[T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Czy masz problem z odpalaniem zimnego silnika?

Czas głosowania minął 06 wrz 2012, 10:00

falują obroty
5
24%
gaśnie
4
19%
nie mam, wszystko jest OK
12
57%
miałem, naprawione
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 21

Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

Adam Rogowski - zarejestrował sie u nas na forum (zakładałem u niego instalację, Tara też)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Rafcio »

U mnie dzisiaj rano przy temperaturze powietrza 25 C po zapaleniu silnika na benzynie obroty zafalowały i o mały włos by nie zgasł ale komp podniósł obroty i nie zgasł. Silnik chodził jakoś dziwnie jakby na 3 gary ale żadna kontrolka na desce się nie zapaliła. Po przełączeniu się po chwili samoczynnie na gaz silnik pracował tak samo czyli nie równo. Po nagrzaniu problem zniknął. Ciekawe czy tylko foch liny czy coś innego.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

pieron, chyb ten sam foch co u mnie, tylko u mnie jak przeskoczy na gaz to jest cacy od razu. Ja juz sie gubie co i kiedy sie robi bo rozne testy robie i wychodza roznie.

-- 21 cze 2013, o 22:02 --
emmer pisze:Adam Rogowski - zarejestrował sie u nas na forum (zakładałem u niego instalację, Tara też)
a to jego posty czytalem juz kiedys na lpg forum

-- 25 cze 2013, o 09:01 --

Moja diagnoza jest taka, ze sterownik LPG rozjezdza mape benzyny. Z tego co widze, wiekszosc z nas ma ten problem jesli posiada LPG.
W niedziele na szybko probowalem zresetowac ustawienia ECU poprzez odlaczenie na dluzej akumulatora i odpalenie na benzynie. Pomoglo, lecz po 2 dniach problem wrocil.
Wydaje mi sie, ze trzeba dokladnie zmapowac benzyne ponownie (nie wiem do konca jak to sie robi bo sa rozne wskazowki ale cos kombinuje), pozniej nalezy ponownie ustawic mamy gazowe aby nie rozregulowywaly Pb.

Ma ktos inna koncepcje?

-- 26 cze 2013, o 07:34 --

Diagnoza 100% trafna. Po resecie ECU jezdze 2gi dzien na Pb i pali jak nowka. Czyli teraz dobra ponowna od podstaw regulacja LPG i na troche bedzie spokoj.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Fish pisze:pieron, chyb ten sam foch co u mnie, tylko u mnie jak przeskoczy na gaz to jest cacy od razu. Ja juz sie gubie co i kiedy sie robi bo rozne testy robie i wychodza roznie.

-- 21 cze 2013, o 22:02 --
emmer pisze:Adam Rogowski - zarejestrował sie u nas na forum (zakładałem u niego instalację, Tara też)
a to jego posty czytalem juz kiedys na lpg forum

-- 25 cze 2013, o 09:01 --

Moja diagnoza jest taka, ze sterownik LPG rozjezdza mape benzyny. Z tego co widze, wiekszosc z nas ma ten problem jesli posiada LPG.
W niedziele na szybko probowalem zresetowac ustawienia ECU poprzez odlaczenie na dluzej akumulatora i odpalenie na benzynie. Pomoglo, lecz po 2 dniach problem wrocil.
Wydaje mi sie, ze trzeba dokladnie zmapowac benzyne ponownie (nie wiem do konca jak to sie robi bo sa rozne wskazowki ale cos kombinuje), pozniej nalezy ponownie ustawic mamy gazowe aby nie rozregulowywaly Pb.

Ma ktos inna koncepcje?

-- 26 cze 2013, o 07:34 --

Diagnoza 100% trafna. Po resecie ECU jezdze 2gi dzien na Pb i pali jak nowka. Czyli teraz dobra ponowna od podstaw regulacja LPG i na troche bedzie spokoj.
Fish w jaki sposób zresetowałeś ECU - odłączenie akumulatora? Próbowałem odłączać klemę (co prawda jedną ale problem powrócił.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Odlacz i odczekaj. Zalecaja 15 min. Ja znowu mam problem i reset chyba nie pomaga.

Wysłane z mojego CORE 10.1 DUAL 3G przy użyciu Tapatalka
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

ja odpukac mam spokój. u mnie napewno winny był wtryskiwacz - po prostu już się skończył.

a i nie ma teraz znaczenia ile jest paliwa w zbiorniku.

