SILNIK[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: well » 28 lut 2012, 13:27

Witam, może ktoś z Was będzie umiał pomóc? Mam Lineę 1.3 Diesel, rocznik 2007. Od dwóch dni mam problem, tuż po zapaleniu auto pracuje 1-2 sekundy, dusi się i gaśnie. Na wyświetlaczu pokazuje się informacja :konieczne uzupełnienie paliwa". Bak mam jednak w połowie pełny. Myślałem że może filtr paliwa sie zatkał, zwłaszcza że ostatnio srogie mrozy były, może jakaś parafina się wytrąciła i go zatkała. Ale wymienił filtr i jest bez zmian. Podpieli mi jakiś komputer, na oko dość stary i żadnych błędów nie pokazuje. Co to może być?

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5077
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 148888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mwas » 28 lut 2012, 13:39

well, tak na chłopski rozum: jeśli auto pali, to powinno oznaczać, że w samym silniku raczej powinno być OK - ewentualnie można sprawdzić, czy świece nie są padnięte. Sprawdziłbym układ paliwa, w sensie filtr i pompa paliwa - może tutaj coś szwankuje albo się gdzieś przytkało. Poza tym - jeśli auto przy odpalaniu wywala Ci błąd "konieczne uzupełnienie paliwa" pomimo zalanego baku, to może również wskazywać na padający akumulator, co przy tych motorach również może być przyczyną gaśnięcia :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5972
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 28 lut 2012, 13:45

jest kilka podobnych problemów na forum z tym silnikiem także czytaj, może cos dopasujesz
Obrazek

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 28 lut 2012, 13:50

well, myślę, że to sprawa zasilania paliwa. Nieszczelny układ /łapie lewe powietrze/ ale stawiam na niewłaściwe odpowietrzenie zbiornika /podciśnienie/. Odkręć korek wlewu paliwa i zapal auto. :pomysli
smak56
****
Obrazek

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well » 28 lut 2012, 14:36

smak56 byłoby super gdyby to było takie proste:) Spróbuję dzisiaj i dam znać.
Co do zasysania lewego powietrza, facet jak mi wymieniał filtr powietrza to stwierdził że w jednym przewodzie nad filtrem, które ciągną juz paliwo z filtra do silnika, jest uszkodzona w srodku podkładka. Wydłubał ją i włozył jakąs nową ale dobraną z tego co akurat miał w warsztacie. Czy jest możliwość że na tej uszkodzonej podkładce (takiej zielonej w środku zaczepu od kabla), łapał silnik powietrze lewe i po wymianie filtra nowa podkładka też słabo pasuje i dlatego problem nie znikł?

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 961
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 28 lut 2012, 15:13

well zajrzyj do wątku [1.3] Odpowietrzenie baku i awaria silnika.

Nasz Kolega tomektt miał przykrą przyjemność przerabiać podobną usterkę i okazało się, że jej przyczyna była idiotycznie głupia. Specjalnie dla Ciebie wydzieliłem wątek z tematu, który dotyczył elektryki (ale tam właśnie pojawił się opis problemu), abyś nie musiał skakać po dziesiątkach tematów.

Zajrzyj także do wątku [1.3] Kłopot z odpaleniem 1.3 multijet

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well » 29 lut 2012, 14:26

mireks wielkie dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 29 lut 2012, 15:05

well, a coś więcej?
smak56
****
Obrazek

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well » 05 mar 2012, 11:18

no niestety, u mnie problem nadal nie jest rozwiązany. Zdiagnozowano u mnie zabrudzenie/zatkanie ukłądu wydechowego. Chłopaki rozebrali kolektor ssący i pare innyh elementów, wszystko dokładnie wyczyścili i wzięli 300 PLN. Ponoć we fiatach czasem się tak dzieje, w różnych modelach że ten układ się zatyka. Trzeba od czasu do czasu mocno go przegonić na wszystkich biegach. ponoć muszę jeździć dość delikatnie i dlatego się to dzieje. Auto odebrałem w sobotę, pojeździłęm dobę i wczoraj wieczorem to samo. podjechałem jeszcze pod sklep, cały dzień wszystko ładnie , chodziło, zrobiłem zakupy i już nie odpaliłem. Tzn. odpalałem, pochodził kilka-kilkanaście sekund i gasł. tak jak na początku.

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5972
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 05 mar 2012, 11:21

well, współczuje.

jedyny wniosek z tych opisanych problemów jest takie, że nie wolno zamulać linei
Obrazek

Awatar użytkownika
mireks
Kolega
Kolega
Posty: 961
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: mireks » 05 mar 2012, 22:44

well - a co z odpowietrzeniem baku /vide problem tomektt/? Odkręcałeś kurek wlewowy? Słychać zasysanie powietrza?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6125
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 mar 2012, 6:10

Ustrojstwo do odpowietrzania to takie plastikowe pudełko we wnęce prawego tylnego koła. Jest to tak skonstruowane, że przyciąga błoto. Może wystarczy to wyczyścić, potem otworzyć, dalej wyczyścić i sprawdzić.

well
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2011, 11:50
Przebieg: 0
Silnik: 1.3
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jasło

Post autor: well » 06 mar 2012, 8:37

mireks próbowałem zapalić przy otwartym wlewie paliwa ale nic to niestety nie pomogło. Przy odkręcaniu kurka słychać zasysanie paliwa, ale tak mam od dawna, zawsze przy tankowaniu jak odkręcam kurek to słychać jak powietrze jest zasysane i to chyba nie ma wpływu na mój problem. Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt.

Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?

Chłopaki z serwisu byli mocno zdziwieni że problem się powtórzył, mówili że za pierwszym razem jak tylko odkręcili dolot to od razu im odpalił i chodził bez problemu. Dlatego przeczyścili tam wszystko i mysleli że już bedzie ok. Zobaczymy jak się dalej sprawa potoczy..

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6125
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 mar 2012, 9:00

well pisze:Coval da się tam dostać do tego pudełka bez jechania na kanał?
Wystarczy zdjąć koło.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3773
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: smak56 » 06 mar 2012, 12:23

well pisze:Przeczyściłem jeszcze otwór który jest tuż obok kurka. Był zapchany to fakt
To odpływ wody lub przelanego przy tankowaniu paliwa.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości