Macie w planach zagazować auto ?

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Tomek »

Do BRC dobrze jest bez kombinacji kupować oryginalne filtry tej firmy, bo wtedy kupujesz jakość.
Ja zmieniam co 15-20 tyś.km. zależy jak tam wyjdzie.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro »

Czyli starasz sie robic raz na rok?
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Tomek »

alvaro pisze:Czyli starasz sie robic raz na rok?
No jakoś tak się to zbiega.
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.

Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer »

z tego co pamiętam to jest wypiąć stary / wpiąć nowy. tylko potem miałem regulację, ale nie wiem czy była niezbędna czy tylko profilaktycznie.

ale ty nie wiesz który wtryskiwacz. nie wiesz czy to tez może reduktor. chyba podjechałbym do jakiegoś gazownika
MarcG
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 12 wrz 2014, 12:50
Przebieg: 0
Lokalizacja: Józefów k. Otwocka

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: MarcG »

Pongo pisze:Wbije się z pytaniem tutaj bo problem dotyczy instalacji LPG. Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.

Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Gazownik jest w takich godzinach że musiałbym brać wolne żeby on mi to zrobił i jeszcze nie wiem ile by sobie życzył.

Może jeszcze puszczać parownik podciśnieniem, też się to zdarza. Sprawdzić cienki wężyk który odchodzi od parownika czy po zgaszeniu nie popuszcza gazu.
Pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro »

Przy wymianie mogę skorzystać z tej instrukcji?
Wygląda to mniej więcej tak samo?

Mam taki filtr fazy lotnej jak na zdjęciu
Obrazek
Jest tam pierścień segera... zdejmuję go, otwieram puchę bez blokowania zaworu od gazu i wymieniam?
Zakręcacie zawór od gazu?
Filtr ma być bibułkowy czy jakiś inny? Macie otwór z dwóch stron filtra czy z jednej?

I drugi filtr za który nie wiem jak się zabrać... to niebieskie u góry się ściąga, co to?
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer »

mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"

-- 21 paź 2014, o 08:14 --

mam poblokowane w robocie linki i obrazki dlatego odpowiem Ci tylko na to czy zakręcać zawór: nie. sam się blokuje. zejdzie ci tylko tyle co w wężach. potem, po robocie, po odpaleniu, może też zgasnąć zanim gaz się "rozejdzie"
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: leszek1234 »

Alvaro - to niebieskie, to cewka elektrozaworu, tego nie ruszaj. Odkręca się tą srebrną miseczkę, na dole.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: alvaro »

Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: sylwek »

alvaro pisze:Nie mają filtrów w motoryzacyjnym.. znaczy maja ale nie BRC i trzeba by im przywieźć na wzór.
Mogli byście polecić które dwa kupić?
Siema...
Niewiele wyczytałem z fotek, ale wydaje mi sie ze potrzebujesz filtrów do BRC Sequent24 M07. Dałbyś pełne oznaczenia to byśmy konkretnie dobrali...

Filtr FL to niby BRC Czakram, ale model z KME (homologacja 67R-010663/110R-000031) który jest rozbieralny (pierścień segera) i wymieniasz w nim sam wkład - poliester z siatką. Ewentualnie zmienić np. na bardzo dobry filtr (podwójny - gęsta bibuła + poliester) filtr FL-03 Czaja. IMHO Jeden z najlepszych na rynku... i tańszy. Sam takich używam :)
Natomiast Filtr FC to klasyczny wkład (plastikowy korpus) do obudowy MY98. Rozpinasz korpus odkręcając dolną śrubę i wymieniasz wkład. Warto wziąć zestaw razem z oringami ! Co do wymiany - na wyłączonym silniku elektrozawory są zamknięte - wyleci tyle gazu ile jest w wężach (troszkę zasyyyyczy). Można ewentualnie zakręcić zawór na butli, włączyć silnik i wypalić gaz z przewodów, jak przejdzie na benzynę to wyłączyć i dopiero odkrecić fitr FC.

