[1.4] Regulacja zaworów

Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

Jak na razie to wy się macie o co wstydzić bo dalej czytacie te fragmenty co chcecie się przyczepić i NIE napisałem ze żałuję tego że przekazałem kase na forum ale jak taki "moderator" cwany jest to proszę kase przekazać na pomoc dla Natalii, już kiedyś wam inni wytknęli pewne bezstronności proszę sobie przypomnieć ale wy pewnie nie pamiętacie I TO WŁAŚNIE ŻE HONOR MAM JAKO JEDYNY WAM TO NAPISAĆ !!! poczytajcie co robicie z nowymi jak się odezwa na forum zaraz ich osaczacie o jakies pierdoły a nie potraficie im odpowiedzieć na normalne pytanie .........................................;[
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mwas »

Chciałbym zauważyć, że na forum panuje również pewna kultura, według której raczej wypada najpierw się przywitać zanim się poprosi o cokolwiek. Najłatwiej jest przecież wpaść na forum, rzucić hasło i najlepiej niech pół sekundy później już ktoś napisze gotowe rozwiązanie i nie ważne jest to, że np dany problem był roztrząsany milion razy - tak jest po prostu nie ładnie, ale chciałbym również i zauważyć, że pomimo ewentualnych wytknięć tego typu zachować, jeśli potrafimy pomocy udzielić, to również to czynimy - albo rozpisując rozwiązanie albo podsuwając link do miejsca na forum, gdzie dany problem był omawiany. Podobnie było teraz w Twoim przypadku - rzuciłeś hasło i nie było odzewu. Jeśli nie było odzewu, to widocznie nikt nie znał odpowiedzi na Twoje pytanie. Zadając pytanie po raz drugi można było odnieść, że posądzasz użytkowników forum o ignorancję. Nie będziemy przecież pisali odpowiedzi na zasadzie: "Nie mam pojęcia jak rozwiązać Twój problem/odpowiedzieć na Twoje pytanie".
Prosiłbym o zakończenie tej dyskusji, gdyż nie wnosi ona na pewno nic do wątku o tytule: [1.4] Regulacja zaworów. I powtarzam to po raz kolejny na tym forum: Szanujmy się na wzajem, to na prawdę nie boli i również procentuje :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: ślimak »

mikus pisze:Jak na razie to wy się macie o co wstydzić bo dalej czytacie te fragmenty co chcecie się przyczepić i NIE napisałem ze żałuję tego że przekazałem kase na forum ale jak taki "moderator" cwany jest to proszę kase przekazać na pomoc dla Natalii, już kiedyś wam inni wytknęli pewne bezstronności proszę sobie przypomnieć ale wy pewnie nie pamiętacie I TO WŁAŚNIE ŻE HONOR MAM JAKO JEDYNY WAM TO NAPISAĆ !!! poczytajcie co robicie z nowymi jak się odezwa na forum zaraz ich osaczacie o jakies pierdoły a nie potraficie im odpowiedzieć na normalne pytanie .........................................;[
Wydaje mi się, że ta dyskusja niema sensu. Rozpocząłeś jakieś "polowanie na czarownice" Mogę nawet zasugerować bezpodstawne. Co do kasy poczytaj Swój post. Jak go napisałeś "zapłaciłem to tez moje" ok masz racje. Nikt cie nie zmuszał , ale i nikt nie obiecał że jak zapłacisz to otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania.

Jezeli masz zastrzeżenia co do prowadzenia forum - chętnie odstąpię Ci tą funkcję.
88=))
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Fiacik »

PREZES,Tomek,mwas :ok)
Tomek pisze:
mikus pisze: Witam, czy przez sprawdzenie podcisnienia w kolektorze ssącym można stwierdzić czy trzeba regulować zawory ?
Nikt Ci raczej nic na ten temat nie napisze, skoro do tej pory nie było żadnego odzewu.
Ja osobiście pierwszy raz słyszę o czymś takim, i sam nie wiem jak to traktować.. czy piszesz na poważnie, czy to może jakiś żart i wkręt???
Aby pomóc zakończyć temat odpowiem tak : możliwe jest to tylko w teorii lub w jakimś super wyposażonym Ośrodku Badawczym z kilku
podstawowych przyczyn :
1/bo brak jest ciśnienia odniesienia do jakiego otrzymany wynik można by przyrównać
2/bo w miarę zużycia silnika spada jego kompresja a co za tym idzie i podciśnienie na ssaniu w kolektorze ssącym
3/bo dokładne zmierzenie tego podciśnienia wymagało by absolutnego sprawdzenia i wyeliminowania wszelkich nieszczelności
w całym układzie dolotowym
4/nie ma chyba na rynku tak precyzyjnych i do tego KALIBROWANYCH mierników pozwalających mierzyć to podciśnienie
przez tysiące warsztatów samochodowych z tą sama dokładnością .A co za tym idzie mielibyśmy do czynienia z sytuacją
podobną jak z pompowaniem opon ( co wulkanizator to inny pomiar ) , a w przypadku podciśnienia to co warszat to inna diagnoza.

