Strona 5 z 7

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 15:35
autor: helletic
To ino loć środek przeczyszczający :zlośnik

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 15:48
autor: luk79
dzięki chłopaki. spróbuje zalć środkiem i jak opróżnie baniaczek z paliwkiem to zaleje jakiegoś powera. Odpiąłem przepływomierz wyskoczył błąd czyli przepływomierz działa. Myślęże coś z wtryskiem, albo jakiś czujnik odpowiedzialny za mieszankę został uszkodzony (może elektronika).

-- 15 kwi 2014, o 15:56 --

Silnik też drga jak jest ciepły (tylko przy obrotach 1500). wogóle jak pracuje na luzie to wydaje mi się że silnik pracuje głośniej i są większe wibracje

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 16:04
autor: smak56
Luk79; przedmuchaj czujnik ciśnienia paliwa na listwie, może jest jakiś paproch. :foto

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 16:06
autor: marcin24
helletic pisze: A czy świece żarowe są w porządku? Są nadal nad ranem tak niskie temperatury, że niesprawna świeca żarowa może powodować zły skład mieszanki paliwowej na którymś cylindrze i stąd nierówna praca i drganie silnika :pomysli
świece żarowe mają znaczenie tylko przy odpaleniu.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 16:10
autor: helletic
No tak, ale jak uzyska za małą temperaturę, to nie dojdzie do zapłonu paliwa

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 16:16
autor: smak56
Jarek, nawet jeżeli nie odpali od razu na jeden cylinder i silnik będzie się telepał na trzech, to tak szybko sie ten cylinder zagrzeje, że prawie nie zauważysz kiedy będzie palił na wszystkie. (W BMW; 6 cylindrów, odpalał na 2 (dwie) sprawne świece, na jedną już nie chciał :lacha . W Roverze miałem fabrycznie 3 (trzy) świece na silnik 4 - cylindrowy. Na dwie też odpalał. Ciepły nie robił problemów, ani jeden ani drugi samochód.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 16:19
autor: helletic
A no chyba, że tak...trochę to porównałem do zapłonu iskrowego, gdzie walnięta świeca "nie ożywa" po rozgrzaniu silnika :ink

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 17:01
autor: smak56
Dlatego diesel to zapłon samoczynny a benzynowy to iskrowy. Ciśnienie w cylindrze klekota, rozgrzewa mieszankę, która wybucha samoczynnie. Świece żarowe rozgrzewając cylindry (podwyższając w nich temperaturę), ułatwiają ten zapłon.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 17:03
autor: helletic
Tak, to z teorii wiedziałem, ale w praktyce nie wiedziałem, że niesprawna świeca żarowa (a raczej efekt jej niesprawności) szybko mija po odpaleniu auta.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 17:08
autor: smak56
Z tym, że abyś nie myślał, że to dzieje się tak bezboleśnie. Im niższa temperatura otoczenia, tym zapłon będzie trudniejszy, a w skrajnych przypadkach niemożliwy. Chodzi o to, że w sprzyjających warunkach (ciepło) spalenie świecy, nie powoduje możliwości odpalenia auta.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 19:53
autor: luk79
hej przedmuchałem czujnik to samo. zastanawiam się jeszcze nad jednym. a może poduszka silnika jest walnięta i jak daje gazu na luzie i jest 1500 obrotów to silnik wchodzi w rezonans i drży kierownica samochód itp. Jakie były by objawy jakbym miał walniętą poduszkę .Mam przejechane 117000tys. nie dużo. cały czas mi się wydaję że to nie poważna bolączka

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 23:05
autor: mwas
Tak jak obiecałem, zerknąłem do programu. Z typowych testów niestety nie ma nic związanego z wtryskami, można je od nowa zaprogramować, natomiast jest tam zakładka "F4 Parametry". W niej jest multum opcji do monitorowania, w tym m.in. aktualne kody wtryskiwaczy (te, które możemy od nowa zaprogramować), kąty wtrysków, dawki i korekty paliwa, parametry EGR, ciśnienie powietrza, ciśnienie doładowania oraz masa innych. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby zestawienie dwóch aut i odczyt poszczególnych parametrów, najpierw na sprawnym, potem na szwankującym. Jeśli parametry będą takie same/zbliżone, to moim zdaniem problemu trzeba będzie szukać gdzie indziej.
Kierując się doświadczeniem z benzynowca, szarpanie silnika występuje podczas tzw. wypadania zapłonu, co oznacza, że dawka paliwa nie jest poprawnie spalana podczas cyklu silnika w jednym z cylindrów. Tylko że widać to ewidentnie na wolnych obrotach. Piszesz, że u Ciebie telepie w momencie, jak wkręcisz silnik na obroty od 1500/m. Czy auto straciło na mocy ? Jeśli nie, to poważnie przemyślałbym zainteresowanie się zawieszeniem silnika (poduszki, łapy itd.)

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 15 kwie 2014, 23:55
autor: smak56
Napiszę w ten sposób. Jeździłem trochę po mieście i powiem szczerze, że miałem trudności z jazdą z obrotami na poziomie 1400 ÷ 1600. Jedynka i dwójka zawsze do ruszenia i rozpędzenia (do około 2500 ÷ 3000 obr). Trójka i tutaj zaczyna sie problem, gdyż nie bardzo idzie jechać mając 1500 obr. Prędkość jest około 50 km/h i aż się prosi żeby "pociągnąć" do ponad 2 tys. I przełączyć na czwórkę. Na czwórce 1500 obr jest za mało (prędkość około 60 km/h). W jeździe pod małe wzniesienie jeszcze daje radę (dodając gazu), na płaskim lub z górki zaczyna podszarpywać. Przełączenie na trójkę i znów obroty do góry. Tak więc technika jazdy, którą próbowałem, dla mnie się nie nadaje. Od początku posłuchałem rad mireksa (nie bać się obrotów) i auto jeździ dobrze. Tak więc może faktycznie jest coś z poduszkami. Mi jak sprawdzali na diagnostyce, kazali odpalić silnik i jeden z kanału patrzył i słuchał, a drugi od góry (przy otwartej klapie) trzymał rekę na silniku - ja natomiast ruszałem, hamowałem i cofałem. Tak kilka razy. Później bujaliśmy autem na boki. Wszystko było OK.
Mam jeszcze tylko pytanie: to stało się nagle, czy były jakieś wcześniejsze objawy, sygnały?

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 16 kwie 2014, 7:07
autor: luk79
Silnik zawsze chodził ok. Zrobiło się to nagle ale wcześniej kilka razy wyraznie słyszałem klekot(tak jak 1.9 TDI).Rano odpalił się noramlnie ale miałem wrażenie że nie chodził równo. Jak dotykam ręką do silnika to czuję że bardziej drży niż kiedyś i słyszę że nie chodzi tak samo jak kiedyś. Dzisiaj w drodze siłę miał, jechało się dobrze ale jak dojechałem i wcisnąłem gaz to silnik nie wchodzi płynnie tylko przy około 1200-1500 ma lekkie (zadławienie, szarpnięcie ) coś z tego, a kiedyś zawsze wkrecał się na obroty bez zadławienia. szarpnięcia.

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

: 16 kwie 2014, 11:59
autor: smak56
Przegoń go.