Temperatura - termostat

barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Temperatura - termostat

Post autor: barti82 »

http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 54778.html cyz cos takiego bedzie dobre zastanaiwam sie skad byly wahania wskaznika od temperatury
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Coś dziwnego się u Ciebie dzieje. Wczoraj sprawdzałem u siebie i tak: temperatura na zewnątrz coś ok -12 st, auto rozgrzane, ogrzewanie na maks i wskazówka temperatury silnika wędruje pomiędzy połową pola poprzedzającego optymalną temperaturę a optymalną temperaturą. Przy włączonym ogrzewaniu na maksa widać, że to ciepło oddawane jest do kabiny. Po zmniejszeniu ogrzewania do wartości ok 3/4, może 2/3 na skali, wskazówka temperatury silnika zatrzymała się niemal idealnie na połowie skali, czyli w pozycji optymalnej temperatury i utrzymywała raczej stałą pozycję. Po przyjechaniu do domu kontrola węży przy chłodnicy i silniku - wszystkie ciepłe, ale nie parzące :ink I te na dole chłodnicy, i te na górze, i te dochodzące do zbiorniczka wyrównawczego, poziom płynu w zbiorniczku prawie maks, po ostygnięciu poziom opada do ok 1/3 może 1/4 ponad wartość min.
Czy czyszczenie przepustnicy odbyło się również z czyszczeniem odmy (i cienkiej i grubej) ? Sam reset kompa po czyszczeniu przepustnicy może nie wystraczyć, może się okazać konieczność adaptacji przepustnicy. Możesz opisać co masz na myśli pisząc: "na wolnych obrotach zaczelo go dusic rzucać" ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Temperatura - termostat

Post autor: barti82 »

u mnie dolny waz letni natomiast po otwarciu termostatu i wlaczeniu sie wiatraka waz gorny od chłodnicy do termostatu gorący. na wolnych obrotach poprostu mial lekko skaczace obroty i nim tak ruszalo dusilo. silnik tak sie jakby kolysal przod tyl . Adaptacji przepustnicy nie bylo. Odmy czyszczone. Te falowania byly po zdjeciu puchy plastikowej. pozniej jak wracalem do domu ustaly i narazie cisza. Nie wiem czy jechadz na ten komputer ?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Jaki masz przebieg i czy wymieniałeś coś z układu zapłonowego ? Świece i kable WN ? Masz gaz ? Z tym grzaniem podejrzewam, że wszystko jest OK natomiast to telepanie auta na wolnych obrotach może wskazywać na problemy z zapłonem albo nieprawidłową mieszanką. Może tez być, że podczas wymiany paska rozrządu coś poszło nie tak z ustawieniami, np został przesunięty o jeden ząbek i niestety wtedy już jest kiszka :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Temperatura - termostat

Post autor: barti82 »

Przebieg orginal 47 tys wczesniej jezdzil tesc . przy 30 tys wymienione swiece. Caly rozrzad i pompa zmieniane 4 tys temu w Bilex czestochowa.
I wlasnie zastaniwam sie czy nie podjechadź w ramach gwarancji chodz jak ich znam bede robic wszsytko zeby nie przyjac samochodu?>?
a co z podlaczaniem pod kompa znalazlem dwoch gosci co za 40 zl do fiata podlzacaja sie. Jeden ma examiner jak w aso??
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: emmer »

To za 40 zl warto podjechać.

