bo? ponieważ?coś jak mit o wymianie filtru powietrza wtedy co oleju...
[1.4 v8] Rozrząd
- Staszek
- klubowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 sie 2013, 11:57
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2012
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [1.4 v8] Rozrząd
No porobiły się ostatnio jakieś "pakiety" usługowe. Filtr zaprany to trzeba wymienić a nie jak ma 30kkm czy 60kkm. Olej zadymiony to trzeba wymienić - te "kilometrówki" pogarszają pracę samochodu bo większość ludzi nawet rano nie sprawdza czy ma 4 koła tylko rusza bo w instrukcji napisali, że koła sprawdza się dopiero po x km - nie mówię już nawet o wyciągnięciu bagnetu oleju czy obejrzeniu filtrów.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
No to i ja dorzucę do tematu swoje trzy grosze, bo właśnie przyprowadziłem samochód po wymianie rozrządu.
Rozrząd wymieniany przy 102850 km, no i pięciu latach eksploatacji.
Rozrząd wymieniany przez Pana Mietka w stodole, chociaż tak naprawdę to pan ma na imię Robert, i jest byłym pracownikiem ASO Fiat, i obecnie na własną rękę mechanikuje u siebie w domu.
Części były kupowane u buherta już jakiś czas temu, i naprawdę nie pamiętam ile co kosztowało.
Zakres prac:
- wymiana rozrządu wraz z pompą wody, oraz na wszelki wypadek nowy uszczelniacz wału (silnik oczywiście spięty blokadami rozrządu)
- regulacja zaworów (cztery płytki wymienione, choć nie było dużych odstępstw od normy)
- wymiana obu pasków, alternatora, oraz pompy wspomagania, i dodatkowo jakaś rolka prowadząca, bo był już na nią czas. (Sam alternator nadal ma się dobrze ;-))
- wymiana świec.
- wymiana oleju w silniku.
- wymiana płynu chłodniczego.
- zupełnie poza konkursem zauważyłem, że mam nową odmę, chociaż nic panu nie wspominałem o tym, a i on jakoś się nie chwalił że ją zmienił.
Cena za robotę, po odliczeniu kosztów części jakie pan dokupił (pokazywał faktury) wyszła jakieś 300 zł.
Widziałem graty wyciągnięte z Liny, i fabryczny pasek rozrządu nie wyglądał na jakiś specjalnie zmęczony. Za to ta rolka od alternatora bardzo już jęczała.
Generalnie zadowolenie moje jest duże, a auto zrobiło się jakieś żwawsze. Ta regulacja zaworów chyba dużo mu dała.
Teraz muszę sobie jeszcze doczyścić odciski brudnych palców, które są w paru miejscach karoserii, no ale cóż, gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Jest dobrze.
Rozrząd wymieniany przy 102850 km, no i pięciu latach eksploatacji.
Rozrząd wymieniany przez Pana Mietka w stodole, chociaż tak naprawdę to pan ma na imię Robert, i jest byłym pracownikiem ASO Fiat, i obecnie na własną rękę mechanikuje u siebie w domu.
Części były kupowane u buherta już jakiś czas temu, i naprawdę nie pamiętam ile co kosztowało.
Zakres prac:
- wymiana rozrządu wraz z pompą wody, oraz na wszelki wypadek nowy uszczelniacz wału (silnik oczywiście spięty blokadami rozrządu)
- regulacja zaworów (cztery płytki wymienione, choć nie było dużych odstępstw od normy)
- wymiana obu pasków, alternatora, oraz pompy wspomagania, i dodatkowo jakaś rolka prowadząca, bo był już na nią czas. (Sam alternator nadal ma się dobrze ;-))
- wymiana świec.
- wymiana oleju w silniku.
- wymiana płynu chłodniczego.
- zupełnie poza konkursem zauważyłem, że mam nową odmę, chociaż nic panu nie wspominałem o tym, a i on jakoś się nie chwalił że ją zmienił.
Cena za robotę, po odliczeniu kosztów części jakie pan dokupił (pokazywał faktury) wyszła jakieś 300 zł.
Widziałem graty wyciągnięte z Liny, i fabryczny pasek rozrządu nie wyglądał na jakiś specjalnie zmęczony. Za to ta rolka od alternatora bardzo już jęczała.
Generalnie zadowolenie moje jest duże, a auto zrobiło się jakieś żwawsze. Ta regulacja zaworów chyba dużo mu dała.
Teraz muszę sobie jeszcze doczyścić odciski brudnych palców, które są w paru miejscach karoserii, no ale cóż, gdzie drwa rąbią tam wióry lecą. Jest dobrze.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Jak mógł popalcować !
Weź tu zaufaj ludziom ;-).
Wysłane z .... blendera zelmer ....
Weź tu zaufaj ludziom ;-).
Wysłane z .... blendera zelmer ....
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Witam.
