Temperatura - termostat

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 754
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: skory85 » 25 lut 2018, 21:09

Czasem wystarczy 5-7min żeby auto doszło do siebie na wolnych obrotach i nie słychać zaworow
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Tagi:

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2152
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 25 lut 2018, 21:10

Też wolę wejść do zagrzanego, dlatego wcześniej odpalam, autko się grzeje, ja sobie też zapalę :lacha, same korzyści :brawo.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 754
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: skory85 » 25 lut 2018, 21:22

adamson pisze:
25 lut 2018, 21:10
Też wolę wejść do zagrzanego, dlatego wcześniej odpalam, autko się grzeje, ja sobie też zapalę :lacha, same korzyści :brawo.
Jak jadę swoim mój ojciec wcześniej wstaje i grzeje moja fure :) :) :) za domem nikt nie wejdzie hi hi
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 646
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: karollino » 25 lut 2018, 22:38

adamson - trzeba było otworzyć maskę i metodą inżyniera Macajewa sprawdzić temperaturę chłodnicy. Jakby była ciepła to miałbyś odpowiedź że to termostat.
Ja bym jeszcze nie myślał o jego wymianie: sam robię do pracy dystans podobny do Twojego (8 km po mieście) i mam podobnie. Co więcej, auto nie stoi pod chmurką tylko w garażu więc ma te +10*C na starcie. Te nasze silniczki bardzo lubią tracić ciepło. Często mam tak że pokręcę się po mieście i jak mam je już porządnie rozgrzane, zostawiam je na godzinę (z zegarkiem w ręku). Po odpaleniu, wskazówka temepratury cieczy ani drgnie. Co więcej, zauważyłem że jak zostawiam je na obrzeżach miasta (luźna zabudowa, wokół pola i drogi) to hulający wiatr przyspiesza ten proces i wtedy nawet po nieco ponad 30 minutach silnik jest zimny. Nie mam osłony pod silnikiem
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 594
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior » 25 lut 2018, 22:59

Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?

W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6386
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Tomek » 25 lut 2018, 23:24

rustin pisze:
25 lut 2018, 22:59
Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?

W poprzednim aucie, pb, po 10km to już była temp robocza i nie spadała czy to podczas jazdy czy postoju, oczywiście też przy takich mrozach
W MultiJet to normalne.
P.S. Ja bardzo cenię sobie to że w gnojku nie mam wskaźnika temperatury płynu.
W taką pogodę po co się stresować jego wskazaniami, ważne że w środku ciepło :zlośnik

Andre27
Posty: 51
Rejestracja: 12 sty 2018, 22:56
Przebieg: 100
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2013
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Andre27 » 26 lut 2018, 7:51

rustin pisze:
25 lut 2018, 22:59
Dzisiaj - 15', po 15km wskazówka poszła troszkę wyżej jak 1/4 skali, co dziwne jak się zatrzymałem spadła prawie do zera, ruszyłem jeszcze z 4 km i znowu poszła trochę w górę. Cały czas włączony klimatronik na auto 21'

Z tego co czytam to normalne?
Kolego normalne bo odprowadziłeś ciepło z silnika do kabiny ; a temp. -15 to już dużo. U mnie teraz -12 .

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 594
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior » 26 lut 2018, 8:15

Zdziwiło mnie to trochę bo w poprzednim aucie tak nie było i myślałem, że termostat do wymiany. Nie powiem, w aucie mimo wszystko było cieplutko.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2152
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 26 lut 2018, 8:49

karollino pisze:
25 lut 2018, 22:38
adamson - trzeba było otworzyć maskę i metodą inżyniera Macajewa sprawdzić temperaturę chłodnicy. Jakby była ciepła to miałbyś odpowiedź że to termostat.
Zapomniałem o tej metodzie :róż , a po drugie było już ciemno. Jak dzisiaj będą podobne efekty to sprawdzę :ok) .
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2152
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 99500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: adamson » 26 lut 2018, 14:01

Sprawdzone, dolny wąż od chłodnicy zimny, od strony silnika i zbiornika wyrównawczego gorący panic
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 14:42

adamson pisze:
26 lut 2018, 14:01
Sprawdzone, dolny wąż od chłodnicy zimny, od strony silnika i zbiornika wyrównawczego gorący panic
Adamson , zwróć uwagę na jedną kwestię - organoleptycznie możesz sprawdzić temperaturę na wężu ( górnym !) tylko wówczas , kiedy masz pewność że jeszcze termostat powinien być zamknięty :) i to im bliżej punktu otwarcia , tym wynik bardziej miarodajny :) później , gdy termostat się choćby uchyli to już niczego nie wiesz :) Ponadto ta metoda powie Ci , że termostat albo całkiem się nie zamyka , albo zbyt wcześnie otwiera :) Jeśli nie zamyka się całkowicie , tzn .że w określonym zakresie masz od początku duży obieg wody :) górny wąż się nagrzewa i w efekcie silnik znacznie później osiąga temp . roboczą . Tak sobie myślę , że właśnie tak to wygląda . . . Oczywiście mogę się mylić . Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5852
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas » 26 lut 2018, 15:00

Nie mylisz się, tak to wygląda u nas :ink Właśnie ja u siebie w ten sposób diagnozowałem "uwalony" termostat - mój się nie domykał do końca, cały czas coś tam puszczał na duży obieg. Efekt był dokładnie taki, jak opisujesz - auto strasznie ciężko było nagrzać do temperatury roboczej przy włączonym ogrzewaniu w kabinie :oj Ja to sprawdzałem tak: wskazówka od temperatury silnika uniesiona ale tak mniej więcej w 1/4 skali (czyli w połowie drogi od początku do punktu temperatury roboczej, czyli środka skali), chwilowy stop na poboczu, maska do góry i "organoleptyczne" sprawdzanie temperatury węży na górze chłodnicy - CIEPŁE :zły I wiadomo było, że termostat uwalony :ink adamson, jeśli dotykasz górnych węży, one są ciepłe a wskazówka temperatury silnika nie osiągnęła jeszcze pozycji temperatury optymalnej, czyli połowy skali, to możesz mieć pewność, że masz trafiony termostat :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: zibi186 » 26 lut 2018, 15:48

Mwas , a jak go wymieniałes to był uchylony , czy całkiem zamknięty ?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5852
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas » 26 lut 2018, 15:53

Jak go wymieniałem, to potwierdziła się moja diagnoza - był cały czas otwarty lub uchylony ale gołym okiem nie było tego widać, musiałem "dmuchnąć w rurkę" :lacha Dla porównania, w drugim ręku miałem nówkę sztukę i ta była zamknięta - dmuchanie w taki sam sposób powodowało nadymanie się moich policzków a nie ujście powietrza z drugiej strony :lacha Po wymianie termostatu wszystkie bolączki jak ręką odjął - auto nagrzewa się szybko a po nagrzaniu się trzyma sztywno temperaturę, nawet po ustawieniu maksymalnej temperatury nawiewu, wskazówka temp silnika ani drgnie :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Szczypior
Posty: 594
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Szczypior » 26 lut 2018, 15:55

Sprawdzę dzisiaj u siebie ten górny wąż czy po przejechaniu paru km jest ciepły, oby był zimny :)

ODPOWIEDZ