[1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Szczypior pisze: 10 wrz 2018, 22:15
marcin24 pisze:EGR do czyszczenia
Wyczyszczone na lustro i problem wystąpił po tym zabiegu.
A trzpień zaworu czyściłeś ?
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Trzpień to czyściłem na samym początku.
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Przeczytałem temat i chyba większość mam wyczyszczone.

Nie ma problemu z odpalaniem w największe mrozy, spalanie w normie, nie dymi, oleju nie bierze.
Jakieś pół roku temu wymienione końcówki wtryskow( mam fakturę z serwisu) , czyszczony map sensor, sterowanie turbina to przy chłodnicy, egr wyciągany i czyszczony, wymieniony przepływomierz, filtry nowe, po ściągnięciu rury od turbo sucho.
Problem jest raz na 10 odpalen, auto nie ma mocy, na wstecznym ciężko ruszyć a jak się doda więcej gazu puści czarny dym, auto wtedy do 2-2.5 tys rmp praktycznie nie przyspiesza, dopiero po przekroczeniu tych obrotów dostaje kopa. Jeżeli postoi 2- 3 godziny po odpaleniu faluja obroty. Jeżeli stoi cała noc nie ma tego problemu.
Ostatnio nie miał mocy z dwa dni, wyciągnąłem map sensor i był czysty, odpialem węże z sterowania turba i przedmuchalem ten zawór przy chłodnicy i na drugi dzień przeszło znowu, nie wiem czy po mojej interwencji czy jak zwykle to robił sam.
Czy macie pomysły?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

jak czyściłeś EKR i co dokładnie w nim rozkręciłeś ??
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

marcin24 pisze:jak czyściłeś EKR i co dokładnie w nim rozkręciłeś ??
Chodzi Ci o egr?
Wykrecony był cały, rozkrecona chłodniczka, wyczyszczony z nagaru ale nie było go dużo, trzpień chodził bez problemu
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

tak o egr, a elektrozawór sprawdziłeś jak działa odkręcony i multiscanie jest test zaworu egr powinien on wysuwać trzpień a sam swobodnie powinien się cofać, a skąd jesteś?
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Z okolic lublina a czemu pytasz?
Test elektrozaworu przechodzi i słychać takie cykanie.

Wygląda to na egr?
Nie na map sensor lub ten zawór od turbo przy chłodnicy?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

pytam bo jakbyś miał blisko to mam luzem elektrozawór to bym Ci pożyczył do weryfikacji. a próbowałeś pojeździć z tydzień z odpiętym egr-em ? wywali checka ale jeżeli to jego wina auto powinno jeździć normalnie.
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Nie próbowałem, to można odłączyć wtyczkę i wtedy EGR nie działa ?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

tak jak odłączysz to egr nie działa zawór jest cały czas zamknięty, wywali checka po paru kilometrach ale auto jeździ normalnie może nawet lepiej bo zawór się nie otwiera :)
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

tak jak odłączysz to egr nie działa zawór jest cały czas zamknięty, wywali checka po paru kilometrach ale auto jeździ normalnie może nawet lepiej bo zawór się nie otwiera :)
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Jak tylko będzie problem odlacze wtyczkę i zobaczę

Jakby coś masz cały egr do sprzedania?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

nie tak, odłącz i pojeździj z tydzień na odłączonym i zobacz czy występuje problem. Załóżmy że jest to wina Egra jego zasada działania jest taką że po podaniu odpowiedniego napięcia na cewkę trzpień elektrozaworu naciska na trzpień zaworu i go otwiera, zamykanie zaworu powoduje sprężyna która odpycha sworzeń z powrotem i tak samo z trzpieniem elektrozaworu, jeżeli taka by była usterka to odłączenie przewodu w momencie wystąpienia usterki nic nie spowoduje i nic nie zmieni do puki zawór się nie zamknie czy tam odblokuje. W moim przypadku blokowania się zaworu nie mogłem odpalić samochodu albo nie jechał wcale, u mnie stało się to w zeszłym roku podczas dużych mrozów, jak pukałem trzonkiem młotka w zawór (nie elektromagnes) to potrafił się odblokować i auto jeździło normalnie, czekając na ocieplenie odłączyłem zawór i tak jeździłem z dwa tygodnie aż się ociepli aby wyczyścić zawór. także jeżeli pojeździsz z tydzień albo dwa z odpiętym zaworem i usterka nie wystąpi to możesz skreślić EGR, bądź odwrotnie.
Pozdrawiam wszystkich
Szczepan
klubowicz
klubowicz
Posty: 279
Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Lublin
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: Szczepan »

Ale jeżeli odlacze nawet w czasie braku mocy to trzpień od razu zluzuje sprężyne bo nie będzie miał napięcia, nie tak działa?
Czy oprócz części elektrycznej jeżeli środek egr był wyczyszczony noże sie w nim coś zepsuć?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Teoretycznie tak ale jeżeli blokuje się mechanicznie to nic to nie da.
Oprócz części elektrycznej może blokować się trzpień, i znam sytuację w których samo czyszczenie jakimiś środkami chemicznimy działało na chwilę, taki patent sprzedał mi znajomy na to, że odkrecam sam elektro zawór i widać trzpień z sprężyna, końcówkę trzpienia wkręcam w u hwyt małej wkrętarki ( lub jakieś wykąbiniwane połączenie) i kręcąc wkrętarka delikatnie też naciskając na trzpień, mam taki zawór luzem popołudniu spróbuję nagrać wideo to ci pokaże
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