Fish - może sprawdź pod kątem wtryskiwacze/reduktor. może któryś nie trzyma ?
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Emmer moze, ja zresetowalem, pojezdzilem na Pb i zrobilem kalibracje i jest git. Bralem kiedys pod uwage przepuszczajace wtryskiwacze ale koledzy bez LPG tez to maja wiec nie wiem. Z innej beczki, lekko OT mam juz na gazie zrobione 60kkm myslisz, ze trzeba sie juz rozgladac za reduktorem i wtryskiwaczami?

Wysłane z tableta przez tapatalk
<<FISH>>
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

U mnie wtryski były wymienione przy około 80K wiec pewnie i u Ciebie będą się szykować. Reduktor i elektrozawór są podejrzewam od początku i podejrzewam reduktor.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

wtrysk padł po równo 2 latach i chyba 60.000 km. wymieniłem wszystkie od razu na te z siteczkiem. reduktor miałem wymieniony na nowy w ramach gwarancji na samym początku. teraz też ma juz ponad 60.000 km ale ma się dobrze.

pewnie najlepiej byłoby obadać programem i skonsultować z kimś kumatym

pogadaj z Adamem - pewnie cos doradzi.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Emmer i jak u Ciebie z obrotami, od wymiany wtryskiwacza cacy? Ja dzisiaj zrobilem jakas dziwna rzecz wyczytana na kilku forach. Pojezdzilem po parkingu przy markecie 2 km na jedynce bez dodawania gazu. Wielu to pomagalo. Ja codziennie mam fale raz mniejsze rsz wieksze. Juz sie przyzwyczailem i nie walcze z tym specjalnie. Pomaga odpalanie z lekko wcisnietym gazem ale dzisiaj zrobilem to co napisalem, to niby kalibracja przepustnicy i jak przemyslalem nie zaszkodzi.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

ja zapomnialem o tej dolegliwości właśnie od wymiany wtryskiwacza.
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

No to mnie przekonujesz. Pomysle przed zima nad nowa listwa.
<<FISH>>
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: emmer »

a może reduktor?

to fajnie było widać w programi diagnostycznym, bo spadało ciśnienie. poza tym jest tam taka opcja wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy i po wyłączeniu własnie tego zasyfionego, silnik spokojniej pracował.

także podepnij i posprawdzaj albo podjedź do jakiegoś mechaniora
Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: Fish »

Mnie sie przypomina ze ja lpg wykluczylem bo przeciez odcialem na kilka dni i tez to bylo. Spoko kiedys sie wyjasni, stwierdzilem ze line trzymam do bolu wiec jest czas :)
<<FISH>>
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: [T-Jet] Problemy z zapalaniem zimnego silnika na ssaniu

Post autor: gregmotoe398 »

U mnie też występuje problem z falującymi obrotami na zimnym silniku w momencie kiedy jest na ssaniu. Ale tak się dzieje gdy zejdzie paliwo w baku poniżej pewnej wartości + dodatkowo czynniki takie jak wilgotność i niska temperatura potęgują tą przypadłość. Gdy jest benzyny więcej nie stwierdziłem jeszcze tych przypadłości tzn. nie w takiej wielkiej skali, bo jakieś małe wahnięcia obrotów są widoczne na wskazówce obrotomierza, ale nie zawsze.
Np. wczoraj i dziś problem dość mocno się ujawnił, ale jest bardzo wilgotno no i właśnie mam mało paliwa w baku. Po odpaleniu obroty skakały jak oszalałe, kilka razy nawet zgasł. Reakcja na pedał gazu też nie jest natychmiastowa, ale po chwili gdy falują obroty - później wszystko wraca do normy.
Przed odpaleniem odkręcałem korek wlewu paliwa, później wcisnąłem pedał gazu przed samym odpaleniem, ale to niestety nie pomaga. Jedyna opcja - mieć więcej paliwa i to byłoby najlepsze rozwiązanie, ale na ile to pomoże i czy kiedyś się nie zrypie całkiem to tego nie wiem. Ale każda metoda dobra...
Fish, prędzej Fiata sprzedasz/sprzedam niż to wyjaśnimy :ink
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
ODPOWIEDZ