Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- martens24
- klubowicz
- Posty: 374
- Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
- Przebieg: 280000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Jak coś będzie wiadomo to pisz co spowodowało awarię, sam mam ten motor więc dobrze wiedzieć na przyszłość przyczynę. Oby skończyło się jak najmniejszym kosztem.marcin83c pisze:Z racji urlopu wybraliśmy się na wycieczkę, po przejechaniu ok 60 km zauważyłem spadek mocy między 2000-3000 obrotów, nie zważając jechałem dalej, a im dalej tym gorzej i to w całym zakresie obrotów. Po 180 km dotarliśmy do celu. Lina zostawiona na ok 1,5 godziny objawy nie dawały i spokoju obawiałem się czy dojedziemy do domu. po odpaleniu silnik pracował nierówno ok 500-700 obrotów, po namyśle "jedziemy do domu" jednak po przejechaniu kilku km brak mocy był straszny, rozpędzałem się niczym tir lub autobus mpk, leciutko szarpał i prawie wogule nie przyspieszał (nawet na jedynce i dwójce, nie wkręcał się na obroty pod górki zwalniał), i tak pokonaliśmy ok 100 km, po czym stojąc na czerwonym świetle już nie ruszyliśmy. Silnik dało się uruchomić jednak obroty falują 500-1000obrotów, pojawił się "sprawdź silnik", i przez chwile pisało małe ciśnienie oleju. Lina sholowana do najbliższego n/n mechanika, z powodu późnej pory tylko podłączył pod kompa-zero błędów. dziwne, lina nie drgnie do przodu, nie reaguje na pedał gazu, obroty ok 500. nie ma różnicy czy to gaz czy PB. Czekam na tel od mechanika jutro, a przy tym mam nerwy.
-- 15 września 2015, o 21:10 --
Czy możliwe, że to tylko świece?
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Właśnie bardzo dziwne, wyświetlił sprawdź silnik i żadnych błędów. Podczas holowania silnik był włączony i w końcu zgasł znaczek awarii silnika, czy potem znów sie pojawił, nie pamiętam.
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 wrz 2015, 8:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problemy z przyspieszeniem
Mi to mimo wszystko wygląda na turbinę. Skupiłbym się na niej w pierwszej kolejności.
Korzystny skup samochodów gniezno zapraszam
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Mechanik coś tam wspomniał wczoraj o przepustnicy jak podłączył komp, że mu się nie podoba.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
U mnie było dokładnie tak samo... Podczas jazdy straciła moc(jechaliśmy na LPG), po przełączeniu na Pb to samo brak mocy, zjechaliśmy na stację, zgasiliśmy auto. Po ponownym odpaleniu szarpanie silnikiem, brak mocy, za chwilę już nie chciała wcale odpalić. Wróciliśmy do domu na lawecie. Komputer nie pokazywał błędów.
Niech twój mechanik sprawdzi rozrząd a w zasadzie czy nie jest ścięty klin. Bo jak pierdyknie tak jak u mnie to remont silnika kosztował 3800 i czekaliśmy dwa tygodnie na zawory bo nigdzie w PL nie było i trzeba było je ściągać z Włoch. Cena jednego 120zł.
Świecie wymieniłam od razu po wstawieniu auta do mechanika i czujnik położenia wału korbowego i nic. Dopiero drugi mechanik od ręki wiedział gdzie szperać.
Trzymam kciuki aby to nie było to samo co u mnie bo trochę boli portfel.
Zdjęcie nie oddaje ale w środku jest całkowicie zdarty klin a zawór mocno skrzywiony
Niech twój mechanik sprawdzi rozrząd a w zasadzie czy nie jest ścięty klin. Bo jak pierdyknie tak jak u mnie to remont silnika kosztował 3800 i czekaliśmy dwa tygodnie na zawory bo nigdzie w PL nie było i trzeba było je ściągać z Włoch. Cena jednego 120zł.
Świecie wymieniłam od razu po wstawieniu auta do mechanika i czujnik położenia wału korbowego i nic. Dopiero drugi mechanik od ręki wiedział gdzie szperać.
Trzymam kciuki aby to nie było to samo co u mnie bo trochę boli portfel.
Zdjęcie nie oddaje ale w środku jest całkowicie zdarty klin a zawór mocno skrzywiony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
tara prześlę ci nr mojego telefonu na priv jak możesz to puść sygnał chciałbym się z tobą skontaktować.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
wysłałam Ci swój na Priv
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Tutaj dobrą wróżbą jest to, że silnik nadal działał na wolnych obrotach, ale mimo wszystko rozrząd można sprawdzić.
Turbina też raczej nie kończy się z dnia na dzień.
W każdym razie zagadka jest, i jestem bardzo ciekaw diagnozy.
Turbina też raczej nie kończy się z dnia na dzień.
W każdym razie zagadka jest, i jestem bardzo ciekaw diagnozy.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
Ja też jestem ciekawa o co kaman tej Linie...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Wstępnie rozrząd wygląda ok, niestety mechanik nie posiada blokad, jak je zdobędzie to ruszy dalej z robotą. A i jeszcze ciśnienie na 4 cylindrze jest 10 zamiast 12 bar.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
U mnie było dokładnie tak samo z ciśnieniem tylko na 1 cylindrze mniejsze...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Niestety Tara wita mnie w klubie. Klin się urwał całkiem, było na nim dużo korozji ponad to pasek był bardzo napięty, wał nie wygląda źle. potrzebny remont silnika.
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem
No to szczerze Ci współczuję!!!! I twoja Lina ma o połowę mniej przejechane co nie/moja, ale dziwnym trafem mamy podobny przebieg od wymiany rozrządu????
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem
Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM