Teraz jest 19 sty 2017, o 22:28


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.3] Utrata mocy w 1.3 multijet
PostNapisane: 27 lut 2012, o 17:23 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Witam i podzielę się spostrzeżeniami z mojego podwórka. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy na niskich biegach /1 i 2 oraz początek 3/. Silnik wchodzi na obroty ale nie jedzie. Coś jakby go trzymało. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza, sprzęgło 20 tys. km temu. Objawy, o których piszę nasilają się przy brzydkiej pogodzie /poda deszcz, mżawka, mgła, ogólnie niskie ciśnienie/ a ustają kiedy jest sucho, nawet mroźno. Dzisiaj zawitałem do ASO ale Examiner nic nie wykazał. Nie ma błędów /jak bolący ząb u dentysty!/. Po rozmowach zaczynam szukać przyczyny na własną rękę. Najprostsza czynność to wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania, który znajduje się na kolektorze ssącym. Po wyczyszczeniu silnik pracuje bardziej "miękko", trochę pojeżdżę i zobaczę czy coś pomogło. Do EGR-a zabiorę się jak będzie trochę cieplej /tam jest trochę dłubania/. Jeżeli ktoś z klubowiczów ma jakiś pomysł to czekam na sugestie. Sam natomiast przekazuję fotorelację z mycia czujnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2012, o 19:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5919
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
A czy przy tych objawach spalanie auta w jakiś sposób się zmieniło??

Ja bym spróbował sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki kostki elektrycznej przy przepływomierzu.
To taki luźny pomysł. Nie wiem czy pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić.
EGR to też dobry trop.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2012, o 20:04 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 18:31
Posty: 473
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 5 razy
Ostatnio slyszalem od roznych kolegow kilka przypadkow z awaria wlasnie EGR w dieselkach.

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 00:18 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Tomek napisał(a):
A czy przy tych objawach spalanie auta w jakiś sposób się zmieniło??

Ja bym spróbował sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki kostki elektrycznej przy przepływomierzu


Co do pierwszej kwestii to niestety ale nieznacznie tak - wzrosło :zły.
Druga sprawa załatwiona wcześniej - bez rezultatu.

Fish napisał(a):
awaria wlasnie EGR w dieselkach


Z tego co już wiem to jest to cały ciąg "naczyń" połączonych. EGR /do czyszczenia/ < czujnik ciśnienia doładowania /umyłem/ < przetwornik ciśnienia turbosprężarki /co zrobić ?/ < turbina.
Dziękuję za sugestie.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 11:53 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5970
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
mi jak "zawiesił" się czujnik ciśnienia doładowania to tak jakby wyłączyła się całkiem turbina - także to chyba odpada.

nie mniej wychodzi na to że to turbina - tylko dlaczego? smak56, a jak jej stan ogóleni. bo może szukasz przyczyna a sama turbina już mówi powoli "dość"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 12:51 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
emmer napisał(a):
a sama turbina już mówi powoli "dość"
emmer napisał(a):
mi jak "zawiesił" się czujnik ciśnienia doładowania

Pan w ASO powiedział, że dmucha właściwie i łopatki reagują prawidłowo. Wczoraj była ładna pogoda i auto jechało! Czujnik ciśnienia doładowania nie może się zawiesić, może być brudny. Działa albo nie. Natomiast najprawdopodobniej piszesz o przetworniku ciśnienia turbosprężarki, który reguluje otwieraniem łopatek. Do niego jeszcze nie doszedłem. Dzięki.

[ Dodano: |28 Lut 2012|, o 12:56 ]
link do przetwornik do linei: http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=7.00 ... kod=&tab=1

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 14:48 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
"Na mieście" mówią, że zazwyczaj to zawór EGR potrafi w pewnym momencie źle działać, albo czasem też zawodzi przepływomierz. W Wikipedii jest podana informacja, że w silnikach diesla ponownie wprowadza się do 50% objętości spalin. To dosyć dużo. Może u Ciebie zawór EGR ustawił się w pozycji "otwarty" i do cylindra dostaje się więcej spalin niż powinno i dlatego silnik umiera? Brakuje mu tlenu aby dobrze skutecznie spalić wtryśnięte paliwo. Tak sobie tylko kombinuje o przyczynach usterki.
Dobrze, że turbina działa jak należy.

Mój kumpel miał kiedyś taki problem w samochodzie z silnikiem beznynowym. Samochód nie jechał, brakowało mu mocy. Takiego go kupił za granicą. Okazało się, że winny był zawór EGR, z którego odpadł jakiś przewód i ten zawór wogóle nie był sterowany. Silnik ksztusił się nadmiarem spalin. Po podłączeniu przewodu samochód odzsykał pełną sprawność.

