[1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: rob_ert »

Byłem przy tym. Wymontował go całkowicie. I myliśmy go na zewnątrz, najlepiej mył się w denaturacie. Demontaż był rzeczywiście bardzo trudny. Jest mało miejsca pomiędzy silnikiem a przegrodą komory silnika. Niektóre śruby trzeba było lokalizować lusterkiem, bo metoda "na macanta" się nie sprawdziła. Rozbiórka zajęła 2,5 godziny a montaż 1,5 bez pośpiechu.
Dostęp do śrub jest tragiczny. Część odkręcał z dołu, z kanału a część z góry. Żeby się tam dostać rozkręcał wiele innych uchwytów kabli i rurek. Wszystko za pomocą wielu kombinacji różnych przedłużek do kluczy, bo śruby były zapieczone. Nawet wyciągnięcie odkręconego zaworu jest bardzo niewygodne.
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: smak56 »

Dzięki za opis :pivo za rozwinięcie tematu. :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: afro »

Dzieki rob_ert za opis. Potwierdza się że w warunkach warsztatowych wyjęcie EGR jest bardzo trudne to w warunkach domowych jest prawie niemożliwe
Smak mam nadzieję że to co wyczyściliśmy "od góry " to ta ważniejsza połowa EGR odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie tego ustrojstwa.
afro
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: smak56 »

afro pisze: Smak mam nadzieję że to co wyczyściliśmy "od góry " to ta ważniejsza połowa EGR odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie tego ustrojstwa.
Myslę jednak, że chyba nie. Zacinanie się EGR-a może powodować ośka, którą smarujemy i przez którą staramy się wyczyścić to coś co jest ... dalej. Ale może to być również cały "syf", którego nie widzimy, a który może oblepić i zablokować wszystko w koło. rob_ert widział jak to wygląda. Z relacji wynika, że usunięcie nagaru też nie jest takie proste, kombinowali z różnymi specyfikami aż trafili na denaturat. Pominąłem elektronikę, która nim steruje. No ale .... pożyjemy - zobaczymy.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
rob_ert
klubowicz
klubowicz
Posty: 126
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
Przebieg: 184000
Silnik: 1,3 Multijet 90KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jura
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: rob_ert »

Jeśli dostaliście się do niego wyłącznie od strony cewki to raczej takie czyszczenie nie wystarczy.
Co ciekawe miałem od kolegi taki środek w sprayu do czyszczenia zaworów EGR i on również nie był w stanie całkowicie rozpuścić nagaru. Oryginalnie środek ten służy do czyszczenia zaworu z zewnątrz bez rozbierania metodą dawkowania małych porcji do kolektora ssącego po wyjęciu filtra powietrza. Mechanik ostrzegał mnie jednak, że to najlepsza metoda żeby właśnie szybko zalepić sobie zawór, ponieważ zanim środek przebędzie całą drogę do zaworu zdąży rozpuścić wcześniej spotkany nagar i zakleić nim zawór który ma małą średnicę przelotową.
Jedyna metoda przedłużenia życia zaworu to dobre paliwo i przegarowanie silnika co jakiś czas, ale i tak należy się spodziewać jego czyszczenia (oby nie wymiany) co 70-90 tys. km
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: Tomek »

A nie myśleliście o zaślepieniu EGRa ?
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-fia ... 50530.html
Może warto rozpoznać bliżej temat :pomysli
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: afro »

Myślę że najważniejsze jest udrożnienie ośki zaworu tak żeby miała swobodny ruch . Jak będzie zalepiona syfem to będzie się zacinać albo wręcz stanie , tak było w moim przypadku . Zmywacz Wurth doskonale sobie z tym poradził rozpuszczając cały syf którą była oblepiona oś zobaczymy na jak długo to pomoże. Tak jak smak powiedział pożyjemy zobaczymy .
afro
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: smak56 »

