Temperatura - termostat

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 16:00

Rustin , nie popadaj w paranoję ! 🤣🤣🤣 Jazda ma dawać przyjemność 😁 Nie możesz czały czas myśleć , że coś się stanie . Jak się stanie - będziemy kombinować 🤗
Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 😁 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru 😊

Tagi:

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 596
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior » 26 lut 2018, 16:13


zibi186 pisze: Ja póki co trzymam dwa poprzednie termostaty w zamrażarce przy - 19 Przygotowują się tam do testu sprawnościowego z udziałem termometru
Mówisz, żeby nie pogadać w paranoje :) :) :)
Nie przyszło mi do głowy zamrażarka ale kiedyś sprawdzę :)
Zawsze w aucie wszystko sprawdzam i od razu wymieniam jak coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 16:17

Bo najłatwiej dawać dobre rady innym - nie wiedzialeś ? :ryczy :ryczy
Moje oba po wyciągnięciu byly zupełnie zamknięte , dlatego jestem podejrzliwy i kombinuję :pomysli :)

krupniok
Posty: 105
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: krupniok » 26 lut 2018, 18:24

U mnie też wskazówka faluje i nie dochodzi do połowy skali.
Termostaty w T-Jet otwierają się przy 80*C, co przy obecnych mrozach sprawia, że podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 70-80*C (sprawdziłem komputerem). Podczas pracy silnika płyn nagrzewa się do 80*C, następnie termostat się otwiera i płyn gwałtownie się wychładza (w końcu wpada na lodowatą chłodnicę). I tak w kółko. Stawiam, że wskaźniki są wyskalowane na 90*C, gdyż latem chwilę przed uruchomieniem wentylatora chłodnicy wskazówka osiąga połowę skali :D Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 19:43

krupniok pisze:
26 lut 2018, 18:24
U mnie też wskazówka faluje i nie dochodzi do połowy skali.
Termostaty w T-Jet otwierają się przy 80*C, co przy obecnych mrozach sprawia, że podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się w przedziale 70-80*C (sprawdziłem komputerem). Podczas pracy silnika płyn nagrzewa się do 80*C, następnie termostat się otwiera i płyn gwałtownie się wychładza (w końcu wpada na lodowatą chłodnicę). I tak w kółko. Stawiam, że wskaźniki są wyskalowane na 90*C, gdyż latem chwilę przed uruchomieniem wentylatora chłodnicy wskazówka osiąga połowę skali :D Pozdrawiam.
Sorry , nie zgodzę się z Tobą , działanie termostatu nie jest zero - jedynkowe , a właśnie płynne i to ściśle zależne od temperatury . Moim zdaniem dobrze dzialający termostat powinien więc tą temperaturę bardzo skutecznie regulować . . . Tak myślę .Jednak skoro są to wskazania komputera , to trudno z nimi polemizować . 🤔

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: marcin24 » 26 lut 2018, 20:10

rustin pisze:
26 lut 2018, 15:55
Sprawdzę dzisiaj u siebie ten górny wąż czy po przejechaniu paru km jest ciepły, oby był zimny :)
Nic nie rób u nas w mjet jest to normalne i tak ma być, jak pisał Stefan TTTM
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 20:34

marcin24 pisze:
26 lut 2018, 20:10
rustin pisze:
26 lut 2018, 15:55
Sprawdzę dzisiaj u siebie ten górny wąż czy po przejechaniu paru km jest ciepły, oby był zimny :)
Nic nie rób u nas w mjet jest to normalne i tak ma być, jak pisał Stefan TTTM
Marcin , czyżbyś uważał że jeśli okaże się , że górny wąż jest gorący a termostat nie powinien był jeszcze się otworzyć , to jest to normalne ? Cóż , każdy ma prawo do własnego zdania . . .

