[1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 08 lut 2015, 18:09

Smak: dzieki za info odnosnie EGRa - na pewno poprosze znajomego zeby tez zajrzal i przeczyscil EGRa, a przy okazji przeplywomierz zgodnie z sugestia z watku - w sumie przyda sie - tak profilaktycznie tez.
Mowil ze spojrzy tez czy swiece zarowe sa w porzadku - wiec to tez bede wiedzial (btw. tak na przyszlosc - czy jest jeden typ tych swiec do 1.3 Multijet czy kilka rodzajow - jakis numer czesci by sie przydal) i wyklucze ten element tez z nastepnych, ewentualnie niepotrzebnych wymian.

Filtr paliwa (filtron) jest juz rowniez zakupiony i czeka na wymiane w piatek - wczesniej byl wymieniony 2 razy juz (po 45tys i po 60tys - dziwnie to zrobili w ASO ale poprzedni wlasciciel zaplacil) ... chce tez wymienic chyba juz olej (Valvoline MaxLife 5W40) + filtry bo potem nie bede mial czasu na wstawienie auta do mechanika, no i zdecydowanie oba paski wielorowkowe wraz z pompa wody, ktore tez mam juz zakupione. do tego zaloze sobie jeszcze swiatla LED i czujniki parkowania, bo nie moge wyczuc dlugosci sedana (zawsze jezdzilem hatchbackami albo kombi) ;-)

a porady co do techniki jazdy na pewno tez przeczytam - jak na pierwszego diesla to musze sie troche nauczyc chociaz na jezdzie ze spalaniem chwilowym wlaczonym sam juz troche przejechalem i widze jak delikatnie wystarczy zdjac nacisk z pedalu gazu zeby spalanie spadlo bez spadku obrotow... :) narazie wedle komputera (troche miasta + wiekszosc trasy) wychodzi mi spalanie 5.2l/100km, a wedlug dystrybutora 5.4l/100km.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4408
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: smak56 » 08 lut 2015, 19:34

No to prawie remont :ink . Dlaczego wymieniasz pompę wody jeżeli nie cieknie :pomysli ? Jeżeli nie świeci kontrolka świec, to niech ich nie wykręca /bo po co?/, tylko sprawdzi na samochodzie. Ktoś na forum podawał parametry.
ŚWIECA BERU
NR KATALOGOWY 46779614 / GN 053.
Długość całkowita [mm]: 119,4
Głębokość zabudowy [mm]: 28
Napięcie [V]: 11
Natężenie prądu [A]: 13
Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja świec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Wymiar gwintu: M 8x1
Rozmiar klucza: 8 mm
Rodzaj połączenia: Ø 4 mm
Zbieżność stożka: 93˚
Moment dokręcenia [Nm]: 10
Moment gnący [Nm]: 20
Do: Kod silnika 199A3.000

Inni producenci: BOSCH; NGK Typ: Y8003J;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 08 lut 2015, 20:48

Smak56: wymieniam pompe bo auto ma swoje lata chociaz przebieg niby nie duzy, a beda wymieniane paski - wiec zrobie to za jedna wymiana i bede mial spokoj na cala eksploatacje auta (licze z 60kkm u mnie) ...
czytalem ze przy wymianie pompy pasek (lub oba paski -> nie wiem czy da sie zalozyc jeden bez drugiego) jest do wyrzucenia czyli tak mialbym ekstra +60~100zl do tego - ze nie wspomne o szybkiej akcji i szukaniu wolnego terminu u mechanika (mialem raz taka akcje w Escorcie ze mi pompa ciekla i wiozlem ze soba zgrzewke wody zeby dojechac) a nowa pompe SKF do 1.3 Multijet kupilem za 150zl wiec wole sobie zaoszczedzic takich motywow, jesli moge.

poza tym mysle jeszcze czy profilatkycznie nie wymienic rowniez czujnika temperatury silnika bo skoro i tak plyn bedzie spuszczany a czujnik tez chyba nie powinien byc zbytnio drogi ...

