania (numer części 0281002844). Kupiłem ten drugi i po wymianie sukces (klucz imbusowy oraz 60s roboty).
Pierwszy objaw który zarejestrowałem: gdy ruszyłem samochodem (mróz -10) odczucie jakby turbina się nie uruchamiała. Wskaźnik doładowania na 4 kreski i brak większego przyspieszenia pomimo gazu w podłodze. Po 20km postanowiłem spróbować "odblokować" doładowanie - kilkakrotnie zwalniałem i przyspieszałem przez całą skalę obrotów z gazem w podłodze. Po kilku próbach w końcu jakoś wskaźnik wszedł do końca i się zaczęło :D Od tego momentu przy mocniejszym dotknięciu gazu wskaźnik doładowania w ułamku sekundy zamykał skalę, auto szarpało i było narowiste. Po paru chwilach zaświecił się check engine - załączył go błąd P0106 - Niezgodność z czujnikiem ciśnienia. Dodatkowo po podpięciu kabla sprawdziłem parametry podczas przyspieszania i ciśnienie doładowania skakało nawet do 1,5 bara (Zmierzone ciśnienie doładowania 2,5 bara ale wiadomo, że trzeba odjąć atmosferyczne). Test na programie MES zaworu upustowego działał (słychać było jego pracę), więc obstawiłem czujnik podciśnienia (ten z cienkimi wężykami, numer 46813571) lub czujnik ciśnienia doładowania (numer części 0281002844). Kupiłem ten drugi i po wymianie sukces (klucz imbusowy oraz 60s roboty).
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
@krupniok, dzisiaj miałem podobny objaw. Turbina max 5 kresek. Po przekroczeniu ok 3 tyś obrotów zaczął szarpać i w momencie szarpania doładowanie doszło do końca. Później przez ok 15 km nie mogłem już wymusić pełnego wykresu doładowania, tylko 4 do 5 kresek. Żaden check engin nie świeci. Zastanswiam się czy też może być winien ten czujnik 0281002844?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ty go najpierw wyjmij i umyj. Jak to nie pomoże to wtedy kupuj .
rustin pokazał na jak może wyglądać; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=135
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Smak , Rafcio ma t- jetsmak56 pisze: ↑26 lut 2018, 22:58Ty go najpierw wyjmij i umyj. Jak to nie pomoże to wtedy kupuj .
rustin pokazał na jak może wyglądać; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=135
Rafcio - a powiedz mi taką rzecz : jak wygląda Twoja chromowana końcówka wydechu ? - jest czysta , świecąca , czy widać na niej jakby pluła olejem , szczególnie na dolnej części ?
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak wiem.
A w t-jecie tak nie może wyglądać ? Turbo nie wyrzuca oparów?
smak56
* * * *
* * * *
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1844
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Oczywiście ! tylko obawiam się , że czujnik mamy trochę inny i nie słyszałem , żeby ktoś go mył Gdyby okazało się , że można go wymyć bylaby to dobra wiadomość
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
U mnie czujnik po 140tyś był czysty, jak nowy.