Tak jak Maciek napisał: ogrzewanie i twoja usterka to pewnie dwie róźne rzeczy.
I pytanko: czy wymieniałeś też pompe przy wymianie rozrządu?
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Temperatura - termostat

Post autor: barti82 »

Kompletny rozrzad z pompa wszystkie paski nowy plyn pelna usluga. wczesniej swiece itd. Akumulator 2 miesieczny. Jedynie mysle ze albo przewody?? ktore po weekendzie obadam... albo cos z ktoryms z czujnikow lub samym silnikiem?? teraz odpalilem bez problemow jak zawsze pochodzil duszenia nie bylo... jedynie tez na poczatku nierowno chodzil... ale bardzo minimalnie.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: ENDRIU »

Witam!!!
A może winnym tego "telepania"jest czujnik podciśnienia???.Użytkownicy którzy mieli problem z tym czujnikiem skarżyli się na trudne odpalanie zimnego silnika itp.....
Można by spr.odpiąć wtyczkę od czujnika na zimnym silniku i sprawdzić czy objawy ustąpiły pewnie zaraz się zaświeci info na desce rozdzielczej ale tym bym się nie przejmował.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Z Twojego opisu wcześniejszego wynika, że robisz krótkie odcinki. Może warto byłoby zrobić adaptację przepustnicy ? :pomysli W takich warunkach (pokonywane krótkie dystanse + mróz) dochodzi do zawalenia odm i przepustnicy szlamem i samo ich czyszczenie czasem niestety nie wystarczy i trzeba adoptować od nowa parametry przepustnicy. Na upartego można to zrobić samemu za pomocą interfejsu do komputera i programu Multiecuscan, ale... ja osobiście jeszcze nigdy tego nie robiłem :lacha Interfejsem można również sprawdzić to, co wyżej napisał ENDRIU, wystarczy odczytać parametry :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
barti82
klubowicz
klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
Przebieg: 102184
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Podziękował: 1 raz

Re: Temperatura - termostat

Post autor: barti82 »

czujnik chyba byl czyszczony bo dwa czujniki byly odpinane i czyszczone map i jakis drugi.. Zobacze przez weekend jak bedzie sie sprawowal...zdaje mi sie tez ze jakby wiecej palil? podjade w pon na komputer a jak nie bede dalej szukal. napewno bede sie tu odzywal.

-- 8 sty 2016, o 15:43 --

Przejechałem teraz kawałek temperatura +1 i jak reka odjol szybko sie nagrzal wszsytko dziala zadnego duszenia itd. Nie wiem widocznie niesluza mu minusowe temperatury? Nie wiem podjade na kompa i jeszcze popatrze jak przewody wygladaja. Na razie na dzis jest ok zobaczymy po weekendzie.

-- 11 sty 2016, o 17:32 --

witam wiec wszsytko wrociło do normy oprocz tego ze gdy zalaczam klime to wentylator sie nie kreci a jest 4 stopnie na plusie. W nissanie ojca obojetnie kiedy zalacza sie wentylator przy klimie (chodz tam sa dwa). No ale widocznie linei nie służa mrozy bo glupieje? Chyba ze ucieka czynnik? bo kiedys mowil mi gosciu od klimy ze byc moze lekki wyciek chlodziwa>? Podjade obadam tym bardziej ze klima robiona byla koniec lipca.
aha jakie ewentualnie polecacie poduszki i lozyska amorow? i czy kazdy mechanik sobie z tym poradzi? i czy zbieznosc trzeba robic?
Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: daniczer »

Zauważyłem że brdzo powoli nagrzewa mi sie silnik ( dochodzi do odpowiedniej temperatury ale po 15 km jazdy po mieście ). Chyba wymienie termostat. Jaka jest średnica opasek zaciskowych ?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Średnice są różne - do termostatu są podłączone trzy węże o różnych średnicach oraz wtyczka elektryczna. Dwa węże trzeba potraktować opaskami, średnica grubego to coś ok 5 cm, cieńszego to coś ok 3 cm. Najcieńszy jest na szybkozłączkę, więc nie potrzebuje opaski zaciskowej :ink
U mnie, wymieniany pod koniec maja termostat, coś zaczął świrować, mam wrażenie, że zaciął się na "dużym obiegu" bo przy aktualnie panujących temperaturach auto długo się nagrzewa a przy włączeniu cieplejszego powietrza z nawiewu ma problem z osiągnięciem temperatury optymalnej :oj Do tego, jak się już rozgrzeje, włączenie temperatury na max skutkuje dość znacznym spadkiem temperatury płynu chłodzącego (wskazówka temperatury mocno spada), więc chyba czeka mnie ponowna wymiana termostatu a ten, który wstawiałem chyba oddam na reklamację. :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

