Nie jest konieczna żadna adaptacja. Wymieniasz, zapinasz wtyk i działa. Dla bezpieczeństwa można odpiąć aku na czas montażu.marco53 pisze: Jeśli ktoś ma taką wiedzę proszę o podpowiedź - czy po wymianie MAPa komputer musi się go uczyć, przeprowadzić jakieś samo ustawianie, tzn odłączenie klem akumulatora później podpięcie zasilania , kilkukrotne przekręcenie kluczykiem w stacyjce bez rozruchu czy coś takiego
Tylko warto by było upewnić się czy to wina MAP sensora, czy przerwy we wskazaniach o których piszesz nie są wynikiem np. braku styku na złączce. Bo tak, to możesz wymienić pół auta i dalej nie znajdziesz przyczyny.
Dawno temu też miałem taki przypadek (w Punto) - falowanie obrotów, spalanie etc.... Podłączyli skaner diagnostyczny, podumali i też chcieli wymieniać MAP sensor - a mało to nie kosztowało, zamienników nie było. Pojechałem do domu, sprawdziłem MAP'a za pomocą strzykawki i voltomierza. Podłączyłem pod odpowiednie piny zasilanie, masę i multimetr, a strzykawką robiłem "podciśnienie". Okazał się idealnie sprawny...
A prawdziwa przyczyna moich problemów była banalna - dziurawa uszczelka pod przepustnicą (za 5 zł), i silnik łapał lewe powietrze