mam tez do zrobienia wybierak dzwigni zmiany biegow - troche cieknie z simmeringu + biegi nie wchodza tak latwo jak powinny - po rozruszaniu i popsikaniu jakims mazidlem na linki jest juz lepiej niz bylo, ale i tak sie nie obedzie bez rozebrania ... widzialem ze sam uszczelniacz to nie duzy koszt (ze 20zl) - jutro podjade do ASO zeby go kupic - moze tez uda sie wymienic w piatek ... :)

swiece - oki - wspomne ze bez wykrecania :)

spojrzalem jeszcze w faktury starego wlasciciela odnosnie EGR - i ta wymiana miala miejsce przy 93kkm czyli mniej niz 25tys. km temu (jakies 2 lata temu) ... mam nadzieje ze jest tylko troche brudny a nie ze zdycha ...

musze jeszcze kupic olej - chyba wybor padnie na Valvoline Maxlife 5W40 - uzywalem wczesniej w autach i bylem z niego zadowolony ... :) aczkolwiek widze ze jego klasyfikacja wedlug ACEA to A3/B4, a na przyklad Ford Formula F 5W30 jest tanszy i ma najwyzsza klasyfikacje wedlug ACEA A5/B5 ... i chyba jednak wezme tego Forda ... wczesniej wlewana w ASO Selenia WR 5W40 ma specyfikacje ACEA B3/B4 ale cena Selenii jest zdrowo przesadzona :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4408
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: smak56 » 08 lut 2015, 21:16

Robisz co uważasz za stosowne. To Twoje auto i Twoje pieniądze. Mam przejechane 160 tys. km i wielu innych forumowiczów tak ma. Naprawiamy (rzadko) tylko wtedy, gdy coś padnie lub ma się ku końcowi. Paski jesienią trochę piszczały ale odpuściły /nie zmieniane/.
Zapytam o czujnik temperatury silnika. Który i dlaczego chcesz wymienić? Jest ich kilka. Ale po co, jeżeli wszystko działa dobrze? Wentylatory się /nie/załączają? Wskaźnik temperatury źle wskazuje? "ssanie" za długo jest włączone?
Ja wiem, że bardzo chcesz dbać o nowy nabytek /też tak mamy/ ale bez przesady :lacha . Nadgorliwość jest gorsza od .......
smak56
****
Obrazek

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 08 lut 2015, 21:21

jesli chodzi o temperature - nie mam porownania jeszcze, ale wydaje mi sie ze wszystko dziala jak nalezy ... w innych autach tez robilem sobie wymiany 'do przodu' i nic mnie na szczescie nie zaskoczylo w trasie ;) ale moze rzeczywiscie ten czujnik jeszcze odpuszcze ...

poza tym teraz mam chwile czasu i moge auto odstawic na caly dzien do mechanika - potem bedzie to problematyczne, a jak juz rozbiera to niech wymieni to co po tylu latach moglo sie zuzyc ;)
fakt ze u kogos innego przy wyzszym przebiegu ta czesc jeszcze dziala nie da mi gwarancji ze u mnie za 5kkm sie nie posypie :)

zreszta posunalem sie juz do niewielkiego chip-tuningu wiec wole miec nowe czesci wewnatrz bo silnik jest troche bardziej od serii wysilony ... :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4408
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: smak56 » 08 lut 2015, 21:30

Napisz coś tam zmajstrował /w tym temacie; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=43&t=947/" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
****
Obrazek

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 08 lut 2015, 21:55

smak56: wlasnie wrzucilem posta odnosnie chip-tunningu - mozesz sie zapoznac z efektami :)

zrobie jeszcze ten wybierak skrzyni i bedzie sie pieknie jezdzilo ... potem czeka zakup opon i wsio :) aaa .. no i jeszcze plyn chlodniczy po drodze ... Nowe Borygo chyba bedzie dobre - 2x 5L :)

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: emmer » 09 lut 2015, 11:37

oryginalne paraflu jest niezłe, ja bym przy nim został.

wybierak - częsta bolączka, na forum jest trochę o tym. warto tez zajrzeć do linek bo one też czasami potrafią strzelić.
Obrazek

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 09 lut 2015, 13:06

1) dzisiaj zrobilem test odpalenia przy otwartym zbiorniku paliwa, zeby sprawdzic czy problemy z odpaleniem maja cos wspolnego z odpowietrzaniem zbiornika, i niestety test nie dal pozytywnej dla mnie odpowiedzi - czyli auto dalej nie chcialo zapalic - moze nawet wiecej krecenia niz dotychczas ... przy dzisiejszym odpalaniu nie pokazal sie za to check-engine ... potem jeszcze raz przy jezdzeniu po miescie i odpalaniu sie 'zachlysnal' a dalej juz bylo dobrze ...
czyli zapewne EGR lub czujnik cisnienia paliwa na listwie ... chyba ze jeszcze cos innego ...