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.warszawam20.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 15:47 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
mireks napisał(a):
Może u Ciebie zawór EGR ustawił się w pozycji "otwarty"


I to będzie najprawdopodobniej przyczyna takiego stanu rzeczy. Jestem po lekturze podobnych tematów na stronach Panda, Grande i Alfa /temat nie jest nowy i występuje dość często/. W większości przypadków właściciele sami dochodzili do przyczyny usterki. I każdy z opisanych wcześniej elementów /EGR < czujnik ciśnienia doładowania < przetwornik ciśnienia < przepływomierz/ miał wpływ na niewłaściwą pracę silnika. Każdy przypadek jest indywidualny i u każdego z opisujących, poprawienie któregoś z tych podzespołów /umycie, wyczyszczenie, wymiana/ dawało zadowalającą poprawę lub wręcz usterka mijała bezpowrotnie. Napiszę jak poprawię działanie silnika. Na razie jest trochę za zimno na czyszczenie EGR-a.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 18:32 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
smak56 napisał(a):
mireks napisał(a):
Może u Ciebie zawór EGR ustawił się w pozycji "otwarty"


I to będzie najprawdopodobniej przyczyna takiego stanu rzeczy.
(...)
Napiszę jak poprawię działanie silnika. Na razie jest trochę za zimno na czyszczenie EGR-a.


Świetnie. Wobec tego czekamy na relację i porady - fajnie by było gdyby były z fotkami.
To będzie cenna pomoc dla tych, którzy będą mieli ochotę zaoszczędzić parę groszy i posiąść satysfakcję z własnych skutecznych napraw. No i przy okazji przekonaliby się, że nie taki diesel straszny jak o nim piszą na forach onetu :ryczy
Przecierasz szlaki, chociaż oczywiście życzę Ci szczerze jak najmniej podobnych usterek i postów instruktażowych :luzak

_________________
Linea Kombi :)
http://www.freemont.pl
http://www.warszawam20.cba.pl


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 20:37 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 13 gru 2009, o 17:28
Posty: 248
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 2 razy
Smak56, nie chcę zrzucać tego na magię ale TTTM gdy jest wilgoć, mglista itp.
Pisane to było nawet w AŚ i w innej prasie motoryzacyjnej, że elektronika naszego motoru coś jest kapryśna w okresach przejściowych i motor nieoczekiwanie "na chwilę" traci wigor.
Fabryka jakoś na to nie reaguje. Na co ona zresztą reaguje.
Miałem też tak i pewnie będę jeszcze miał.
Dziś lało u nas, ale jakoś nie jeździłem, więc nie wiem jak by się motor zachował.
Gdyby padał EGR to miałbyś "chmurę" za sobą podczas przyspieszania.
Miałem zabrudzony EGR i tak miałem.
Serwis w ramach prześwietlania osła w poszukiwaniu usterki przypadkiem wyczyścił mi go i teraz z zadka osła prawie nic się nie wydmuchuje.

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   49000   Silnik:   1,3 mjt   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2012, o 21:47 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
Nie chce się tutaj mądrzyć, bo mój przebieg jest niezbyt duży jak na diesla (71 tys. km), ale wydaje mi się, że w tym naszym mikroskopijnym diesleku trzeba pamiętać o jednej rzeczy: NIE WOLNO jeździć z obrotami mniejszymi niż 2000 obr, bo 1248cm3 to znikoma pojemność, która bez współpracy z turbiną zabija silnik. Poniżej 2000 obr. przy jeździe na wysokim biegu doprowadza się do sytuacji, w której wciska się głębiej pedał gazu, a silnik nie specjalnie na niego reaguje. Nadmiar paliwa zamiast zmieniać się w energię przetwarzany jest w sadzę, a ta zabija strumienice w turbinie, katalizator i zawór EGR. Taki urok tego silnika. Znajdźcie drugi taki seryjny silnik o takiej pojemności, który ma 90 KM i 210 Nm. To odpowiednik TDI 1998 cm3 o mocy 90 KM. Mało który benzyniak ma taką moc przy takiej pojemności, a takich małych diesli wogóle nie ma.

Trzeba się przełamać i ewentualnie przezwyciężyć nawyki z diesli o pojemności 2 litrów. Trzeba ten silnik trzymać na obrotach nie mniejszych niż 2 000 i nie bać się go wkręcać na 4 000 przy przyspieszaniu.