Tomek pisze:A nie myśleliście o zaślepieniu EGRa ?
http://moto.allegro.pl/zaslepka-egr-fia ... 50530.html
Może warto rozpoznać bliżej temat :pomysli
Tomek; jak byśmy się z afro dobrali do tego miejsca gdzie ją włożyć to ....... byłaby ona niepotrzebna :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: Tomek »

Tomek; jak byśmy się z afro dobrali do tego miejsca gdzie ją włożyć to ....... byłaby ona niepotrzebna
A ha... nie spodziewałem się że w ten sposób się sprawy mają.
Tak mi przyszło do głowy z tą zaślepką, bo nawet w ASO można kupić takie cuda.
Mało tego, są nawet Ricambi Originali. Więc może coś w tym jest.
Ale skoro dostęp trudny...
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: mireks »

Nie wiem czy akurat mój sposób był skuteczny, ale gdy miałem jeszcze Lineę z multijetem, to przestrzegałem jednej świętej zasady. Nigdy nie jeździłem z obrotami mniejszymi niż 2000. Widać do doskanale na chwilowym spalaniu. Masz załączony bieg numer 5 i 1800 obr. Silnik pali 5.5 na setlę, brak mocy. Włączam bieg nr 4 i 2400 obr. Prędkość ta sama, silnik pali 5 na setkę. Pytanie - gdzie się podziewało 0,5 litra paliwa? Zmieniało się min. w sadzę, która tworzyła nagar. Małe Diesle trzeba dobrze wietrzyć i basta. To nie są silniki wolnoobrotowe jak w ciężarówce. One oddychają i żyją dzięki turbinom, które dostarczają im więcej powietrza niż same by zassały. Brak powietrza oznacza mniej efektywne spalanie i sadzę w spalinach.

Przy 75 tys silnik pracował tak jak go zapamiętałem nowym. Może jakiś nagar się odkładał, lecz ja w tym prcoesie nie pomagałem.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sadza jest sadzą i musi zostać wypalona. Czy to EGR, DPF czy piec na węgiel. Jak palisz oszczędnie, to koleguj się z kominiarzem.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: smak56 »

Dla właścicieli 1.3 multijet. Jak nie ma na nowy EGR, można spróbować reanimować go samemu. Mi i afro to pomaga. To jest proste: 1. wyjąć akumulator, 2. wypiąć wtyczkę, 3. odkręcić trzy śrubki (fot. 1). Odkręcona część elektroniczna (tej nie ruszamy) (fot. 2). Do mycia wnętrza zaworu użyć środków rozpuszczających, penetrujących a na koniec smarujących(fot.3). Widoczną na :foto ośkę obracamy, wpychamy i ogólnie powodujemy aby "chodziła" luźno. Po kilku "psiknięciach" środkiem, obrotach ośki, jej gwałtowne naciśnięcie i puszczenie powoduje czysty, metaliczny dźwięk. Dla mnie to znak, że jest czysto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
afro
klubowicz
klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 09 kwie 2012, 12:47
Przebieg: 219999
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Mszczonów
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: afro »

Dobra robotaSmak Właśnie takiej fotorelacji brakowało do opisów :brawo
afro
luk79
klubowicz
klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lip 2012, 8:51
Przebieg: 73000
Silnik: 1.3 MJ
Rocznik: 2007
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: luk79 »

Dokładnia. Super relacja dzięki za foto. Trza spróbować samemu. Piwko dla ciebie.
T Ł
Awatar użytkownika
makrys
klubowicz
klubowicz
Posty: 167
Rejestracja: 10 gru 2009, 17:54
Przebieg: 99550
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: [1.3] Silnik gasnie chwilę po zapaleniu

Post autor: makrys »

Dobra robota smak56.
Dzięki za foto relacje
_________________
Pozdrawiam
Makrys
Nissan Qashqai Tekna i Fiat Linea 1,3 Multijet Emotion
ODPOWIEDZ