Check engine podczas jazdy na tempomacie

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Check engine podczas jazdy na tempomacie

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja przyjrzałbym się kablom, lata już mają i na dworze mokro. Spryskać je wodą, uruchomić silnik i szukać iskry.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Check engine podczas jazdy na tempomacie

Post autor: smak56 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ja przyjrzałbym się kablom, lata już mają i na dworze mokro. Spryskać je wodą, uruchomić silnik i szukać iskry.
A później albo je wymienić albo potraktować: http://allegro.pl/isol-do-konserwacji-s ... 30623.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Może pomoże.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
kk25
klubowicz
klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 08 gru 2009, 21:42
Przebieg: 150650
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: krakowskie
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Check engine podczas jazdy na tempomacie

Post autor: kk25 »

Podobne objawy miałem w Seicento. Występowało tylko w momencie nagłego przyspieszania przy obciążonym silniku ( np. nagłe dociśnięcie gazu do dechy przy jeździe pod górkę). Tylko było świecenie kontrolki bez żadnych objawów w silniku. Na examinerze nic nie wychodziło, dopiero w jednym z serwisów podpięli jakieś małe urządzonko Magnetti Marelli i po około 40 minutowej diagnozie wyszło, że sonda lambda sterująca składem mieszanki ( ta przed katalizatorem) miała zwłokę w działaniu nie mieszczącą się w tolerancji ( to był chyba rząd wielklości, że zamiast mieć czas reakcji 45 ms, miała 80 ms) Po wymianie sondy na nową problem zniknął. Sonda w serwisie z wtyczką kosztowałą jakieś 300 zeta, można było stosować sondę uniwersalną za 90 zł ( była z Magnetti Marelli tylko że bez wtyczki, którą przelutowałem ze starej sondy). Sondy u nas są czteroprzewodowe.
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Check engine podczas jazdy na tempomacie

Post autor: helletic »

Odświeżam wątek.
Niedawno wymieniłem rozrząd. I tak samo jak u kolegów wcześniej przy schodzeniu z wysokich obrotów (u mnie to było zawsze okolice 3500 obr./min.) mrugał check engine. Wypadał 1 i 4 cylinder. Zawsze tak samo, nawet po wymianie, czy przekładaniu kolejności kabli WN.
Problem zlikwiduje na 100% reset ustawienia koła fonicznego.

P.S. przy okazji tego posta chciałem wszystkich przeprosić za absencję.
Postaram się znów czynnie udzielać się na forum i w miarę możliwości pomagać poradami :pivo :pivo :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Check engine podczas jazdy na tempomacie

Post autor: leszek1234 »

I mnie niedawno podczas jazdy zapalił się check engine. Nie gasł do momentu zatankowania nowego LPG (kilka dni tak świecił). Mimo, że kontrolka zgasła postanowiłem podłączyć pod kompa. Był błąd mieszanki. Sytuacja się więcej nie powtórzyła więc nic nie robię tylko unikam tankowania gazu na pewnej stacji w Krakowie;)
ODPOWIEDZ