Przyznaję, że przy dużej wilgoci w powietrzu odczuwa się, że silnik jakby z większym oporem wkręcał się na obroty, ale ta różnica nie jest do tego stopnia zauważalna aby to przeszkadzało na codzień.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2012, o 00:06 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
tomektt, zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Sam artykuł w AŚ czytałem na ten temat. Ale jest jeszcze to oczym pisał mireks. Chodzi o nie domykanie, zawieszanie się EGR-a na skutek tego co się w nim zbiera i kierowanie części spalin np. do kolektora wydechowego zamiast ssącego i odwrotnie. Jak tego nie wyczyścisz to tak naprawdę nie zdiagnozujesz usterki. Dane podane do kompa w granicach tolerancji nie wykazują błędu, a auto nie jedzie. szakari miał problem i powodem był EGR /chodziło o odpalanie, nie jazdę/ http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=2248

mireks napisał(a):
Przecierasz szlaki, chociaż oczywiście życzę Ci szczerze jak najmniej podobnych usterek i postów instruktażowych

Lubię trochę pogrzebać przy samochodzie. Jeżeli jeszcze przynosi to spodziewane efekty to zadowolenie murowane. Żona mówi, że jak by nie było usterek, to bym je sobie stworzył /Ona nie wie, że w granicach rozsądku :lacha /

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2012, o 15:09 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 13 gru 2009, o 17:28
Posty: 248
Lokalizacja: Poznań
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 2 razy
mireks poniżej 2000 obrotów jeździmy tak jak zwykłym dieslem. Czy to ma wpływ na żywotność? nie jestem do końca przekonany, może w niektórych sytuacjach niewłasciwe dobranego przełożenia.
Co do wielkości motorka, to masz rację mikry i wtedy wszystko poniżej 2000 jest mikre, wtedy czujemy to, że "nie jedzie".
Acha, jeszcze jedno fuchmistrze w ASO powiedzieli mi, że gdyby egr siadł to wyskoczy błąd, ale chyba nie wierzyli w elektronikę i zrobili to sami na zapas.
W ramach doświadczeń z chipowaniem to jeździłem jakiś czas na wyłączonym softowo egr.
Tuner powiedział mi, że to wystarczy, zaślepka zaworu jest nie potrzebna.
Moje odczucia z jazdy był trochę żwawszy powiem nawet trochę nerwowy :)), tembr diesla był twardszy wg mnie mało przyjemny dla ucha, no i cały syf spalania wylatywał zadem gdy zdarzało mi się nadepnąć gwałtownie na gaz, a że trzeba czasem to nie muszę pisać.
Zrezygnowałem jednak z tych "osiągów" i nakazałem włączyć go z powrotem ponieważ czasem latam za Odrę i nie chciałbym zostać łatwym celem dla tamtejszych Miśków.
Przepraszam za OT

_________________
Tomek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   49000   Silnik:   1,3 mjt   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2012, o 16:24 
Online
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3644
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
mireks napisał(a):
Wobec tego czekamy na relację i porady - fajnie by było gdyby były z fotkami.
To będzie cenna pomoc dla tych, którzy będą mieli ochotę zaoszczędzić parę groszy i posiąść satysfakcję z własnych skutecznych napraw.

Prosisz i masz!!!
Dziś zamknę temat utraty mocy, gdyż ........ /cicho/ chyba ją odzyskałem. :lacha Jak pisałem wcześniej, po wymyciu czujnika ciśnienia doładowania, silnik pracował bardziej miękko. Dzisiaj zabrałem się za przetwornik ciśnienia turbiny. Relacja :foto poniżej. Na foto 1 zaznaczyłem: czerwone strzałki - miejsce odłączenia przewodów giętkich, żółta - klips mocujący /delikatnie wkrętakiem/, zielone strzałki dwie nakrętki mocujące 10, odpiąć wtyczkę. Nie radzę odczepiać przewodów przy samym przetworniku, gdyż są dosyć twarde, a jeden z nich jest zaciśnięty oryginalną opaską. Szkoda tego ruszać /chyba, że do wymiany/. Po dokładnym obejrzeniu "ustrojstwa" rozłożyłem co się dało. Efekt tego znikomy, by nie powiedzieć żaden. Do zaworka wewnątrz się nie dostaniemy :smutny Ale zacząłem dmuchać /ustami większa kontrola/ w wężyki. Słychać i czuć przesuwanie się jakiegoś tłoczka, zaworka. Na początku było to bardzo znikome ale po kilkakrotnym przedmuchaniu coś puściło i wyczuwalny stał się większy ruch tego czegoś w środku. Nawet myślałem, że coś przedmuchałem, ale po założeniu do auta wszystko jest O.K i fajnie jedzie. Żona mówi, że jest bardzo miękki /silnik/ taki zrywny i słuchający mnie. Znaczy się tak ma być.
PS. Leczenie to również profilaktyka, tak więc EGR-a i tak wyczyszczę ..... później. :banan


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2012, o 20:19 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 10:04
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 25 razy
smak56 Świetna robota :luzak


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   65000   Silnik:   2.0 Multijet   Rocznik:   2012    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]