Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Wyświetlił "sprawdź silnik", a na komputerze żadnych błędów?
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: martens24 »

marcin83c pisze:Z racji urlopu wybraliśmy się na wycieczkę, po przejechaniu ok 60 km zauważyłem spadek mocy między 2000-3000 obrotów, nie zważając jechałem dalej, a im dalej tym gorzej i to w całym zakresie obrotów. Po 180 km dotarliśmy do celu. Lina zostawiona na ok 1,5 godziny objawy nie dawały i spokoju obawiałem się czy dojedziemy do domu. po odpaleniu silnik pracował nierówno ok 500-700 obrotów, po namyśle "jedziemy do domu" jednak po przejechaniu kilku km brak mocy był straszny, rozpędzałem się niczym tir lub autobus mpk, leciutko szarpał i prawie wogule nie przyspieszał (nawet na jedynce i dwójce, nie wkręcał się na obroty pod górki zwalniał), i tak pokonaliśmy ok 100 km, po czym stojąc na czerwonym świetle już nie ruszyliśmy. Silnik dało się uruchomić jednak obroty falują 500-1000obrotów, pojawił się "sprawdź silnik", i przez chwile pisało małe ciśnienie oleju. Lina sholowana do najbliższego n/n mechanika, z powodu późnej pory tylko podłączył pod kompa-zero błędów. dziwne, lina nie drgnie do przodu, nie reaguje na pedał gazu, obroty ok 500. nie ma różnicy czy to gaz czy PB. Czekam na tel od mechanika jutro, a przy tym mam nerwy.

-- 15 września 2015, o 21:10 --

Czy możliwe, że to tylko świece?
Jak coś będzie wiadomo to pisz co spowodowało awarię, sam mam ten motor więc dobrze wiedzieć na przyszłość przyczynę. Oby skończyło się jak najmniejszym kosztem.
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Właśnie bardzo dziwne, wyświetlił sprawdź silnik i żadnych błędów. Podczas holowania silnik był włączony i w końcu zgasł znaczek awarii silnika, czy potem znów sie pojawił, nie pamiętam.
Obrazek
ishard
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 wrz 2015, 8:33
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: ishard »

Mi to mimo wszystko wygląda na turbinę. Skupiłbym się na niej w pierwszej kolejności.
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Mechanik coś tam wspomniał wczoraj o przepustnicy jak podłączył komp, że mu się nie podoba.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

U mnie było dokładnie tak samo... Podczas jazdy straciła moc(jechaliśmy na LPG), po przełączeniu na Pb to samo brak mocy, zjechaliśmy na stację, zgasiliśmy auto. Po ponownym odpaleniu szarpanie silnikiem, brak mocy, za chwilę już nie chciała wcale odpalić. Wróciliśmy do domu na lawecie. Komputer nie pokazywał błędów.
Niech twój mechanik sprawdzi rozrząd a w zasadzie czy nie jest ścięty klin. Bo jak pierdyknie tak jak u mnie to remont silnika kosztował 3800 i czekaliśmy dwa tygodnie na zawory bo nigdzie w PL nie było i trzeba było je ściągać z Włoch. Cena jednego 120zł.
Świecie wymieniłam od razu po wstawieniu auta do mechanika i czujnik położenia wału korbowego i nic. Dopiero drugi mechanik od ręki wiedział gdzie szperać.
Trzymam kciuki aby to nie było to samo co u mnie bo trochę boli portfel.

Zdjęcie nie oddaje ale w środku jest całkowicie zdarty klin a zawór mocno skrzywiony :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

tara prześlę ci nr mojego telefonu na priv jak możesz to puść sygnał chciałbym się z tobą skontaktować.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

wysłałam Ci swój na Priv
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tomek »

Tutaj dobrą wróżbą jest to, że silnik nadal działał na wolnych obrotach, ale mimo wszystko rozrząd można sprawdzić.
Turbina też raczej nie kończy się z dnia na dzień.
W każdym razie zagadka jest, i jestem bardzo ciekaw diagnozy.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

Ja też jestem ciekawa o co kaman tej Linie...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Wstępnie rozrząd wygląda ok, niestety mechanik nie posiada blokad, jak je zdobędzie to ruszy dalej z robotą. A i jeszcze ciśnienie na 4 cylindrze jest 10 zamiast 12 bar.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

U mnie było dokładnie tak samo z ciśnieniem tylko na 1 cylindrze mniejsze...
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: marcin83c »

Niestety Tara wita mnie w klubie. Klin się urwał całkiem, było na nim dużo korozji ponad to pasek był bardzo napięty, wał nie wygląda źle. potrzebny remont silnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: Tara78 »

:-<< No to szczerze Ci współczuję!!!! I twoja Lina ma o połowę mniej przejechane co nie/moja, ale dziwnym trafem mamy podobny przebieg od wymiany rozrządu???? :pomysli
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem

Post autor: adamson »

Czyli w 16 v (T-jet) można uznać, że to powoli robi się standardowa awaria ? :(
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
ODPOWIEDZ