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: marcin24 » 26 lut 2018, 20:58

zibi186 pisze:
26 lut 2018, 20:34
marcin24 pisze:
26 lut 2018, 20:10
rustin pisze:
26 lut 2018, 15:55
Sprawdzę dzisiaj u siebie ten górny wąż czy po przejechaniu paru km jest ciepły, oby był zimny :)
Nic nie rób u nas w mjet jest to normalne i tak ma być, jak pisał Stefan TTTM
Marcin , czyżbyś uważał że jeśli okaże się , że górny wąż jest gorący a termostat nie powinien był jeszcze się otworzyć , to jest to normalne ? Cóż , każdy ma prawo do własnego zdania . . .
Chodziło mi o zachowanie się temperatury silnika przy takich dużych mrozach, nie o sprawdzanie węża i diagnozowanie termostatu !!!!
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 21:14

Ok , rozumiem :) Nie trzeba krzyczeć 😁

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 882
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 150000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: marcin24 » 26 lut 2018, 21:15

spoko luz nie krzyczę :pivo
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 596
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior » 26 lut 2018, 23:21

Przejechałem 15 km w -20', temp na wskaźniku 1/4 i wąż u góry zimnym, więc chyba jest ok.

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 646
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: karollino » 26 lut 2018, 23:26

Nie chyba - na pewno :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2153
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 27 lut 2018, 11:59

Wczoraj miałem II zmianę w robocie, wstawiłem auto na ciepłą halę (+17 st.C), myślę sobie niech się trochę pogrzeje, bo pod domem tego nie ma :ink . Pogrzała się tak z 10 godzin :) , przy tej okazji zajrzałem do odm i przepustnicy - cienka odma czyściutka, w grubszej niewielka ilość sosu (chyba faktycznie zmiana oleju na valvoline była dobrym pomysłem :pomysli, przynajmniej czyste odmy ).
Więc, jak jechałem do roboty, wskazania temp. bez zmian, 1/4 skali i wahania w dolne zakresy, po postoju w ciepełku, jak dojeżdżałem pod dom, temp. wskoczyła na swoje właściwe miejsce tzn. 1/2 skali, bez dolnych wahnięć :P , no po prostu stała idealnie, nie przymierzając, jak panu młodemu na weselu :banan .Dzisiaj rano też miałem trochę jeżdżenia ( bez przesady, jakieś 30 km :oj ) i ... na skali temp. osiąga magiczną połowę skali :pomysli i tak trzyma. Oczywiście dolny wąż od chłodnicy zimny, ale nie dziwne, bo na dworze nadal -10.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 27 lut 2018, 12:15

Adamson , dolny wąż zimny - znaczy chlodnica robi swoją robotę :) Plyn wychodzi z bloku przez termostat na chlodnicę górnym wężem :) Chyba , że w 8V jest inaczej 🤔

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5857
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas » 27 lut 2018, 12:26

adamson, ale jaka nauka z tego płynie ? :ink Czy potwierdziłeś poprawne zachowanie się termostatu ? :pomysli Bo to, co piszesz o tym zachowaniu:
adamson pisze:
27 lut 2018, 11:59
jak jechałem do roboty, wskazania temp. bez zmian, 1/4 skali i wahania w dolne zakresy
raczej wskazuje na to, że coś jest nie tak - przy sprawnym termostacie, temperatura powinna cały czas wzrastać aż do osiągnięcia temperatury roboczej. Owszem, ma tutaj znaczenie temperatura nawiewu, jaką sobie ustawisz w kabinie, bo przy trafionym termostacie (cały czas otwarty duży obieg) i ustawieniu temperatury nawiewu na maks jest właśnie taki efekt, że wskazówka temp baaardzo wolno rośnie, w pewnym momencie opada i tak w kółko. Jeśli pokrętło temperatury wewnątrz kabiny ustawisz na minimum, czyli chłodne powietrze z nawiewów, to silnik spokojnie się zagrzeje do temperatury roboczej, nawet przy ujemnej temperaturze na zewnątrz, ale również zajmie mu to sporo dłużej, niż normalnie :ink
Więc to co piszesz:
adamson pisze:
27 lut 2018, 11:59
jak dojeżdżałem pod dom, temp. wskoczyła na swoje właściwe miejsce tzn. 1/2 skali, bez dolnych wahnięć :P
również jest uzależnione od temperatury nawiewu, jaką sobie ustawiłeś w kabinie i od odległości jaką pokonałeś od momentu odpalenia auta :ink Duże znaczenie ma również fakt, że ruszałeś z ciepłej hali, więc na starcie silnik miał już 17 st C a nie -10 :ink Więc, jeśli termostat masz trafiony, odcinek drogi do pokonania całkiem niedaleki i nie przygrzałeś sobie mocno w kabinie, to silnik mógł zdążyć Ci się nagrzać do wskazania temperatury roboczej :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

ODPOWIEDZ