Poniżej przykładowe aukcje, ale pewnie znajdziesz gdzieś koło siebie w sklepie. Oczywiście - najpierw dokładnie sprawdzić wymiary !!
http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-kme ... 54064.html
http://allegro.pl/wklad-filtr-gazu-kme- ... 68721.html
http://allegro.pl/brc-filtr-wklad-fazy- ... 15332.html
http://allegro.pl/filtr-czaja-fl-03-kro ... 48019.html

-- 22 paź 2014, o 22:32 --
Pongo pisze:...Od jakiegoś czasu po zgaszeniu auta na lpg muszę długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił. Emmer podpowiedział że to pewnie jeden z wtryskiwaczy i potwierdza tą tezę też kilka innych osób.
Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG :przykry , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..
pisze:Jak myślicie czy jest opcja samodzielnego wymienienia jednego wtrysku na nowy? Myślicie że jak oczywiście wtrysk będzie ten sam to powinno się obejść bez dodatkowej kalibracji?
Jeśli masz monolityczne wtryski typu Hana, Barracuda, Keihin, to nie trzeba ich kalibrować - średnica dyszy określa ich parametry.
Wracając do ew.przyczyny problemów - konieczne jest podpięcie interfejsu i zaobserwowanie: ciśnień i pracy wtrysków. W sofcie możesz wyłączać poszczególne wtryski i jeśli coś z którymś nie tak, to od razu wykryjesz anomalie pracy silnika. Może też parownik puszcza podciśnieniem (zobaczysz w programie - choćby ciśnienia reduktora/kolektora). Stawiałbym jednak na spore rozjechanie map Pb/LPG.
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: emmer »

Jedno "ale" - w sekwencji uruchamiasz silnik zawsze na benzynie, tak że wtrysk LPG nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że: masz włączoną opcję (wg. mnie- złą) uruchamiania bezpośrednio z LPG :przykry , albo wtrysk kompletnie skapitulował i przepuszcza - co się rzadko zdarza..
jednak nie do końca - u mnie na początku tak rozrabiał reduktor (wada fabryczna, wymieniony na gwarancji), później padł jeden wtryskiwacz (po około 40.000 km także albo się skończył, albo kiepski gaz, teraz założone te z siteczkiem). w obydwu przypadkacj objawy identyczne.

sposób na sprawdzenie. nie wiem jak u Ciebie tam jest zrobione, ale u mnie tak jak na fotce. wracasz do domu. odpinasz wąż z tego - nie wiem jak się to nazywa :róż :ryczy - P02 - zostawiasz na noc. rano odpalasz na benzynie. jak jest dalej źle to nie instalacja, jak jest dobrze to szukasz czy wtryskiwacze czy reduktor. dodatkowo u mnie w programie wyszedł spadek ciśnienia. w stagu jest opcja wyłączania poszczególnych wtryskiwaczy i jak trafiło na ten wadliwy to silnik pracował równiutko, jak był włączony to trochę drżał.


może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
sylwek
klubowicz
klubowicz
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 97 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: sylwek »

emmer pisze:może sylwek coś jeszcze do tego dopisze.
Nic dodać nic ująć :ok)
Gwoli wyjaśnienia tylko - to tajemnicze "P02" to konkretnie "PS-02" - czyli Map Sensor, jest na tym samym wężu co filtr FL i jeśli chcieć ściągać wąż to może łatwiej z filtra ? :pomysli No i wystarczy na chwilę (syknie - znaczy trzyma ciśnienie), nie trzeba na całą noc. Reasumując: powtórzę - koniecznie podpiąć interfejs i w programie odczytać parametry ciśnień i pracy podzespołów. Wiele to może wyjaśnić i uchronić od próby naprawy przez losową wymianę podzespołów...
*Powered by LPG*
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Zobaczymy czy to nie wina niższej temperatury ale teraz po zmianie akumulatora auto po zgaszeniu na gazie odpala ponownie bez problemu. Poczekam jeszcze przed ostatecznym potwierdzeniem do ocieplenia ale swoją drogą nieznane są ścieżki usterek Fiatów...

-- 10 maja 2015, o 21:29 --

Koleżanki, Koledzy czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego gaz machera w Warszawie? Na mojego nie narzekam ale jest otwarty 8-16 a brać 2 dni urlopu na oddanie i odebranie gazownika to trochę przesada.
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Macie w planach zagazować auto ?

Post autor: marcin83c »

Minął rok od zamontowania instalacji, o czym przypomniał mi dźwięk serwisu LPG przy odpalaniu mojego BOLIDU. Przyszedł czas na podsumowanie; czy już się zwróciła. Po przejechaniu 15 000 km mogę powiedzieć, ZWRÓCIŁO SIĘ ! :brawo . Biorąc dodatkowo, że gaz w tej chwili jest po 1,8 zł a pb 4,9 zł, mistrzostwo kto jeździ na LPG. Dlatego jak ktoś się wacha, montować w ciemno.
Obrazek
ODPOWIEDZ