I mnie (coś mi się zdaje) czeka wymiana; w każdym razie wolę nie czekać aż będzie za późno. Do rzeczy:
I mnie (coś mi się zdaje) czeka wymiana; w każdym razie wolę nie czekać aż będzie za późno. Do rzeczy:
- Teraz jest u mnie już drugi rozrząd (czyli jedna wymiana już była po oryginale). Aktualnie przejechane na nim jest już ok. 57.000 km, ale czasu od poprzedniej wymiany minęło 2 i pół roku. Przypuszczam, że tu już na czas pracy nie mam co patrzeć tylko na ilość km, tak? Czy dobrze myślę?
- I drugie pytanie: czy wymieniać też pompę wody za jednym zamachem? Nic nie cieknie, jest ok. Ale nie chciał bym żeby znów było grzebane li tylko dla samej pompy (gdyby kiedyś padła). Wymieniać od razu?
- Kolejne: w skład takiego kompletu wchodzą trzy elementy: pas, rolka napinająca i pompa wody tak?
- I ostatnie: czy zestaw do Linki jest taki sam jak Grande-Punto czy ma być konkretnie dla "Linea 1.4 8V" ?
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Wg. książki wymieniasz co 5 lat lub 120 tyś km. Z tymi kilometrami to bym nie ryzykował, max 100 tyś. Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze rok.
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Ja wymieniałem rozrząd przy 42 tys ale z racji wieku 6 lat . Robota byla w aso na slasku Wymieniłem komplet z pompa .paski wszystkie i płyn
Sam rozrząd i pompa ok ale paski osprzetu itd juz sparciałe i kto wie... jak by to sie skonczylo?
Sam rozrząd i pompa ok ale paski osprzetu itd juz sparciałe i kto wie... jak by to sie skonczylo?
-
- klubowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 cze 2011, 20:53
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Gliwice
Re: [1.4 v8] Rozrząd
To może odświeże temat jestem przed wymianą rozrządu i znalazłem taką oferte http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-fi ... 69339.html czy to będzie dobry wybór w sumie po co przepłacać ,rocznie robię może max 10.000km i jeszcze pojeżdże nim ze 2 lata i planuje sprzedać ,jak myślicie?
himek72
- Szulcik74
- klubowicz
- Posty: 381
- Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16V 120KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: ŁÓdź
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 24 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Moja linejka ma 56000 i ma już prawie 5 lat chodź licząc od rejestracji ma lat 4. Od jakiegoś czasu słyszę dziwny odgłos przy zimnym silniku a już od dnia dzisiejszego odgłos nasilił się i dźwięki słyszalny jest nawet przy sliniku rogrzanym. Zastanawiam się co to może być Czy przyczyną tego odgłosu może być rozrząd. Podobne odgłosy takie słyszałem w tico i w astrze. Czy pomimo że linejka ma dopiero 56000 to rozrząd należy wymienić?
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Rozrząd wymienia się co 60.000 lub 90.000 tyś km w zależności od danego producenta paska
lub jeśli przebieg nie został osiągnięty to po 5 latach
lub jeśli przebieg nie został osiągnięty to po 5 latach
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
??? Skąd te 60 czy 90 tys. ???
W mojej instrukcji wymiana paska zębatego napędu rozrządu - 120 tys.km*
*- niezależnie od przebiegu , co 4 lata, przy jeździe w trudnych warunkach (zimny klimat, w mieście, w obszarach zakurzonych itd.) lub co 5 lat.
Tak czy inaczej niewielu robi takie przebiegi w ciągu 4-5 lat, więc można przyjąć, że 5 lat jest granicą wymiany rozrządu (dla świętego spokoju), przynajmniej dla 8V.
Pozdrawiam. Adam.
W mojej instrukcji wymiana paska zębatego napędu rozrządu - 120 tys.km*
*- niezależnie od przebiegu , co 4 lata, przy jeździe w trudnych warunkach (zimny klimat, w mieście, w obszarach zakurzonych itd.) lub co 5 lat.
Tak czy inaczej niewielu robi takie przebiegi w ciągu 4-5 lat, więc można przyjąć, że 5 lat jest granicą wymiany rozrządu (dla świętego spokoju), przynajmniej dla 8V.
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Miałem HYUNDAJA wymiana przy 60.000 lub 5 lat
RENAURE Megane 90.000 lub 5 lat
ty masz 120.000 lub 5 lat
Jedno jest pewne że pasek ma swój termin ważności na który producent udziela gwarancji że pasek się nie powinien zerwać
a wiem z swojego doświadczenia że nie zawsze pasek jest wstanie wytrzymać nawet tych 60.000 a mój silnik nadawał się tylko na złom.
RENAURE Megane 90.000 lub 5 lat
ty masz 120.000 lub 5 lat
Jedno jest pewne że pasek ma swój termin ważności na który producent udziela gwarancji że pasek się nie powinien zerwać
a wiem z swojego doświadczenia że nie zawsze pasek jest wstanie wytrzymać nawet tych 60.000 a mój silnik nadawał się tylko na złom.
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.