2) btw. przy temperaturze w okolicach -1 stopni (wedlug fabrycznego termometru) - po jakim czasie powinien sie silnik nagrzac? u mnie wskazowka ruszyla dzisiaj po przejechaniu w miescie ok. 3.0-3.5km ...

3) co do wybieraka - linki byly psikane i wygladaja w porzadku - po tej akcji jest teraz tylko troche utrudnione wrzucanie biegow, co w porownaniu do poczatku bylo duza poprawa ..
kupilem w ASO uszczelniacz do walka wybieraka skrzyni biegow zeby zatamowac lekki wyciek - kosztowal 20zl, ale co dziwne - Pan wchodzac w moja Linee po VIN-ie nie widzial tej czesci w 'skladzie' skrzyni biegow. w grande punto byl a w linei nie - moze blad .... okaze sie pewnie w piatek czy sie uda to wszytko zrobic - jak to Smak56 napisal - prawie remont auta ;)

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5846
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: mwas » 09 lut 2015, 13:18

Mały Offtop - Phyt0n, super że się z nami dzielisz tym wszystkim, tylko jedna prośba: zacznij proszę używać polskich znaczków, bo momentami trzeba nieco rozszyfrowywać co jest napisane a i niektóre emotikonki się przypadkowo wstawiają :oj - koniec Offtop'a
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 lut 2015, 13:30

Wybierak jest chyba taki jak w T-Jet. Napisz gdy już będziesz po wymianie i ile kosztowała.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4408
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: smak56 » 09 lut 2015, 15:17

Phyt0n pisze:2) btw. przy temperaturze w okolicach -1 stopni (wedlug fabrycznego termometru) - po jakim czasie powinien sie silnik nagrzac? u mnie wskazowka ruszyla dzisiaj po przejechaniu w miescie ok. 3.0-3.5km ...
Eeee, trochę idziesz na łatwiznę. Wszystkie bolączki były opisywane na forum; http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... zejechaniu" onclick="window.open(this.href);return false;
i wiele innych. TTTM
smak56
****
Obrazek

Phyt0n
klubowicz
klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 05 lut 2015, 19:19
Przebieg: 0
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Phyt0n » 09 lut 2015, 16:18

Smak56: wiem ze troche ide na latwizne, ale to dopiero poczatki ... znam 'uzyj google' bardzo dobrze - pytanie było troche zaczepne ;)

Kuzyn: mam wrazenie (+ gosc ktory sprawdzal mi auto przed zakupem) ze wybierak jest tylko troche zapieczony - jesli uda sie go rozruszac to beda biegi dobrze wchodzily - a czy uda mi sie tez uszczelniacz walka na wybieraku zrobic (tzn. mechanikowi) to sie zobaczy w piatek, jak juz bede wiedzial ile on ma czasu i ile zajma mu pozostale rzeczy.


Mwas: będę starał się pisząc 'było' uzywac literki 'ł' a nie 'l' i emotikonki nie powinny wyskakiwac. no chyba ze ' bylo ' coś innego zle z moja wypowiedzia. A pisanie bez PLiterek to przyzwyczajenie jeszcze z grup dyskusyjnych, gdzie szlag trafiał kodowanie - bo każdy używał innego ;-) po 17 latach pisania na grupach i na innych forach bez PLiterek to już jest jak nałóg i ciężko się przestawić na pisanie 'z' chociaż nie przeczę, iż polski język to piękna język.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4408
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: smak56 » 09 lut 2015, 18:49

Nie "użyj Google" tylko funkcji SZUKAJ na górze strony LKP :lacha
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6545
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 lut 2015, 20:44

Jeśli to wybierak przy skrzyni to pikuś, nawet ja to naprawiłem :) http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=76&t=2987" onclick="window.open(this.href);return false;
Może to być też wybierak przy lewarku, a wtedy problem i koszty. Ciekawi mnie uszczelnienie wybieraka. niektórzy mówią, że trzeba skrzynie rozpołowić, a inni że pręt z oringiem wychodzi bez problemu po odkręceniu kilku śrub. Podziel się wiadomościami po wymianie.

ODPOWIEDZ