Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tak, teoretycznie jest rozbieralny, obudowy łącza się zatrzaskami. Ale trzymają się ze sobą bardzo mocno, a przy podważaniu kołnierz natychmiast się łamie.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 08 gru 2017, 20:29 Tak, teoretycznie jest rozbieralny, część obudowy łącza się zatrzaskami. Ale trzymają się ze sobą bardzo mocno, a przy podważaniu kołnierz natychmiast się łamie.
Dzięki za info :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Pytanie.
Wcześniej, gdy moje auto jeździło dobrze, ciśnienie doładowania spadało z max o 1-2 kreski powyżej 4-4,5 tyś obrotów.
Teraz jest tak, że skala jest pełna aż do odciny. Wskaźnik jest na 4 pierwszych kreskach przy lekkim gazie, a przy jakimkolwiek przyspieszaniu gwałtownie odpala całą skale. Auto jest strasznie narowiste, albo jedziesz spokojnie, albo łeb urywa. Nie da się też jeździć na LPG, bo instalacja nie wyrabia.
Czy po wymianie czujnika nie powniniem zrobić wyzerowania wartości samoadaptacyjnych?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn , jakie masz objawy na LPG ?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Szarpie
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Trzeba zrobić adaptacje. Wszystko wróciło do normy, choć chciałbym mieć możliwość czasowego powrotu do tamtych ustawień, bo rakieta była niesamowita.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: mwas »

To napisz jeszcze, jak robiłeś tą adaptację :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

MES-Silnik-Wyzeruj wartości samoadaptacyjne-wykonaj. :)
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: krupniok »

Właśnie zakończyłem w miarę krótką walkę z problemem "przyspieszania".

Pierwszy objaw który zarejestrowałem: gdy ruszyłem samochodem (mróz -10) odczucie jakby turbina się nie uruchamiała. Wskaźnik doładowania na 4 kreski i brak większego przyspieszenia pomimo gazu w podłodze. Po 20km postanowiłem spróbować "odblokować" doładowanie - kilkakrotnie zwalniałem i przyspieszałem przez całą skalę obrotów z gazem w podłodze. Po kilku próbach w końcu jakoś wskaźnik wszedł do końca i się zaczęło :D Od tego momentu przy mocniejszym dotknięciu gazu wskaźnik doładowania w ułamku sekundy zamykał skalę, auto szarpało i było narowiste. Po paru chwilach zaświecił się check engine - załączył go błąd P0106 - Niezgodność z czujnikiem ciśnienia. Dodatkowo po podpięciu kabla sprawdziłem parametry podczas przyspieszania i ciśnienie doładowania skakało nawet do 1,5 bara (Zmierzone ciśnienie doładowania 2,5 bara ale wiadomo, że trzeba odjąć atmosferyczne). Test na programie MES zaworu upustowego działał (słychać było jego pracę), więc obstawiłem czujnik podciśnienia (ten z cienkimi wężykami, numer 46813571) lub czujnik ciśnienia doładowania (numer części 0281002844). Kupiłem ten drugi i po wymianie sukces (klucz imbusowy oraz 60s roboty).
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Rafcio »

@krupniok, dzisiaj miałem podobny objaw. Turbina max 5 kresek. Po przekroczeniu ok 3 tyś obrotów zaczął szarpać i w momencie szarpania doładowanie doszło do końca. Później przez ok 15 km nie mogłem już wymusić pełnego wykresu doładowania, tylko 4 do 5 kresek. Żaden check engin nie świeci. Zastanswiam się czy też może być winien ten czujnik 0281002844?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: smak56 »

Rafcio pisze: 26 lut 2018, 22:42 Zastanswiam się czy też może być winien ten czujnik 0281002844?
Ty go najpierw wyjmij i umyj. Jak to nie pomoże to wtedy kupuj :) .
rustin pokazał na :foto jak może wyglądać; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=135
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 26 lut 2018, 22:58
Rafcio pisze: 26 lut 2018, 22:42 Zastanswiam się czy też może być winien ten czujnik 0281002844?
Ty go najpierw wyjmij i umyj. Jak to nie pomoże to wtedy kupuj :) .
rustin pokazał na :foto jak może wyglądać; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... &start=135
Smak , Rafcio ma t- jet 😊
Rafcio - a powiedz mi taką rzecz : jak wygląda Twoja chromowana końcówka wydechu ? - jest czysta , świecąca , czy widać na niej jakby pluła olejem , szczególnie na dolnej części ?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: smak56 »

zibi186 pisze: 26 lut 2018, 23:12Smak , Rafcio ma t- jet 😊
Tak wiem.
A w t-jecie tak nie może wyglądać :pomysli ? Turbo nie wyrzuca oparów? :pomysli
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

smak56 pisze: 26 lut 2018, 23:27
zibi186 pisze: 26 lut 2018, 23:12Smak , Rafcio ma t- jet 😊
Tak wiem.
A w t-jecie tak nie może wyglądać :pomysli ? Turbo nie wyrzuca oparów? :pomysli
Oczywiście ! 😊 tylko obawiam się , że czujnik mamy trochę inny i nie słyszałem , żeby ktoś go mył 🤔 Gdyby okazało się , że można go wymyć bylaby to dobra wiadomość 😄
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

U mnie czujnik po 140tyś był czysty, jak nowy.
ODPOWIEDZ