Jak z powyższego wynika zadane na forum pytanie było bezmyślne i pozbawione sensu .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: adamson »

Byćcie poważni !

Dejcie się po szlagu na zlocie !

Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

Odpuszczam, i tak już za daleko zaszedł ten temat , nie miałem na myśli tu nikogo obrażać , pozdrawiam
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: helletic »

Bez sensu kłótnia. Nie szkoda Wam czasu :) ?
Sławek, innego Prezesa sobie nie wyobrażam. Mikus, przyjedź na zlot, zrobimy jakieś piwko we wspólnym gronie :pivo :pivo :pivo
No i już się nie denerwujta :brawo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2145
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

Wracając do tematu - jak podciśnienie miałoby pokazać za późno otwierający się zawór wydechowy? (czyli wtedy , kiedy silnik nie ssie tylko wyrzuca spalin) - a to głównie o tą przypadłość chodzi przy regulacji zaworów. Dlatego ja twierdzę , że się nie da.
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

leszek1234 pisze:Wracając do tematu - jak podciśnienie miałoby pokazać za późno otwierający się zawór wydechowy? (czyli wtedy , kiedy silnik nie ssie tylko wyrzuca spalin) - a to głównie o tą przypadłość chodzi przy regulacji zaworów. Dlatego ja twierdzę , że się nie da.
i o taką odpowiedz mi chodziło , dziekuje
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Gdy silnik nabiera nowej mieszanki zawór wydechowy jest jeszcze przez chwilę otwarty żeby polepszyć napełnianie. Pomiar podcisnienia to oprócz pomiaru ciśnienia sprężania jedna z głównych metod oceny kondycji silnika.
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: mikus »

Panowie prawda ze można było tak od razu , jeszcze raz dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi na ten temat. Życze pogody i szerokości Wam wszystkim ;)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2145
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: Gdy silnik nabiera nowej mieszanki zawór wydechowy jest jeszcze przez chwilę otwarty żeby polepszyć napełnianie. Pomiar podcisnienia to oprócz pomiaru ciśnienia sprężania jedna z głównych metod oceny kondycji silnika.
czy to znaczy, że jeśli odczyt podciśnienia jest cacy to nie ma wątpliwość co do tego, że luzy zaworowe są w normie?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Tylko jaka wartość podciśnienia jest "cacy" dla danego silnika? Może w ASO wiedzą, wątpię.
Jeśli wynik będzie zły, to wcale nie oznacza problemów z zaworami, może przepustnica jest brudna, lub jest nieszczelność w dolocie.
Wartość podciśnienia można chyba odczytać z kompa.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: Fiacik »

Czytam i się zastanawiam o co chodzi w dalszym drążeniu tematu .
O podciśnienie , czy o kompresję .Kompletne pomieszanie z poplątaniem .
Pierwszy raz słyszę aby podciśnienie w układzie dolotowym stanowiło podstawę do oceny kondycji silnika .Wkraczamy w czysta teorię , której jak wcześniej napisałem nie ma w naszych warunkach jak sprawdzić.To, że zawór wydechowy się później otwiera to kwestia tego co dzieje się w samej komorze spalania , ale to już zupełnie inna bajka i nie odkrywajmy tego co już dawno wiadomo.
Jeżeli zaś mówimy o kompresji czy jak kto woli ciśnieniu sprężania to owszem można dane ściągnąć z serwisu , ale w porównywanie wyników można się bawić dopiero jak mamy pewność , że dokonane pomiary zostały zrobione zgodnie z ,,technologią" .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2145
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [1.4] Regulacja zaworów

Post autor: leszek1234 »

czyli , jak rozumiem, nie ma jak sprawdzenie luzów szczelinomierzem;)
ODPOWIEDZ