Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tak samo na obu paliwach, brakuje czterech najwyższych słupków. I to czuć przy przyspieszaniu, po "depnięciu" obroty szybko wzrastają wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, a potem przyspiesza już stałym tempem.
Ciekawe jest to, że w piątek wstawiłem sprawne auto do garażu, a dzisiaj coś nie tak. Od razu po odpaleniu falowały obroty (750-1000), nawet po rozgrzaniu. Ustąpiło to po czyszczeniu czujnika temp i zaworu blowoff. Mocy jednak nie odzyskał.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz :)
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ? :)
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

ja jak byłem u mechanika mówił że w naszych lineach nie ma klina tylko jest coś innego nie pamiętam dokładnej nazwy. Więc jak to jest :D ?
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: pogromcaslaskiej »

zmień mechanika😉
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

Mechanik niby dobry duzo ludzi do niego jeździ i siedzi głownie we fiatach :D wyminił mi rozrząd oleje amory i łożysko i na razie wszystko gra :Dwszyscy mówią tutaj o klinie na kole z rozrządu ,czy może stosujecie te nazwe potocznie haha?
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

a jeszcze pytanie z innej półki wskaźnik doladowania turbo nie zamyka sie do konca na 2 i 3 biegu brakuje mu dwóch kresek . Powód do obaw ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Chodzi o koło pasowe wału korbowego , tam jest klin o którym mowa w tym wątku . A że wiąże się to z problemami rozrządu - zderzenie zaworów 4 cylindra z tłokiem - toteż czasami w poście zdarza się , że ktoś pomyli nazwę . Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Może tylko nie potrafisz jeszcze " wywołać" tego efektu :) Znacznie łatwiej przyjdzie Ci to osiągnąć przy doładowanym wnętrzu - Ty plus pasażer , ewentualnie większa ich liczba . Myślę , że o ile wykres nie zamyka Ci się gdzieś w połowie , to raczej nie ma powodu do obaw :)
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

kiedyś zamykał sie do końca haha dziś jechałem z pasażerem plus walizka w bagazniku i tak to zauważyłem , zmieniłem opony na r15 185 /65 ale to chyba nie ma tu nic do gadania
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Poniekąd może mieć znaczenie . Mniejsza średnica koła oznacza większy moment siły - czyli autko mniej się " wysila " . Tak myślę . Ale może też być przybrudzony blow oof . Ja też na zimę mam 15" i chyba podobnie zachowuje mi się ten wykres :)
Awatar użytkownika
Mariss
klubowicz
klubowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:36
Przebieg: 125600
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2009
Lokalizacja: ŻORY Śląsk
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Mariss »

no tak mi sie wydaje ale wolałem sie upewnic :
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

zibi186 pisze: 13 lis 2017, 20:08 Mówiąc o czujniku temperatury masz na myśli czujnik map sensora - jak się domyślam ? Ten zamontowany na górze metalowej rury od intercoolera ? Czy jest jakiś inny ? Gruszkę możesz sprawdzić pompką od rowera , ale to pewnie wiesz :)
A jakby tak spróbować jeszcze Fiato - magii i odpiąć aku na 15 min ? :)
Czujnik ciśnienia to ten rurze inercoolera, a czujnik temp jest na końcu kolektora przy cyl 1 (najbliżej pasażera). To 2 osobne czujniki, a nie zestaw 2w1 jak w 8v.
Aku odpiąłem dzisiaj na noc, mam nadzieję że rano dziada odpalę.
Do zabawy z turbo muszę mieć wolny weekend, a to dopiero za 2 tyg. Dokładnie ją obejrzę, może nawet wymontuję, bo oprócz powietrza olej też gdzieś znika, a w t-jetach zdarzają się pęknięcia turbin.
Przed sprawdzeniem gruchy muszę się gdzieś zaopatrzyć w takie mikro opaski, zanim pozrywam te jednorazówki. Ktoś coś sprawdzonego może polecić?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: zibi186 »

Kuzyn - trytytki :) wbrew pozorom te wężyki są dość grubo ścienne . U mnie na jednym połączeniu trytytka jeździ od 2012 - czyli od mojego początku z tym autkiem :) Albo popytaj gazowników , oni lubią mieć takie mikro - czary ")
A co do czujników - znów się czegoś nowego dowiedziałem :) Dzięki ! :)
Co do pęknięć obudowy turbin IHI też słyszałem , że to nagminne . Garrett jest pod tym względem lepszy , ale to nie u nas .
Ostatnio zmieniony 14 lis 2017, 20:12 przez zibi186, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
martens24
klubowicz
klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: 07 lut 2014, 13:22
Przebieg: 280000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: martens24 »

Śledzę z uwagą twoje poczynania Kuzynie z Sosnowca. Masz identyczne objawy co ja. Jak wcześniej pisałem nie zapalają się wszystkie słupki, odczuwalny spadek pracy turbo, znikający olej. U mnie troche mniejszy przebieg bo ok 185 tyś.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

zibi186 pisze: 14 lis 2017, 20:07 Kuzyn - trytytki :) wbrew pozorom te wężyki są dość grubo ścienne .
Jeśli nic nie znajdę to wymienię ten przetwornik, 100zł można zaryzykować.
ODPOWIEDZ