[Inne] Olej

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: adamson »

Faktycznie :pomysli, to ciekawe, nawet na stronie Valvoline jest podział na Linee od roku 2007 do 2010 i od 2010 wzwyż (benzyna 8v).
I od roku 2010 SynPower MST C3.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... a829645611
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: adamson »

Z tym, że jest to olej ( SynPower MST C3) nie 5W-40, a 5-W30
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Tomek »

Ja leje Valvoline SynPower ten zwykły, bez dopisku MST, tylko że 0W40.
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: Macias »

CZEŚĆ WSZYSTKIM,
mam do was pytanie kupiłem dzisiaj olej i go wyenilem do diesla 1.3 multjet na Motul 8100 X-clean C3 5W40 ,nie zwrocilem uwagi iz instrukcja mowi o oleju o specyfikacji FIAT 9.55535-S1 a ten ma końcowke S2 jest również używany do diesli o bezpośrednim wtrysku, z tego co wiem common rail ma bezposredni.(?). Wiec chyba wszystko bedzie ok? Mozę olej być?
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: marcin24 »

ja leję motula ale x-cess spełnia on dokładnie tę samą normę co selenia wr 5w40, myślę że nie powinno. nic się dziać, jeździłem na seleni zużycie praktycznie oleju znikome zmieniłem kiedyś na shela po 1tys. km auto wypiło mi połowę stanu z miarki. od razu zmieniłem na motula i auto już go nie bierze jest tak jak przy seleni
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [Inne] Olej

Post autor: mwas »

Z tego co wiem, to w przypadku jednostek benzynowych, X-Clean przeznaczony jest do nowszych roczników, które spełniają normę Euro5, czyli w przypadku 1.4 8V są to jednostki montowane w rocznikach od 2010 roku. Nie wiem, czy nie będzie podobnie w przypadku diesla, czyli że X-Clean nie będzie dedykowany do jednostek z DPFem :pomysli Jeździłem chwilę na X-Clean i nic złego się nie stało oprócz tego, że niestety, ale silnik wciągał mi ten olej :oj U mnie kolejna wymiana będzie chyba powrotem do Valvoline Max Life :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re:

Post autor: Macias »

Dzięki za odp,
Troche sie przestraszyłem z tym x-clean ze względu na ta specyfikacje ale co by nie było napisane w opisie jest, ze również do diesla z bezpośrednim wtryskiem wiec chyba spoko , pojeździłem wczoraj i dzisiaj trochę i nic się na szczęście nie dzieje. Wczesiej BYla lana do niego Selenia WR 5w40 i wydaje się ze praca silnika na nim byla bardziej cicha.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 15:54 przez Macias, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Motul to jedna najlepszych marek na rynku, więc nie ma się czego obawiać.
Macias
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
Przebieg: 130000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: [Inne] Olej

Post autor: Macias »

Tez tak słyszałem, dlatego chciałem spróbować coś innego jak selenie , tylko niedopatrzeniem sie koncówki w specyfikacji:)
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: daro70 »

Silnik nie umrze .....zaufaj mi ja ostatnio pozlewałem końcówki olejów tylko do 1.4 8v ale bez specyfikacji Fiata a był to 5w40 Mobil Super 3000 i Mannol 5w 40 Extreme pozostałość z innego swojego auta - nowy filtr i do przodu :ok)
Obrazek
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: skory85 »

Ja śmigam na Totalu i nie doczytałem wcześniej jego specyfikacji, okazało się że jest do bmw... Ale linka śmiga dobrze nie kaprysi a na dolewki wyszło mi może 300 ml na ok 7000 km.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Tomek »

daro70 pisze: 13 mar 2018, 19:58 Silnik nie umrze .....zaufaj mi ja ostatnio pozlewałem końcówki olejów tylko do 1.4 8v ale bez specyfikacji Fiata a był to 5w40 Mobil Super 3000 i Mannol 5w 40 Extreme pozostałość z innego swojego auta - nowy filtr i do przodu :ok)
He He, Też ostatnio mieszałem.. zawsze resztki zostają po wymianach więc.. trochę Mobil 1 0W40, trochę Valvoline 0W40, i na doczepkę Valvoline 5W40, zabełtałem i .. wlałem toto do gnojka. Zawsze to lepsze niż stara przepracowana oliwa, a za parę tyś km na wiosnę wleje się nowy.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Sebek »

Tomek ale Linusi byś takim drinkiem nie poczęstował :ryczy
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: Tomek »

Linusi w życiu bym tego nie zrobił.
Gnojka lubię za to że wcale mi na nim nie zależy, a on dzielnie pokonuje kolejne kilometry. Od wymiany miał już przejechane 18 tyś, więc dostał zlewki a docelowy olej wleję mu na wiosnę.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [Inne] Olej

Post autor: alvaro »

Lałem kiedyś Orlena 5W40, rok temu dałem Valvoline maxlifie 5w40 i powiem tak... różnicy w pracy silnika nie widzę, natomiast przy Orlenie często musiałem robić dolewki, Maxlife na pewno mniej (może ze 2x na cały rok), aczkolwiek przy Valvoline zdarzyło się, że w zimie zamarzło mi masło i wybiło olej przez bagnet. Nie wiem czy to zrządzenie losu, czy przy nim więcej się tego syfu wytwarza.

Czym proponujecie zalać mi Linkę w tym roku?
ODPOWIEDZ