No i stało się - zakupiłem nowy termostat. Tak jak pisałem wyżej - w maju wymieniałem termostat i wtedy wstawiłem zamiennik firmy Calorstat by Vernet. Pochodził przez wakacje, a jak przyszła jesień i temperatury spadły, to okazało się, że dziad zaciął się na "dużym obiegu". Efekt jest taki, że auto długo się nagrzewa i ma problem z osiągnięciem optymalnej temperatury pracy. Górny wąż dochodzący do chłodnicy robi się ciepły od samego początku pracy silnika :oj Tym razem postanowiłem nie brać jakiegoś g... i zamówiłem sobie oryginał :luzak Część kupowałem u tego samego sprzedawcy na Allegro, u którego wcześniej kupowałem ori dywaniki, które odnalazł Tomek :pivo Za oryginalny termostat razem z przesyłką zapłaciłem 133 zł. Jakby ktoś chciał, to gorąco polecam sprzedającego "ital-auto-parts" :ink I nie traktować tego jako reklamę :lacha
Jutro wymiana, razem z płynem chłodniczym i mam nadzieję, że teraz już będzie wszystko OK :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Animal
klubowicz
klubowicz
Posty: 130
Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Temperatura - termostat

Post autor: Animal »

Daj znać jak po wymianie. Ja też muszę kupić termostat bo słabo mi się nagrzewa i reduktor gazowy przez to też ma niskie temperatury a temperatura gazu waha się między 11 a góra 24 stopnia....ponoć dużo za mało.

Btw. Jaki jest oryginał do tjeta i gdzie najlepiej kupić?

Ten ital-auto-parts widzę że nie ma.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Temperatura - termostat

Post autor: mwas »

Jestem po wymianie :luzak Określę to tak: niebo a ziemia :luzak Teraz wystarczą 3 km i auto jest rozgrzane do temperatury roboczej a dosłownie po kilku chwilach pracy silnika, przy ogrzewaniu ustawionym na MAX zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem :luzak No i potwierdziły się moje przypuszczenia - poprzedni termostat zablokował się w pozycji otwartej, czyli cały czas puszczał na "duży obieg" :oj Nie byłoby w tym może nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wymieniałem go pod koniec maja tego roku, więc wytrzymał raptem kilka miesięcy :zły Albo był dupnięty od początku, a ja tego po prostu nie sprawdziłem :oj W każdym razie będę próbował go reklamować - wtedy wstawiałem termostat firmy Calorstat by Vernet.
Jeśli chodzi o termostat do T-Jet'a - oryginał ma numer 55208964 i w ASO kosztuje ok 180 zł. Do tego dochodzi uszczelka, która w katalogu Fiata jest osobno, numer 71753377 i koszt ok 10 zł. Zamienniki są raczej z uszczelką w komplecie. Szybkie przeszperanie Allegro dało mi takie rezultaty:
http://allegro.pl/termostat-vernet-fiat ... ml#thumb/1
http://allegro.pl/termostat-fiat-grande ... 66146.html
Tych powyżej raczej nie polecam, to jest tej firmy, której termostat właśnie mi padł po kilku miesiącach :oj
http://allegro.pl/behr-termostat-fiat-g ... 55191.html
Ten jest godny uwagi, ale ogólnie jako zamiennik polecałbym firmę Wahler. Niestety, do T-Jet'a nie znalazłem nic z tej firmy na Allegro, więc pozostaje ewentualnie go szukać w innej dystrybucji.
Z oryginałów na Allegro niestety znalazłem tylko kilka używek, więc nawet nie umieszczam tu linków.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